Nikko receiver 8085 noget ved?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Lars Z » tirs 8. mar 2011 18:35

En af mine folk i produktionen havde opsnappet at jeg vistnok gjorde lidt i gammelt lyd, så jeg fik nøglerne til hendes bil med besked om at jeg måtte tage det jeg ville have, resten røg til storskrald. :shock:

Jeg fiskede en Nikko receiver 8085, et sæt Coral CX77 højttalere, en LG båndoptager af 70er oprindelse og en noget moderne Sony CD/Kassette combo ud af bilen.

Jeg kunne ikke ha det med hjem i dag, da jeg havde valgt at køre topløs(bilen altså, ikke mig), men slæber det hjem i morgen.

Er der nogen der har kendskab til receiveren og/eller højttalerne. Jeg er lidt spændt på at få det sat til.
Det kommer fra første ejer som har købt det meste af det i Audioscan, men siden engang i 90érne har han haft det stående i et smedeværksted, så især højttalerne trænger til en støveklud eller det der er værre.

Højttalerrne er disse(modelfoto)
Billede

og receiveren, ligeledes snuppet fra nettet.
Billede
Lars Z
 

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Edge » tirs 8. mar 2011 18:52

Højtalerne er jeg ikke expert i, mon Freddy eller Harvey er? Nikko receivere går for ret store summer på Ebay, så noget må de da kunne. Den model er da flot og sikkert osse tung.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf r-l-b » tirs 8. mar 2011 20:25

Min datter har modellen mindre af Nikko receivere og den har siden jeg fiskede den op af elektronikburet for 8 år siden virket upåklageligt - Coral lavede fede højtalere og jeg husker en af mine venner havde et sæt nogenlunde magen til det du har fået - de spillede glimrende - som jeg husker det bedre til rock end klassisk men det var vel også det Corals område var - en slags JBL wannabees - nogle gange overraskende gode
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Lars Z » tirs 8. mar 2011 20:43

Super at I kunne give lidt input, godt at det ikke endte på storskrald.

Jeg ser frem til at få det hele slæbt hjem og hørt hvordan det spiller. Receiveren skal sikkert renses godt efter sådan en tur i smedeværkstedet, men så er der også lidt at få regnvejrsdagene til at gå med.

Højttalerne skriger langt væk af rock, men de er ret tunge og virker velbyggede. :p
Lars Z
 

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Tonni » tirs 8. mar 2011 21:14

WAUVW! Det kalder jeg et fund!!!
Lader til de er beslægtede med Yamaha NS 1000 Som i følge flere rygter, fra da jeg selv var i branchen, angiveligt skulle få deres enheder lavet af Coral (efter egne specs...)

I følge denne tråd: http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=223611
Blev de oprindeligt lavet til hjemmemarkedet, og ikke export...

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 8. mar 2011 22:43

Tillykke LarsZ!!!!

Der er allerede sagt det meste her - fed receiver og rigtige mandehøjttalere, som dog stadig ikke bare er bulderkasser!
Min erfaring med Nikko er også, at det er langtidsholdbart - og dén 8085'er dér er en af de virkelig gode!

L&G (båndoptageren) var så vidt jeg husker, et subsidariat af Luxman.

god kollega!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf pqrannes » tirs 8. mar 2011 23:04

Til lykke med fundene, Lars.

Jeg lod i første omgang en lignede Nikko Receiver stå tilbage på spejdernes tirsdagsloppemarked hertil aften. Senere var den væk, så den må have fået et godt hjem andetsteds. Jeg løftede på den og fandt den for let - måske var det da en mindre model, end den du har fået.

Min kæmpe Nikko Receiver (NR-1415), som r-l-b ikke kan huske at han har budt på (viewtopic.php?f=569&t=479&start=34#p3738), vejer heller ikke mere end en lille Sansui.

Men måske lyder de godt alligevel.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf tunghør » ons 9. mar 2011 00:47

Flot er den i hvert fald - tillykke med sagerne!
Brugeravatar
tunghør
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 feb 2011
Geografisk sted: Kbh
Lokalitet: Valby Heights

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf r-l-b » ons 9. mar 2011 01:59

pqrannes skrev:
Min kæmpe Nikko Receiver (NR-1415), som r-l-b ikke kan huske at han har budt på (viewtopic.php?f=569&t=479&start=34#p3738), vejer heller ikke mere end en lille Sansui.

Men måske lyder de godt alligevel.

PQR



ok ok - vi kan vel alle blive gamle og glemsomme :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Lars Z » ons 9. mar 2011 19:06

Jeg skylder næsten lige at smide et billede op.
Kender I det at man bliver grebet, og så skal det bare spille NU?
Beklager opstillingen, jeg var bare spændt på hvordan det lød, og det lyder faktisk godt.
Receiveren skal renses i potmetrene og et par stik bagpå skal efterloddes, men den spiller godt. Kassetten fejler ikke noget og skal bare rengøres.

Hvorfor skulle det ende på storskrald? :shock:

Billede
Lars Z
 

Re: Nikko receiver 8085 noget ved?

Indlægaf Tonni » ons 9. mar 2011 19:13

Lars Z skrev:Hvorfor skulle det ende på storskrald? :shock:

Det er sikkert erstattet af et snurrerundtsæbekasseanlæg med indbygget bukseelastikforsyning... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Dalgas og 28 gæster