Vurdering af sansui !

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Vurdering af sansui !

Indlægaf bqvick » ons 11. maj 2011 22:56

Jeg vil sælge min sansui au 999 som jeg har haft fra 1972 , den er i rigtig god stand og fungerer perfekt . Den har aldrig haft problemer, er fuldstændig orginal ... meeen jeg ved skisme ikke hvad den skal koste .. jeg har ikke set en til salg i dk.de sidste 3 år ... er der nogen der har et bud på hvor den prismæssigt skal lægge ??? Herunder et billede fra nettet af dyret !! ( ikke Min ) heldigvis ... og så med en uorginal on/ off Knap ! :lol:
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/amp ... -au999.htm
vh.bqvick
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf Louis » ons 11. maj 2011 23:15

bqvick skrev:Jeg vil sælge min sansui au 999 som jeg har haft fra 1972 , den er i rigtig god stand og fungerer perfekt . Den har aldrig haft problemer, er fuldstændig orginal ... meeen jeg ved skisme ikke hvad den skal koste .. jeg har ikke set en til salg i dk.de sidste 3 år ... er der nogen der har et bud på hvor den prismæssigt skal lægge ??? Herunder et billede fra nettet af dyret !! ( ikke Min ) heldigvis ... og så med en uorginal on/ off Knap ! :lol:
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/amp ... -au999.htm
vh.bqvick

Ikke den fjerneste ide. Men jeg er godt nok lidt forelsket. Må hellere holde øje:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf bqvick » ons 11. maj 2011 23:31

Louis skrev:
bqvick skrev:Jeg vil sælge min sansui au 999 som jeg har haft fra 1972 , den er i rigtig god stand og fungerer perfekt . Den har aldrig haft problemer, er fuldstændig orginal ... meeen jeg ved skisme ikke hvad den skal koste .. jeg har ikke set en til salg i dk.de sidste 3 år ... er der nogen der har et bud på hvor den prismæssigt skal lægge ??? Herunder et billede fra nettet af dyret !! ( ikke Min ) heldigvis ... og så med en uorginal on/ off Knap ! :lol:
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/amp ... -au999.htm
vh.bqvick

Ikke den fjerneste ide. Men jeg er godt nok lidt forelsket. Må hellere holde øje:)

Jeg vil prøve noget luxman rørforstærker og det koster kassen , håber ikke jeg kommer til at fortryde salget , sansui 999 lyder hamrende godt især på jbl højtalere !! :cool1:
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf Elway » tors 12. maj 2011 10:09

på Get4it.com (der holder øje med aktuelle Ebay priser) - finder jeg 3 x AU-999. To private til hhv $290 og $699 og en der mere ligner en "butik" - til $800-og-et-eller-andet (fully restored).

Den er svær - - - Lægger man sig midt imellem de to private, er man på cirka $500 - altså 2500,- Personligt synes jeg det er fornuftigt. For nogen der leder specifikt efter denne model, kunne den sikkert være mere værd. Som du selv siger, er det ikke just noget der kommer til salg så tit.

Afhængigt af stand også - naturligvis.

Edit:
søg på au-999 canuckaudiomart - så dukker der priser fra 2010-11 op mellem $185-600 op. Et vist spænd - sikkert også med vidt forskellig stand.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf bqvick » tors 12. maj 2011 16:38

Elway skrev:på Get4it.com (der holder øje med aktuelle Ebay priser) - finder jeg 3 x AU-999. To private til hhv $290 og $699 og en der mere ligner en "butik" - til $800-og-et-eller-andet (fully restored).

Den er svær - - - Lægger man sig midt imellem de to private, er man på cirka $500 - altså 2500,- Personligt synes jeg det er fornuftigt. For nogen der leder specifikt efter denne model, kunne den sikkert være mere værd. Som du selv siger, er det ikke just noget der kommer til salg så tit.

Afhængigt af stand også - naturligvis.

Edit:
søg på au-999 canuckaudiomart - så dukker der priser fra 2010-11 op mellem $185-600 op. Et vist spænd - sikkert også med vidt forskellig stand.


Hej Elway !
Jeg tror det er meget realistisk som du skriver at lægge prisen i omegnen af 2500 kr , jeg skeler engang imellem til e-bay priser på forskelligt hi-fi udstyr og synes generelt at prisniveauet er for højt til at overføre til den hjemmelige andedam !! Jeg gider ikke forsøge at sælge til en urealistisk høj pris ...markedet er presset .... riget fattes penge !!
Tak for dit indput !! :thumbsup:
Mvh.bqvick
Ps , Prøver alligevel med et udgangspunkt på 3500 kr ..så ser jeg lige hvad der sker ! :lol:
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf Elway » fre 13. maj 2011 10:30

Jeg ville nok også starte på de 3-3,5k ihvertfald - som sagt kan det jo være at der sidder en og venter på lige netop en AU-999 et eller andet sted. Når den så har været "i æteren" et stykke tid uden bid, kan du jo drosle prisen lidt ned. God strategi - især hvis ikke du har "akut-travlt" med at få den sendt afsted :lol:

Evt kan du jo overveje at smide den på tysk - evt britisk ebay. Så er der nok forsendelse mm - men også mulighed for at få en højere pris.

Iøvrigt er det nok også min erfaring at DK-markedet har lidt lavere priser end fx det nordamerikanske. Senest har jeg købt en skøn Nikko NR-1219 (i DK) for 700,- (ca $140)- Og den var til salg i lang tid til 900,-. I USA er det ikke svært at finde en køber til $250 eller mere for den model.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf r-l-b » fre 13. maj 2011 14:15

jeg tror at jeg solgte min for de samme 1500 jeg havde givet for den til seansmiller - den endte hos klaus - som fremviste den og brugte den den til reol højtaler shoot out på hald

glimrende sag men 3500 - tror jeg bliver svært at hive hjem i danmark - der synes vintage markedet at være nærmest ikke eksisterende for tiden
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf MDA » fre 13. maj 2011 15:03

Fatter feks. ikke hvorfor denne ikke er solgt for længe siden - I mine øjne er 5000kr en ok pris.
Men du har ret Ruben det danske vintage/hifi marked er bare ikke særligt stort, så efterspørgelsen er ganske lille.
Eller ogsp er der bare gået jyder i alle :rofl:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf bqvick » fre 13. maj 2011 16:49

MDA skrev:Fatter feks. ikke hvorfor denne ikke er solgt for længe siden - I mine øjne er 5000kr en ok pris.
Men du har ret Ruben det danske vintage/hifi marked er bare ikke særligt stort, så efterspørgelsen er ganske lille.
Eller ogsp er der bare gået jyder i alle :rofl:


Ja ! hvad der er sparet ,er tjent , det ved enhver jyde :lol:
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf ole Sebbelov » man 1. aug 2011 13:34

Hej
Jeg har brug for hjælp. Jeg har et anlæg bestående af en forstærker AU555 og en tuner TU555.
Hvor sælger jeg det bedst muligt. I mine hede drømme forestiller jeg mig at kr. 2000,- må være prisen
Mange hilsner
Ole
ole Sebbelov
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 aug 2011

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf r-l-b » man 1. aug 2011 15:45

det er 555 og ikke 555a - den er knap så god som 555aeren men passer udseende mæssigt til din tuner

nårmalt går en au-555 til mellem 3-800 kr mens en tu-555 går mellem 700 og 1200 så i en perfekt verden så burde du kunne få 2000 for det i alt - men om det skal sælges samlet - det er ikke til at vide - men du skal sørge for at de er rent og pudset at se på og at det virker 100%
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf KlausM » man 1. aug 2011 17:27

Omvendt er AU-555/TU-555 sættet ret sjældent, så det skulle nok kunne opnå en rimelig salgspris; Hvis de virker og er pæne, er 2000 kr efter min mening en rimelig udbudspris.

Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM man 1. aug 2011 21:47, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2260
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Vurdering af sansui !

Indlægaf Edge » man 1. aug 2011 19:30

Der er ingen vej udenom Ebay.de-Audiomart ol. hvis man vil have gode priser for sit grej. Man kan nemt få det dobbelte "dernede" end herhjemme. Selvfølgelig er der det med fragten der både er dyrt og besværligt, men jeg syntes det er det værd hvis man kan sælge til en pris der gør en og køber glad. Eks: jeg solgte min Micromega Stage 3 CD afspiller til en i Hong Kong for X antal Euro for snart et år siden, vi Mail´er stadig sammen om Hifi og andet. så det er muligt der kommer andet end en handel ud af det. ;)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster