TDL Studio 3 transmissionslinje højtalere, Erfaring?

Rosinen i pølseenden

TDL Studio 3 transmissionslinje højtalere, Erfaring?

Indlægaf Edge » søn 11. jul 2010 15:42

Fandt disse i Hifirevyen 91 og søgte lidt på nettet om dem, de er ret interessante og kunne være sjove at bygge på et tidspunkt.

Billede

Nogen der har/haft dem eller andre fra TDL/IMF som vil dele deres erfaring?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: TDL Studio 3 transmissionslinje højtalere, Erfaring?

Indlægaf Roky » tirs 31. aug 2010 14:48

Spiller selv lystigt på IMF TLS 80 mkII. Vil vove og påstå at IMF/TDL er blandt de mest undervurderede højttalermærker her i Danmark. Transmissionslinjebassen giver meget MEGET dyb og autentisk bas. I stedet for en monotom rumlen kan alle dybe toner klart defineres.
Jeg har ikke hørt TDL, hvis lydkarakteristik kan betegnes som moderne i lyden, men er meget tilfreds med mine IMF. Lige nu søger jeg dog så småt noget andet, med endnu mere dynamik (nok aktive højttalere). De er tunge at drive, men med nok kræfter, og især et kritisk match med forstærker, kvitterer de med et meget dynamisk lydbillede. Som mange tilsvarende andre højttalere ikke formår. Instrumentgengivelsen er meget autentisk. De er også rigtig detaljeret.
Jeg tror det bliver svært at bygge transmissionslinjekabintter med et godt resultat. F.eks. hvad jeg kan læse mig til, lyder kef baley som byggesæt ikke ret godt - Kan ikke sammenlignes med IMF's lydkvalitet!

Der findes et tysk firma som har spesialiseret sig i TL højttalere. Personligt synes jeg deres højttalere ser meget spænende ud, men de koster også en hel del. Kan bare ikke huske hvad firmaet hedder. Ærgerligt der ikke er flere højttalerfabrikater der i dag eksperimentierer i TL.
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 41 gæster