Jealvox Sound Monitors

Rosinen i pølseenden

Jealvox Sound Monitors

Indlægaf pqrannes » tors 22. mar 2018 22:35

Jeg er flere gange løbet ind i, at Jealvox Sound Monitor-hornene, som jeg jo har et sæt af, er blevet omtalt på udenlandske hifi-fora uden at det har været helt klart, hvad det var for nogle størrelser.

Bl.a. derfor har jeg samlet, hvad jeg ved her: http://rannes.dk/jealvox

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Jealvox Sound Monitors

Indlægaf Tonni » tors 22. mar 2018 23:03

Hvor er det et godt initiativ Peter! Og spændende de er ved at blive kendt i den store verden...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Jealvox Sound Monitors

Indlægaf High Sky » fre 23. mar 2018 11:02

Super fint. Det er en fascinerende historie.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Jealvox Sound Monitors

Indlægaf pqrannes » fre 23. mar 2018 11:40

Tonni skrev:Hvor er det et godt initiativ Peter! Og spændende de er ved at blive kendt i den store verden...


High Sky skrev:Super fint. Det er en fascinerende historie.


Tak for de pæne ord.

Jealvoxerne kan høres her på matriklen trukket af en Fisher X-100 rørforstærker, hvis det skulle interessere nogen.

Jeg hørte i øvrigt hificlassics Klipsch Belle i går, i et rum, der ikke yder dem (og andre store horn) retfærdighed. Jeg kom bare til at savne Jealvoxerne, da jeg hørte dem, og gav den fuld gas i aftes (home alone); da først The Fisher blev varm sang det, og det sang højt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Jealvox Sound Monitors

Indlægaf ralphandersen » lør 24. mar 2018 16:34

Pluspoint for et godt initiativ!
Jeg har et sæt stående hvor mellemtonen er gået sønder, så jeg købte et par mellemtoner over nytår. De sidder bare i et par fine B&O'er, som jeg ikke har kunne nænne at slagte. Beslutninger, beslutninger...
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Jealvox Sound Monitors

Indlægaf r-l-b » ons 28. mar 2018 00:42

Jeg kan godt lide at Jens A. Jürgensen mente man skulle have en forstærker der var 1000 gange kraftigere end drifts effekten - ganges det op til en almindelig højtaler skulle den fyres op med 5000 watt for ikke at "klippe" - Jeg tror i øvrigt at de en gang i starten af 80'erne spillede en fest på Aurehøj Gymnasium op med et sæt Jealvox og en Sansui AU-101 forstærker fordi DJ'ens udstyr var brudt sammen - folk havde tinnitus langt tid efter
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster