Vintage Klipsch - hvem har dem?

Rosinen i pølseenden

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf Elway » ons 24. aug 2016 21:37

Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 756
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf Helikon » ons 24. aug 2016 22:37

Elway skrev:Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...


måske der er basis for en "Klipsch eftermiddag" ? jeg kunne da også godt tænke mig at høre dem :p

hilsen Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » ons 24. aug 2016 22:42

Helikon skrev:
Elway skrev:Hvis kalenderen og konen giver lov, kunne jeg sagtens lokkes til Hald en given søndag...


måske der er basis for en "Klipsch eftermiddag" ? jeg kunne da også godt tænke mig at høre dem :p

hilsen Niels


Det går den vej.

Vi kommer nok et stykke ind i efteråret, inden jeg annoncerer en sådan Klipsch-eftermiddag, men det kommer. Måske bliver der også lejlighed til at lytte på et par Klipsch Belle-inspirerede Jealvox.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf HrAndersen » lør 27. aug 2016 21:21

Og så er de her, lige mens vi snakker om dem.

http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027000928/

Godt nok i tredje udgave men alligevel.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » fre 30. sep 2016 09:53

Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf hificlassic » fre 30. sep 2016 10:20

pqrannes skrev:Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/

PQR


mkIII er meget lidt vintage og mere en omgang plastikenheder i et vintage-kabinet, efter min mening :(
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » fre 30. sep 2016 11:06

hificlassic skrev:
pqrannes skrev:Kenn W i Beder har et par Klipsch Heresy og sælger dem: http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-au ... 027841166/

PQR


mkIII er meget lidt vintage og mere en omgang plastikenheder i et vintage-kabinet, efter min mening :(


Det har du ret i. Jeg så i første omgang ikke "III"-tallet.

Jeg har på arbejde adgang til at par 3-4 år gamle made-in-China Klipsch. Det er ikke noget at skrive hjem om.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf erafan » fre 24. feb 2017 11:42

Halløjsa. Her var lige noget interresant. Jeg er i færd med at anskaffe et sæt Klipsch La Scala. Det betyder så farvel til mine Whafedale E 90. 4 styk side om side. Her er der god bund til de dybe strygere og stortromme.Det kommer jeg vel til at undvære med hornene eller hvad? Har nogen erfaringer herudi?
Hilsen Henning
erafan
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 feb 2017
Lokalitet: Fredericia

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » søn 26. feb 2017 22:32

erafan skrev:Halløjsa. Her var lige noget interresant. Jeg er i færd med at anskaffe et sæt Klipsch La Scala. Det betyder så farvel til mine Whafedale E 90. 4 styk side om side. Her er der god bund til de dybe strygere og stortromme.Det kommer jeg vel til at undvære med hornene eller hvad? Har nogen erfaringer herudi?
Hilsen Henning


Det lyder spændende med de Klipsch La Scala på vej.

Det er i mine øjne svært at sammenligne den ene højttaler og især den ene højttalertype med den anden. Horn er noget ganske andet en f.eks. helt lukkede højttalere som Wharfedalerne vist er. Uden at have hørt eller kende La Scala'erne vil jeg umiddelbart forudsige, at de er mere åbne i lyden, hvilke godt kunne komme strygerne (også de dybe) til gode og selv om det dybeste slag på stortrommen måske ikke (føles) at gå så dybt ned som på et par lukkede højttalere, vil du nok opleve at trommeslaget har lyder mere "frit" og har mere luft omkring sig. Kan man li' det, kan man li'g horn, og det kan jeg.

Jeg har selv et par små Klipsch Heresy, som er ret specielle, men som ikke har det store foldede horn og derfor er en "kætter" (Heresy). Jeg vil gerne høre sådan et par La Scala en dag og sammenligne dem med mine Jealvox trevejshorn, der jo er en slags kopi af Klipsch-horn (Belle må være dem, der kommer nærmest).

Lad os gerne høre nærmere om La Scalaerne.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf erafan » fre 10. mar 2017 22:14

Nå hej igen- Har været lidt fraværende på det seneste.Arbejde ,influenza,og mere arbejde, men altså.
Klipschhornene er på plads, og lad det være sagt med det samme.: jeg er "solgt". Nok var jeg glad for Wharfedalerne, men dem her, de slår dem med flere længder. Stor, flot, åben og vedkommende liveagtig lyd. Nu hører jeg pludselig ting jeg ikke før har været opmærksom på fra ellers kendte skiver.Lækkert. Lidt som at høre dem for første gang. En god fornemmelse.
Jeg kender godt Jealvoxene, og de er meget lig la scala, bare større. Men vi kan da aftale en lytteseance en dag måske ?
Ps.Jeg savner ikke bas.
Mvh Henning
erafan
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 feb 2017
Lokalitet: Fredericia

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf hificlassic » tors 16. mar 2017 10:28

Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf Tonni » tors 16. mar 2017 12:54

hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer

FEDT! - Det vil jeg glæde mig til!!!
Forhåbentlig med en god beskrivelse af lyden... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » tors 16. mar 2017 13:14

hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer


Spændende! Så kigger jeg gerne snart forbi og "ser" dem.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf Louis » tors 16. mar 2017 15:17

pqrannes skrev:
hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer


Spændende! Så kigger jeg gerne snart forbi og "ser" dem.

PQR


Jeg har nærmest startet bilen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vintage Klipsch - hvem har dem?

Indlægaf pqrannes » tors 16. mar 2017 18:58

Louis skrev:
pqrannes skrev:
hificlassic skrev:Jeg har lige betalt for et sæt Klipsch Belle og glæder mig helt vildt til at få dem hjem i stuen på min Trio WE-8S single ended rørreceiver...
Billeder kommer


Spændende! Så kigger jeg gerne snart forbi og "ser" dem.

PQR


Jeg har nærmest startet bilen.


Sidder du allerede i bilen? Jeg har fyret op under mine Klipsch Heresy af bar glæde over udsigten til at skulle høre et par Klipsch Belle, så du kan komme her og høre dem som en start. Så kører vi sammen til Silkeborg, når Verner er klar.

PQR

PS: HVOR BLIVER DE BILLEDER AF?
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster