Beovox 3000

Rosinen i pølseenden

Re: Beovox 3000

Indlægaf D.Duck » søn 14. feb 2016 15:48

acj1980 skrev:Jeg tillader mig lige at "friske" tråden op igen, jeg har for nylig hevet mine gamle 3000erfrem igen, bag på mine er der udtag til en ekstra tweeter, mine hedder 6220 i serien, udfra lydbilledet synes jeg nu ikke at H87 er så svag igen i diskant området, men den er pænt repræsenteret i mellemtone området faktisk så meget at jeg drejer diskant kontrollen mere ned på receiveren når disse er tilsluttet, de giver ellers en god solid og fyldig lyd.

Som jeg læser så har det nyere sæt en højtaler mere, så det igen er en 3 vejs ? er det korrekt forstået?
Mvh
Alex


Hej Alex

Du kan godt kalde den 3-vejs, men 2-vejs med hjælpediskant er nok mere rigtig da delefrekv. til den lille ekstra Peerles disk var 10 kHz.

Billede

Mvh Per H
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC-229 , TC-K770ES , TC-755 , TC-645 ,Philips Pro 12
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 18 maj 2010
Lokalitet: Vestjylland

Re: Beovox 3000

Indlægaf acj1980 » søn 14. feb 2016 16:12

Tak for dit altid habile svar Per,
Jeg er sikker på at du med garanti som dén B6O mand du er har en idé om hvilken en af de 3 der er mest velspillende
Mange hilsner
Alex
acj1980
 

Re: Beovox 3000

Indlægaf cdp » søn 7. okt 2018 20:18

Go-avten i de lune stuer.. ;)
Jeg genopliver lige denne gl. tråd, fordi jeg mangler lidt mere info omkring den 10" peerles bas fra de nye Beovox 3000 modeller ( 6220 ) og håber I ved lidt mere herom. Enheden burde hedde L100WG efter det jeg kan finde, men findes der noget, der ligner TS-data på så gl. enheder ? ( ca.1970 ) - kan det tænkes den også har siddet i nogle scandyna o.l. på et tidspunkt..?
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Beovox 3000

Indlægaf kj2005 » tors 18. okt 2018 20:04

D.Duck skrev:
acj1980 skrev:Jeg tillader mig lige at "friske" tråden op igen, jeg har for nylig hevet mine gamle 3000erfrem igen, bag på mine er der udtag til en ekstra tweeter, mine hedder 6220 i serien, udfra lydbilledet synes jeg nu ikke at H87 er så svag igen i diskant området, men den er pænt repræsenteret i mellemtone området faktisk så meget at jeg drejer diskant kontrollen mere ned på receiveren når disse er tilsluttet, de giver ellers en god solid og fyldig lyd.

Som jeg læser så har det nyere sæt en højtaler mere, så det igen er en 3 vejs ? er det korrekt forstået?
Mvh
Alex


Hej Alex

Du kan godt kalde den 3-vejs, men 2-vejs med hjælpediskant er nok mere rigtig da delefrekv. til den lille ekstra Peerles disk var 10 kHz.

Billede

Mvh Per H


Tak for de tre billeder af Beovox 3000. Der er ellers ikke megen uorden i type numrene fra B&O , men lige netop med Beovox 3000, må man kigge efter hvilken model det handler om.
Jeg har lige solgt et par Beovox 3000 som åbenbart hedder 6210. Det er i hvert fald den med 10" Isophon bas og lærredsophæng, mellemtone og to Peerless diskanter.
Jeg har allerede fortrudt salget af Beovox 3000, men der står så mange højttalere rundt omkring, og man må desværre vælge. :lol:

Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1414
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Beovox 3000

Indlægaf Abaddonis » tirs 23. feb 2021 13:13

Hejsa ;-)

Jeg er jo helt åbenlyst spritny her og ved ikke engang om det er det rigtigt sted jeg poster, men jeg håber det er ;)

Forsøger lige at gøre en lang histore kort(ere):

Jeg arvede en gammel Beomaster 901 efter min morfar og jeg gik på jagt efter et par Beovox 901 for at have et matchende sæt. Fandt dem og det er nogle overraskende fine små højttalere. Glad blev jeg.

MEN - undervejs i søgeprocessen, faldt jeg over det par totalt misbrugte Beovox 6210, som jeg forelskede mig fuldstændigt i, mod bedre vidende.

Status: Ramponerede, ja, men så vidt jeg lige kan høre, virker alle dele - pånær den ene woofer - suk! Man havde isat en alternativ enhed, men jeg bad om at få den originale/defekte enhed med.

Når jeg forsigtigt skubber på conen, sætter den sig simpelthen fast, så jeg er ret sikker på, at coil'en er gået kaput i større eller mindre grad.

Det bekræftes af, at jeg ikke kan måle nogen modstand på den.

- Er der NOGEN som helst chance for, at man kan finde sådan en enhed nogen steder? (Eller to?)
- Kan man reparere sådan en enhed? Det ville være den enkleste løsning - men formodentlig ikke den billigste ;-)

Jeg har prøvet at google på Isophon PSL 245, men det er et relativt vidt begreb og jeg kan ikke finde nogen, der rent visuelt ligner mine. Og der er - for mig at se - ingen brugbar info at finde på selve enheden.

Jeg ville blive helt utrolig glad, hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning i forhold til at løse udfordringen, for lige nu har jeg absolut ingen idé om, hvordan jeg kommer videre - bakken er lang og stejl og jeg begynder at føle mig som en moderne Sisyfos.

Hvis mere info er påkrævet, så sig endelig til.

På forhånd tak,
Jesper...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Beovox 3000

Indlægaf The Canadian » lør 17. apr 2021 05:25

Abaddonis skrev:Hejsa ;-)

Jeg er jo helt åbenlyst spritny her og ved ikke engang om det er det rigtigt sted jeg poster, men jeg håber det er ;)

Forsøger lige at gøre en lang histore kort(ere):

Jeg arvede en gammel Beomaster 901 efter min morfar og jeg gik på jagt efter et par Beovox 901 for at have et matchende sæt. Fandt dem og det er nogle overraskende fine små højttalere. Glad blev jeg.

MEN - undervejs i søgeprocessen, faldt jeg over det par totalt misbrugte Beovox 6210, som jeg forelskede mig fuldstændigt i, mod bedre vidende.

Status: Ramponerede, ja, men så vidt jeg lige kan høre, virker alle dele - pånær den ene woofer - suk! Man havde isat en alternativ enhed, men jeg bad om at få den originale/defekte enhed med.

Hi ...

Fik du fat i en ny Woofer ...

Jake


Når jeg forsigtigt skubber på conen, sætter den sig simpelthen fast, så jeg er ret sikker på, at coil'en er gået kaput i større eller mindre grad.

Det bekræftes af, at jeg ikke kan måle nogen modstand på den.

- Er der NOGEN som helst chance for, at man kan finde sådan en enhed nogen steder? (Eller to?)
- Kan man reparere sådan en enhed? Det ville være den enkleste løsning - men formodentlig ikke den billigste ;-)

Jeg har prøvet at google på Isophon PSL 245, men det er et relativt vidt begreb og jeg kan ikke finde nogen, der rent visuelt ligner mine. Og der er - for mig at se - ingen brugbar info at finde på selve enheden.

Jeg ville blive helt utrolig glad, hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning i forhold til at løse udfordringen, for lige nu har jeg absolut ingen idé om, hvordan jeg kommer videre - bakken er lang og stejl og jeg begynder at føle mig som en moderne Sisyfos.

Hvis mere info er påkrævet, så sig endelig til.

På forhånd tak,
Jesper...
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Beovox 3000

Indlægaf The Canadian » lør 17. apr 2021 05:27

Hi ...


Fandt du en ny Woofer til din 6210

Jake
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Beovox 3000

Indlægaf Abaddonis » man 19. apr 2021 08:14

Hejsa ;-)

Sandheden er, at jeg faktisk ikke ved det med sikkerhed endnu, men jeg så følgende på Ebay: "2 seltene Lautsprecher 25cm (10") Isophpon P245/A4z70-25/40 - Guter zustand” og i ren desperation købte jeg dem.

De 2 woofere ankom i fin stand - og de er virkelig supervelholdte, hvis overhovedet brugt - og ser man bort fra de 4 "ører" på rammerne (som må kunne fjernes), er de visuelt identiske. De er 4 ohm som de andre og jeg er fortrøstningsfuld.

Joken er dog, at dagen efter jeg havde købt dem, ringede Frede fra Venø, som var en af dem jeg havde rakt ud til. Han var leveringsdygtig i en ny woofer men ville gerne komme med et bud på en komplet restaurering, så pt. ligger højttalere + stumper på Venø og afventer deres endelige dom.

Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Beovox 3000

Indlægaf Gottschalck » man 19. apr 2021 13:49

Jeg har et sæt 6220 i overskud, hvis nogen står med de lyster?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Beovox 3000

Indlægaf hificlassic » ons 21. apr 2021 19:02

Er type 6220 mon 4 eller 8 ohm?
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Beovox 3000

Indlægaf Gottschalck » ons 21. apr 2021 20:27

4 ohm
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Beovox 3000

Indlægaf Abaddonis » tirs 11. maj 2021 10:20

Bare lige en status-update på mine vanrøgtede (men klassiske) Beovox 3000 (formodentligt 6210), som jeg tidligere har grædt over:

Jeg har taget imod Fredes tilbud om en komplet renovering og selvom det ender som de dyreste højttalere i min besiddelse, sagde den lille stemme i mit baghoved, at jeg ville komme til at fortryde det, hvis jeg ikke tog imod tilbuddet. Altså kastede jeg mig ud over vandfaldet.

Det var en ret vanskelig beslutning, men jeg lader som om det er lidt samme koncept som købe en vintage Porche kontra en ny VW UP - at Porchen med stor sikkerhed vil holde værdien og give én et væsentligt større smil på læben undervejs - but only time will tell :-D

Desværre var mine Ebay-indkøbte Isophpon P245 penge ud af vinduet, da jeg istedet køber en "rigtig" matchende woofer af Frede - oh, well - måske de andre kan bruges i et andet projekt engang.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Beovox 3000

Indlægaf hificlassic » tirs 11. maj 2021 11:28

Er ked af at sige det, men de kommer nok desværre ikke til at holde værdien bedre af at du får dem fixet. Alle typer Beovox 3000/4000 kan købes for ingen penge (under 400kr for et sæt) på nettet med lidt tålmodighed...

Få dem fixet hvis du selv vil beholde dem forevigt og synes at de lyder godt. Ellers gem dem som reservedele og led efter et sæt der er 100% i orden
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Beovox 3000

Indlægaf Abaddonis » tirs 11. maj 2021 12:23

Tror ikke det er den samme model, vi taler om ;-)
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Beovox 3000

Indlægaf hificlassic » man 7. jun 2021 12:16

https://www.dba.dk/hoejttaler-bang-oluf ... 080070252/ til 400kr
Hvis du har brug for et sæt mere til reservedele eller et vinteristandsættelsesprojekt
Senest rettet af hificlassic man 7. jun 2021 13:28, rettet i alt 1 gang.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster