Tannoy Monitor Gold 12"

Rosinen i pølseenden

Tannoy Monitor Gold 12"

Indlægaf ralphandersen » ons 29. mar 2017 08:51

Tannoy MOnitor Gold 12.jpg
Da jeg havde været til træf for første gang, blev jeg grebet af den hellige ild og købte et sæt Monitor Gold 12" i den blå avis. Efter nogle ugers frydefuld planlægning og forumlæsning hvor Chatsworth lukkede kabinetter og Onken-kabinetter var på banen (og horn og transmissionslinjer var i mine drømme), besluttede jeg mig for et basreflekskabinet på 150l. Indkøb af plader, porte og dæmpning blev foretaget og efter et par ugers snedkerarbejde om aftenen og i weekenden, kunne jeg i går præsentere den let overraskede familie for mit femte sæt højttalere (men nu skal jeg altså også have solgt de Jealvox).
Jeg har ikke fortjent hende, hun sagde bare: "Hvor er det godt at se at du er optaget af noget" og "nej, hvor lyder de godt".
De står i mdf, men de skal fineres i oregon pine i påsken.
Nå, nu satte bastrommen i Brian Eno og Harmonias "Almost" ind....
:OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 501
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Tannoy Monitor Gold 12"

Indlægaf Louis » ons 29. mar 2017 10:06

"Fra gulv til loft beklædt med Oregon Pine
Men ellers helt iscenesat af designeren Piet Hein"

- C.V. Jørgensen

Det skal nok blive flot :cool1:

Tillykke med dem - Monitor Gold er en skøn enhed. Jeg har selv 15", men jeg har læst at mange foretrækker 12" når det kommer til mellemtonen. Om det har noget på sig ved jeg dog ikke.
Det jeg ved er dog at Tannoy er forfærdeligt vanedannende, så jeg er sikker på det lyder fremragende!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tannoy Monitor Gold 12"

Indlægaf ralphandersen » fre 16. jun 2017 22:04

Fineren var i restordre fra Tyskland, men i dag er mine Monitor Gold kabinetter blevet færdige med sidste gang olie. Efter Louis indlæg var jeg næsten nødt til at indvie dem med C.V Jørgensen: Middelmands bunker . Som man kan se var teksten ikke helt ved siden af i forhold til vores hjem: reol, gulv og højttalere i oregon pine/douglas og resten er hvidt. Vi har dog ikke andet Piet Hein end en forsølvet superellipse whiskeykøle kugle og nogle gruk.
Efter C.V. Jørgensen, blev der skiftet over til noget bastungt dub og det var også vidunderligt.
Jeg er meget glad.
Tannoy.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 501
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Tannoy Monitor Gold 12"

Indlægaf mondial » fre 16. jun 2017 23:27

Whauuu - det ser godt ud :-)

Et sæt fede/ flotte højttalere og så en DQX1000 - og godt med vinyler i reolen :-)

Så er det bare at nyde livet
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster