Jbl l212 renovering.

Rosinen i pølseenden

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » ons 16. maj 2018 09:34

Efter at have gået og kigget på højtalerne et stykke tid, kan jeg konstatere at mit første forsøg på at parter ud efter at have lavet diskanthullet mindre, ikke var helt så godt som jeg havde ønsket mig. Så nu er der slebet ned og spartlet efter med “plastic padding” og første gang maling er på igen. Det virker til at have fungeret meget bedre, så nu tager vi lige hele maleprocessen igen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » ons 16. maj 2018 17:28

L112a har været en tur ved Basrep og er blevet fixet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 5. aug 2018 18:53

Nu har projektet ligget stille lidt indtil jeg fik taget mig sammen til at få "lavet" en 121a enhed til subwoferen. Det har jeg endelig fået gjort.
Det er en kurv fra en 2204h der reconede med et aftermarket kit.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Sorenki » søn 5. aug 2018 19:33

Godt lavet! - den ser da godt ud :)
Er sættet så snart stueklart?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Tonni » søn 5. aug 2018 19:42

Fik du opdraget amp'en?

Og ellers må jeg tilslutte mig Sørens udmelding!. Flot resultat!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 5. aug 2018 20:01

Sorenki skrev:Godt lavet! - den ser da godt ud :)
Er sættet så snart stueklart?


Stort set. Det mangler lige det sidste touch-up.


Tonni skrev:Fik du opdraget amp'en?

Og ellers må jeg tilslutte mig Sørens udmelding!. Flot resultat!


Jeg har fået loddet den efter her til aften - men om det den nye enhed eller om det var en koldlodning ved jeg ikke - men nu virker den:) men den skal nok gåes efter i sømmene engang.

Omkring 066'erne er det desværre ikke lykkeds mig at få det helt skarpt. Jeg tror desværre det er fordi skruehullerne ligger lige i samlingen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf ferr31 » søn 5. aug 2018 20:25

Hej Louis
Hvilken slags plastic padding har du brugt ?
Jeg har ret god erfaring med det der hedder kemiskt træ, som jeg bruger en del til rep. Af vinduer
og døre når der har været indbrud. Jeg har ikke oplevet det kan ses hvor der er lavet en rep. Efter
det er slebet og malet
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 5. aug 2018 21:43

ferr31 skrev:Hej Louis
Hvilken slags plastic padding har du brugt ?
Jeg har ret god erfaring med det der hedder kemiskt træ, som jeg bruger en del til rep. Af vinduer
og døre når der har været indbrud. Jeg har ikke oplevet det kan ses hvor der er lavet en rep. Efter
det er slebet og malet


Den er den samme jeg har brugt. Men jeg må være de skide skruehuller der sidder lige i ssmelkngen, der også binder lidt skidt da udskæringen til 077 nok var skåret med stiksav. Måske laver jeg det om når jeg får den nye gode idé. Jeg har brugt plastik padding en del før. Men ikke lige i sådan en reperation før.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf his067 » man 6. aug 2018 07:37

Jeg har ikke den store erfaring med træ-arbejde, men var det ikke en ide at skære det nye stykke (og kabinettets udskæring) i 45° smig?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Sorenki » man 6. aug 2018 09:06

Det ville så kræve at skære mere i den originale JBL front, og Det er jo også træls, tænker jeg
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf his067 » man 6. aug 2018 09:24

Hvad med at lave en metalring med større diameter (f.eks. +15 mm) end diskanten med et gevind der passer med skruerne i diskanten? Den ring kunne så sættes indeni kabinettet og give en plan flade at spænde imod (og forhåbentlig betyder den "indre" plane flade at kabinettets ydre overflade ser helt perfekt ud....

Den kunne evt. bestå af to halv-cirkler, hvis man ikke kan komme til bagfra.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » man 6. aug 2018 09:51

his067 skrev:Hvad med at lave en metalring med større diameter (f.eks. +15 mm) end diskanten med et gevind der passer med skruerne i diskanten? Den ring kunne så sættes indeni kabinettet og give en plan flade at spænde imod (og forhåbentlig betyder den "indre" plane flade at kabinettets ydre overflade ser helt perfekt ud....

Den kunne evt. bestå af to halv-cirkler, hvis man ikke kan komme til bagfra.


Det er også en god mulighed. Jeg går og overvejer forskellige løsninger. oproblemet er at diskanten spændes i fra bagsiden og sætter man ekstra materiale i mellem trækker man den tilbage fra fronten af.

Fejlen jeg har lavet er nok at den ring jeg har skåret og monteret er helt rund og det hul den skal fylde ud er skået med stiksav, så flere steder har den næsten ingen eller meget lidt kontakt, og det er kun trælimen der holder den. Måske hvis jeg havde brugt epoxy havde jeg haft et bedre resultat.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf preludo » man 6. aug 2018 13:01

De er så lækre de L212 , dem drømmer jeg også om :p og flot arbejde du har lavet indtil nu , men der er jo altid noget der driller i så store opgaver , men er sikker på du når i mål med flot resultat :thumbsup:
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf ferr31 » man 6. aug 2018 14:48

Hej Louis
Nu ved jeg jo du har en overfræser, så den kan du bruge til at fræse en fals i frontpladen der er lidt
større end hullet, der efter fræser du en ring der passer i falsen, på den måde kan du lime et stykke i
der har underlag og måske ikke revner så let. Håber det giver mening ;)
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster