Forslag:Udlån af højttalere

Rosinen i pølseenden

Forslag:Udlån af højttalere

Indlægaf mashuro » man 22. jan 2018 12:13

Hej Alle,

Jeg har i en tid gået med tanken om at kunne "låne" højtallere. :ide:

Som Vintage Hifi følger kan jeg konstatere at jeg nok har lidt for meget grej , måske mere end jeg har brug for.
Er jeg alene om dette? jeg fornemmer på diverse tråde at flere ærede medlemmer har lagre med alverdens hifi :lol:

Jeg er så selvfølgelig (?) altid på jagt efter noget andet/mere og det er her min ide kommer ind.

Kun man forstille sig at man istedet for at kigge, købe,lytte og sælge igen så låner sig til det man er efter for så er være sikker på hvad man har brug for.

Jeg tænker pt på at prøve nogle andre HT til min reol men der er så mange gode bud og jeg kan slet ikke overskue at skulle købe i øst og vest for så ikke at være helt i mål. måske fordi de ikke liiige lød på samme måde som hos sælger eller at fostærker og rum er anderledes.

Jeg ville syntes at det kunne være super hvis man satte sine extra HT til låns go så selv kunne låne sig frem til noget andet.
Der er sikkert alt muligt med tillid og depositum osv men jeg vil selv være helt cool med at låne de 2-3 sæt ud jeg har extra.

Er der mon opbakning til en låne central her på Vintage?
mashuro
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 14 maj 2010
Lokalitet: København

Re: Forslag:Udlån af højttalere

Indlægaf Hackenberg » man 22. jan 2018 14:03

Jeg er med på den.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Forslag:Udlån af højttalere

Indlægaf Sorenki » man 22. jan 2018 14:24

jeg synes ideen er fin, jeg ved dog ikke om det bør være en "låne central".
Det er ikke for at stemme imod forslaget, men mere at sige jeg har de her overvejelser der ville gøre jeg ikke var med.
Det er jo alle frit for om man er med på legen, det er bare for at sige hvorfor
Mine tanker: jeg synes personligt, det er lidt svært at låne ud, ift risiko ved skadekomst. Det er svært at gøre op i penge. så hvis jeg fx låner mine JBL L-100 ud, og der så sker noget; ridser eller en ødelagt enhed. Så er det rigtigt træls og selvom man fik penge til nye enheder eller få fikset kabinetterne ved en dygtig snedker, så er højtaleren jo ikke som den var.
Og en sådan skade kan jo sagtens ske hvor det er et helt reelt uheld.

Jeg låner dog stadigvæk ting ud, bare ikke "generelt" til brugere af forum, men til de privat-personer jeg kender herigennem som jeg stoler på, og som jeg har flere års kendsskab til, eller venner af venner.

jeg håber det giver mening ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Forslag:Udlån af højttalere

Indlægaf spuncut » tirs 23. jan 2018 18:17

Helt enig med Søren. Jeg låner gerne udstyr ud til dem jeg kender. De fleste af dem har dog typisk lige så store lagre som mit eget, så hvor stort behovet er ved jeg ikke lige. Skulle der imidlertid være nogen af de omtalte der ikke lige har hørt en bestemt Scandynahøjtaler skal I være velkommen til at låne et sæt et halvt års tid.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Forslag:Udlån af højttalere

Indlægaf Sorenki » tirs 23. jan 2018 19:05

Det er ikke for at afholde nogen fra at spørge - "er der nogen der har XXX jeg måske kunne låne i en kort periode?" - det er mere "låne-central" ideen - at jeg gerne vil enten offentligt eller privat kunne vælge hvem og hvor jeg låner til, så det er nemmere den vej rundt ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster