Beovox S45-2 serienumre

Rosinen i pølseenden

Beovox S45-2 serienumre

Indlægaf skjold » ons 9. maj 2018 22:06

Fruen hjembragte et sæt S45-2 type 6312 i dag fra en genbrugsbutik. Ikke fordi jeg dybest set mangler men det er da sødt af hende at tænke på mig :) De er relativt pæne og til den pris ville jeg nok heller ikke selv kunne lade dem stå.

Nå - men det der så undrer mig lidt er, at serienummeret 1548048 er ens på begge 2? Er det en fejl eller er de nummereret parvis? Hvis det fx er en enlig fejl, så er det da godtnok lidt et lykketræf de er distribueret og solgt sammen og også ender deres dage sammen...

DSC_1172.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Beovox S45-2 serienumre

Indlægaf skjold » ons 9. maj 2018 22:15

Det er åbenbart som det skal være - det andet sæt jeg har er ligeså:

DSC_1173.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Beovox S45-2 serienumre

Indlægaf Captain Phoenix » ons 9. maj 2018 22:50

Som jeg husker det blev de solgt i sæt, der kom med 2 højttalere i samme kasse/box fra B&O.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S45-2 serienumre

Indlægaf tctla » ons 9. maj 2018 23:05

Nu vover jeg mig måske lidt langt ud, men ....
Var der ikke noget med, at serienumrene faktisk var vedlagte sammen med brugsanvisningen som selvklæbende klistermærkater, man SELV (evt. Forhandleren) monterede, når højttaleren blev købt (solgt)?
En præcis enslydende serienummer-mærkat var allerede påklistret papkassen på fabrikken.
Serienummeret er således mere for hele produktionsenheden, end for den enkelte højttaler.

Det kan også bare være spind i en træt gl. hjerne :thumbsup:
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Beovox S45-2 serienumre

Indlægaf Captain Phoenix » tors 10. maj 2018 06:41

Du har ihvertfald ret mht. serienumre på kasserne (meget få andre producenter gav i øvrigt deres højttalere individulle/parvise serienumre) - og dermed var nummeret jo for sættet.
Jeg er ret sikker på at numrene allerede sad på højttalerne fra B&Os side når vi modtog dem i butikken (jeg ville - forhåbentlig! - have husket hvis vi/jeg selv havde sat masser af dem på i tidens løb).
Her ud over har jeg en (temmelig svag) erindring om at der desuden var løse selvklæbende mærkater med serienumre - hmm... Måske ekstra labels til forretningens lagerkort, dokumentation ift. forsikring eller?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster