Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Rosinen i pølseenden

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Anders » tors 14. sep 2017 13:13

Hold op, hvor er de smukke. Jeg synes næsten, frontstof vil være en skam.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Louis » tors 14. sep 2017 13:19

Anders skrev:Hold op, hvor er de smukke. Jeg synes næsten, frontstof vil være en skam.


Jeg forstår hvad du mener, men med et 1 årig knægt der piller i alting er det nærmere en nødvendighed.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Anders » tors 14. sep 2017 13:28

Ja, det er så det. Jeg overvejer at montere noget i stil med denne på mine, af samme grund:

Billede
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf his067 » tors 14. sep 2017 14:03

Du må give en update om lyden når de er færdige! Det tager nok et par måneder før jeg får tid til at lave mine.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf hifibacillen » tors 14. sep 2017 14:14

De ser godt nok fine ud de højtalere du har bygget :cool1:
hifibacillen
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23 okt 2015
Lokalitet: Herning

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf hifibacillen » tors 14. sep 2017 14:36

Hej ved ikke om denne kan bruges ang. farvekode
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
hifibacillen
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23 okt 2015
Lokalitet: Herning

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Louis » tors 14. sep 2017 19:18

Anders skrev:Ja, det er så det. Jeg overvejer at montere noget i stil med denne på mine, af samme grund:

Billede


Det er lidt for meget disko daske til for mig. Men frontstof gør det lige så godt.

Når jeg når til det lydmæssige kommer der en Update.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Max » tors 14. sep 2017 22:35

Anders skrev:Ja, det er så det. Jeg overvejer at montere noget i stil med denne på mine, af samme grund:

Billede



Er du klar over hvor meget de der dækgitre spiller med ?
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Anders » tors 14. sep 2017 23:01

Nej, men du kan forklare mig det?

Det er jo også kun af nød, jeg overvejer dem. Hellere sådan et dumt og måske grimtlydende gitter end at stille mine højttalere til opbevaring.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Tonni » fre 15. sep 2017 05:35

De dækgitre resonerer meget med i mellemtonen, samtidig med de giver en del diffrasktionsforvrængning. Jeg havde et sæt på mine Acousta's da ungerne var små, og det var en befrielse at få dem af igen!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Max » fre 15. sep 2017 08:42

Anders skrev:Nej, men du kan forklare mig det?

Det er jo også kun af nød, jeg overvejer dem. Hellere sådan et dumt og måske grimtlydende gitter end at stille mine højttalere til opbevaring.


Jeg har prøvet dem engang, skruet op for musikken og så afbrudt højttalerne og hørt de der gitre klinge ud på en træls måde. Ved høj musik kan man indimellem også høre dem helt tydeligt.

Jeg har 2 stk. Berkley stående på gulvet, altså med enhederne i børnehøjde, de er forsynet med almindelig stoffronter og har aldrig været udsat for noget uheldigt fra mine 2 børn's side. Mine børnebørn og andre små familiemedlemmer har de også overlevet, så jeg syntes faktisk ikke at det bør være noget problem. Forøvrigt befinder mine LP'er sig i samme højde, ligeledes uden problemer.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Tonni » fre 15. sep 2017 09:45

Enig.

Mine forskellige anlægsudskejelser har heller ikke været sikret, ud over den korte periode med swanggitrene.
Det eneste der har været gået galt, var da min mellemste fandt ud af at rør er varme.
Hun kravlede i alt, jo mindre tilgængeligt, jo sjovere. Og måtte indkassere et kys på håndryggen, fra en varm GZ34 / EL84 kombo. Så kunne hun også styre sig, trods autisme og ADHD...
De eneste enheder jeg har fået beskadiget, har jeg selv stået for.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf his067 » fre 15. sep 2017 10:13

Min erfaring er også at ungerne skal SE den dejligt fristende runde dome-højtalermembran før de stikker fingeren i den....og jeg har aldrig set en 'almindelig' højttalermembran der var beskadiget af en af de mindste.

Heldigvis er alt det nu bag mig...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Anders » fre 15. sep 2017 10:40

Tak for erfaringerne. De koster ikke så meget, de gitre, så jeg prøver dem måske lige af, men det lader til, jeg skal nøjes med stof også.
På den anden side er der ikke støvhætter på mine højttalere, så der er ikke noget at trykke på :Skor:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Tannoy 3809- hvilke kabinetter?

Indlægaf Louis » fre 15. sep 2017 11:19

Anders skrev:Tak for erfaringerne. De koster ikke så meget, de gitre, så jeg prøver dem måske lige af, men det lader til, jeg skal nøjes med stof også.
På den anden side er der ikke støvhætter på mine højttalere, så der er ikke noget at trykke på :Skor:


Men knægt synes det er det bedste at banke på frontstoffet til mine Golds. Men de har nu heller ikke taget skade af det.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster