Højtaleren du aldrig sælger

Rosinen i pølseenden

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf vericon » fre 17. jul 2015 09:00

Gjorde det altså alligevel -
Solgte det sidste sæt Lowther Audiovetor til en ihærdig entusiast som brugte måneder på at få overtagelsen sat på skinner.

Audiovector-Exploded.jpg


Har dog et sæt PM 4 skulle der dukke noget i retningen op -
Lowther PM 4 02.jpg


Firmaet Bugré i Marstal havde gang i adskillige velbyggede eksemplarer af racen - så måske igen en dag :OLO:
Dynamisk kontrast findes ikke lignende andre steder :!:

Mvh.
Hans Jørn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf No1 » fre 17. jul 2015 15:10

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlæg af Anderscastle » tirs 14. jul 2015 21:51

JBL 18 TI og 120 TI

'18 eren' søgte jeg efter siden teenage årene og de grå hår antyder det er en del år siden :lol:

120 eren var blot for at se hvordan lyder storebror og han lyder dæl dylme godt...

Så de kommer aldrig væk fra min matrikel.

http://www.dba.dk/hoejttaler-jbl-120-ti ... 017030910/
120Ti i DBA - 01.jpg

Hva' så - har man skiftet mening eller har man et ekstra sæt til salg ?
eller er det blot et spøjst sammenfald af navne, højttalere og beliggenhed ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Tonni » fre 17. jul 2015 18:30

vericon skrev:Gjorde det altså alligevel -
Solgte det sidste sæt Lowther Audiovetor til en ihærdig entusiast som brugte måneder på at få overtagelsen sat på skinner.

Audiovector-Exploded.jpg


Har dog et sæt PM 4 skulle der dukke noget i retningen op -
Lowther PM 4 02.jpg


Firmaet Bugré i Marstal havde gang i adskillige velbyggede eksemplarer af racen - så måske igen en dag :OLO:
Dynamisk kontrast findes ikke lignende andre steder :!:

Mvh.
Hans Jørn


Har helt ondt af dig HJ!
- Jeg ved at hvis de stod her, ville de ikke rykke sig ud af flækken!
Nu har jeg haft adgang til et sæt i 33 år, og har slikket mig om munden hver gang...
Det er så heller ikke et standard sæt, Oles, men et forbedret og omregnet sæt designet af en gut på Fyn der hedder Hans Henrik. Kraftigere pladetykkelser, og dermed også en anelse længere horngang. Plus de er modificeret så de "kun" spiller med PM4A i øverste horn...
Hvor ville jeg da gerne finde et af de, ialt, fem sæt han lavede... :'(

Men jeg nøjes med at have lidt andet "skrammel" stående/udlånt, B&W DM2a, 2 sæt A25'ere, Snell E/III og et byggesæt der gerne skulle blive til AN/J. Samt Lowther PM6A med enten acousta eller SuperACE... Stod det til konen skulle der ryddes op. Men det gør det ikke!!! :GFF:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4813
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf vericon » fre 17. jul 2015 20:07

Hej Tonni
er det et oprør mod "She who must be obey'ed" du har gang i ?
At du tør :Bange:

Hans Jørn
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Tonni » fre 17. jul 2015 21:50

Ja jeg spillede heldigvis med åbne kort, den gang for 21 år siden...
Hun fik kort og godt at vide, at der var to ting hun aldrig fik mig til at gå på kompromis med...
Mit hifi og mit elektronik!
Hvis hun tvang mig til at vælge mellem hende, og det, var det hende der røg! Og det har hun så prøvet mig af med to gange... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4813
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf provinspoul » man 14. sep 2015 09:00

Jeg har også fået et sæt der nok aldrig kommer ud af vores stue, vi havde JBL L100 og fik så mulighed for at blive ejer af et sæt Jbl 250 den første model i fin nøde træ, jeg har personligt aldrig hørt bedre ht :-) men det er nok som med kvinder, nogle kan lide datteren mens andre moderen ;-)
Akai PS 200M x2 * Akai PS 120M x2 * Akai Ps 200C x2 * Akai Am2950 x2 * Akai Gx-f95 * Akai Gx4000 * Akai Apq 41C * Akai AP 307 * Akai AP - Q80 * Akai AP 50 * Akai Cd 73 x2 * Akai Am 73 x2 * Akai At 93 * Akai At 2450 * Akai Cd-a7 x2 * JBL 250q
provinspoul
Branchemedlem
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27 dec 2013
Lokalitet: struer

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Tuan » tors 22. okt 2015 19:15

Hej.

Jeg vil også bidrag til tråden.
Et par Jbl 4333A. Jeg købte dem for ca. 10 år siden. Dem skal jeg aldrig af med :)
Tuan
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 maj 2015
Lokalitet: Rødding

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf hificlassic » tors 22. okt 2015 20:07

Nu er jeg jo kendt for at alt mit grej er til salg, men jeg har i den grad fortrudt at jeg solgte mine JBL Everest DD55000. Dem og så mine Gryphon M100 monotrin skulle jeg have beholdt. Ellers har jeg aldrig fortrudt at jeg har solgt, købt og byttet grej med jævne mellemrum. De fleste ting kan man jo finde igen, men er aldrig faldet over de to ting til salg igen.
Nu sælger jeg i hvert fald ikke mit sidste sæt Altec VOTT før der dukker et billigt sæt Everest op igen.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Anderscastle » tors 22. okt 2015 21:46

No1 skrev:
Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlæg af Anderscastle » tirs 14. jul 2015 21:51

JBL 18 TI og 120 TI

'18 eren' søgte jeg efter siden teenage årene og de grå hår antyder det er en del år siden :lol:

120 eren var blot for at se hvordan lyder storebror og han lyder dæl dylme godt...

Så de kommer aldrig væk fra min matrikel.

http://www.dba.dk/hoejttaler-jbl-120-ti ... 017030910/
120Ti i DBA - 01.jpg

Hva' så - har man skiftet mening eller har man et ekstra sæt til salg ?
eller er det blot et spøjst sammenfald af navne, højttalere og beliggenhed ;)


Ja ja det er helt fint at gøre sig morsom på mine vegne :p , det kan jeg godt tage på min kappe, men grundet en ændret bolig situation måtte jeg vælge imellem de to og det er svært når det er 'højtaleren man aldrig sælger', men jeg syntes det var synd at, en af de to blot ville langsomt gå til grunde pga. en af dem ville stå ubrugt hen i en lille fugtigt skur, så jeg mente det var måske bedre at der var en anden som kunne få glæde af dem som jeg har haft. Så skulle jeg vælge og der var dengang pt. kun plads til mine 18 ti. Men der var ingen som ville købe eller bytte, så jeg har begge stadig. De store 120 ti er der fundet plads til i stuen og de små 18 ti er der nemmere og finde plads til inde i huset.
Senest rettet af Anderscastle fre 23. okt 2015 11:23, rettet i alt 1 gang.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Louis » fre 23. okt 2015 06:44

Anderscastle skrev:
No1 skrev:
Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlæg af Anderscastle » tirs 14. jul 2015 21:51

JBL 18 TI og 120 TI

'18 eren' søgte jeg efter siden teenage årene og de grå hår antyder det er en del år siden :lol:

120 eren var blot for at se hvordan lyder storebror og han lyder dæl dylme godt...

Så de kommer aldrig væk fra min matrikel.

http://www.dba.dk/hoejttaler-jbl-120-ti ... 017030910/
120Ti i DBA - 01.jpg

Hva' så - har man skiftet mening eller har man et ekstra sæt til salg ?
eller er det blot et spøjst sammenfald af navne, højttalere og beliggenhed ;)


Ja ja det er helt fint at gøre sig morsom på mine vegne, det kan jeg godt tage på min kappe, men grundet en ændret bolig situation måtte jeg vælge imellem de to og det er svært når det er højtaleren man aldrig sælger, men jeg syntes det synd at en af de to ville blot langsomt forgå pga. den ville blot stå ubrugt hen i en lille fugtig skur, så mente jeg blot det var bedre at der måske en anden som ville få glæde af den som jeg har haft. Men der var ingen som ville købe eller bytte, så jeg har begge stadig.


Sådan kan det jo gå - er selv flyttet (større lejlighed, mindre stue) men min jbl L100 spiller sgu stadig godt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Tophøj » fre 23. okt 2015 06:55

Er ejer af JBL L86 og L96, samt 20 Ti 240 Ti og 4412 monitor. De eneste som ikke kan lokkes fra mig, musikalsk set, er L96. De spiller bare godt! Desværre er der ikke nok krudt i dem, når der fyres op, derfor står 240Ti og 4412 sammen i min stue.
Har haft et hav af højttalere gennem tiden. Værste: Jamo power 260! Flotte var de, men det var lyden ikke! Bedste: Nu er det 30 år siden, men KEF Bailey står stadig for mig som meget musikalske, dog de er tunge at trække, når man er til et realistisk lydtryk! Jeg husker det har kostet mange T27 diskanter :-)
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Elway » fre 23. okt 2015 09:58

vericon skrev:Gjorde det altså alligevel -
Solgte det sidste sæt Lowther Audiovetor til en ihærdig entusiast som brugte måneder på at få overtagelsen sat på skinner.

Audiovector-Exploded.jpg


....


Havde jeg bare "snedker"-hænder, ville jeg prøve at bygge. Jeg har de originale måltegninger (i en AutoCad-fil såvidt jeg husker). Jeg har også haft lejlighed til at lytte til det sæt som Tonni har adgang til - en stor oplevelse.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 769
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Skorpio » man 21. jun 2021 17:05

Strandvaskeren skrev:Egentlig bør vi vel allerede nu aftale at grave tråden her frem igen om et par år og se hvor mange der stadig har de højttalere de aldrig skulle af med.. ;)


Nu er der gået lidt mere tid...hvad er status? :p
Brugeravatar
Skorpio
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 01 jun 2013
Geografisk sted: Aarhus
Lokalitet: 8000

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf Fredmarantz » man 21. jun 2021 17:41

Ja- jeg har stadig mine JBL 4333A -

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Højtaleren du aldrig sælger

Indlægaf The Canadian » man 21. jun 2021 18:49

Tonni skrev:
vericon skrev:Gjorde det altså alligevel -
Solgte det sidste sæt Lowther Audiovetor til en ihærdig entusiast som brugte måneder på at få overtagelsen sat på skinner.

Audiovector-Exploded.jpg


Har dog et sæt PM 4 skulle der dukke noget i retningen op -
Lowther PM 4 02.jpg


Firmaet Bugré i Marstal havde gang i adskillige velbyggede eksemplarer af racen - så måske igen en dag :OLO:
Dynamisk kontrast findes ikke lignende andre steder :!:

Mvh.
Hans Jørn


Har helt ondt af dig HJ!
- Jeg ved at hvis de stod her, ville de ikke rykke sig ud af flækken!
Nu har jeg haft adgang til et sæt i 33 år, og har slikket mig om munden hver gang...
Det er så heller ikke et standard sæt, Oles, men et forbedret og omregnet sæt designet af en gut på Fyn der hedder Hans Henrik. Kraftigere pladetykkelser, og dermed også en anelse længere horngang. Plus de er modificeret så de "kun" spiller med PM4A i øverste horn...
Hvor ville jeg da gerne finde et af de, ialt, fem sæt han lavede... :'(

Men jeg nøjes med at have lidt andet "skrammel" stående/udlånt, B&W DM2a, 2 sæt A25'ere, Snell E/III og et byggesæt der gerne skulle blive til AN/J. Samt Lowther PM6A med enten acousta eller SuperACE... Stod det til konen skulle der ryddes op. Men det gør det ikke!!! :GFF:


Jeg kendt Hans Henrik - Skolelæren ... Han er her desvære ikke mere ... For 6-8 siden høret jeg om et af hans par og af om veje fandt jeg ud af hvor de stod ... Og der står de stadigvæk :( ... En meget stor grund til jeg i mange år havde Tannoy, var Hans Henrik ... Dejligt menneske, som ogsa havde en forkærlighed for Riesling vin :p
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster