B&O dinstik

Rosinen i pølseenden

B&O dinstik

Indlægaf Ehapa » søn 13. apr 2014 14:37

Hej, Jeg fik tilbudt 2 sæt B&O højtalere fra et dødsbo, de står i rigtig flot stand så jeg kunne ikke takke nej, det er modellerne
beovox 2200, og s45-2, jeg har lige checket dem om det hele virker, og jeg synes de spiller godt, tænker at beholde dem, jeg mangler den ene din-stik(hun) er der nogen her der ligger inde med et de vil sælge?, og tænker også lige at skifte lidt kondensatore m.m, er der nogen der har gode erfaring med det?. Og hvad synes i egentlig om dem der er sikkert en del her der har haft dem.

hygge
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: B&O dinstik

Indlægaf csso » søn 13. apr 2014 14:53

B&O butikkerne sælger dem stadig til 25 kr pr styk - hvilket formentlig er overpris
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: B&O dinstik

Indlægaf jan_stevns » søn 13. apr 2014 16:16

åehh jo , de kan købes for 8 kroner andre steder

http://www.av-connection.dk/?PGr=2787&ML=445
jan_stevns
 

Re: B&O dinstik

Indlægaf Captain Phoenix » søn 13. apr 2014 18:36

Brinck elektronik (Frederiksborggade) har stikkene.
Kondensator-skift kan anbefales - har skrevet om det her: viewtopic.php?f=569&t=2150&hilit=Captain+Phoenix%27+audio#p18734
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: B&O dinstik

Indlægaf Ehapa » søn 13. apr 2014 20:56

Tak for link, jeg tror jeg går i gang med de små 2200 først, jeg kan ikke se hvilket der plus/minus så de skal alligevel åbnes.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: B&O dinstik

Indlægaf HrAndersen » søn 13. apr 2014 21:14

Ellers; hvis du er i tvivl om + eller - , er der det tricket med 1.5 v batteriet. Sæt højtalerens to ledninger på henholdsvis plus og minus på batteriet, hvis bassen går langsomt udad (tydeligt at se) er ledningen som du satte på plus; højtalerens plus. Går bassen langsomt indad; skal der byttes om.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 863
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: B&O dinstik

Indlægaf Captain Phoenix » søn 13. apr 2014 21:49

Ehapa skrev:Tak for link, jeg tror jeg går i gang med de små 2200 først, jeg kan ikke se hvilket der plus/minus så de skal alligevel åbnes.

Beovox 2200'erne er rigtig fine små højttalere - jeg er navnlig vild med den lille 6" basenhed i med det fede, støbte chassi. Sæt den tæt på bagvæggen og ret den mod lyttepositionen - og man får utrolig meget musik ud af den (navnlig med mindre, akustiske besætninger - og en gang nye kondensatorer).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster