Knasende Scandyna a25

Rosinen i pølseenden

Re: Knasende Scandyna a25

Indlægaf Hackenberg » tors 19. jul 2018 09:44

Du skal have to modstande eller en L-pad (variabel modstande) til hver diskant. Men prøv det nu først og se om det ikke bare er ok.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Knasende Scandyna a25

Indlægaf Cockernes herre » fre 20. jul 2018 20:24

Har tænkt lidt frem og tilbage og har besluttet mig for at vente til den rigtige enhed dukker op. Takker alle for de gode indlæg
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Knasende Scandyna a25

Indlægaf aj84 » lør 21. jul 2018 15:13

Hackenberg skrev:Kiggede lige i min egen 2702 og kan bekræfte dette.
Enhederne måler 3,9 og 4,0 ohm. De enheder jeg har hvor der står 4 - 8 ohm og 6 ohm måler alle 5,5 ohm.
Som jeg husker det, får samme SEAS-enhed med anden impedans normalt et andet H-nummer. Kan SEAS-eksperter bekræfte dette?


Seas H-086 leveres også i forskjellige impedanser, så på slutten av 70tallet var H nr tydeligvis det samme uansett impedans. Mer moderne elementer vet jeg ikke men det hadde vært interessant om noen kunne fylle inn her

Billede
Billede
aj84
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 nov 2014
Lokalitet: Norge

Re: Knasende Scandyna a25

Indlægaf spuncut » man 23. jul 2018 15:10

KlausM skrev:
spuncut skrev:X-modellerne har justering, men ingen af dem har H087 som diskant.

Jeg har nu en ikke-X Dynaco (model A-45) med justering? ;)

I følge skjold, er de her A25 med SEAS enheder, også med 5 trins regulator:

http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=557&t=3603&start=255#p101849

Mvh Klaus

Jeg har et sæt A45X uden justering så den antagelse gælder tilsyneladende ikke for A45.
Dynaco-kabinetterne blev forøvrigt outsourced til fabrikken i Ringkøbing (Lydig) noget før Scandyna-kabinetterne. Dynaco kan derfor havde fulgt en anden tidslinje end Scandyna og måske har de været tidligere ude med X-designet.
De tidlige A25X fra starten af 1970 er "mellemmodeller" med: Diskantregulering, terminaler, Basser fra SEAS og Peerless, Diskanter fra Philips. De sene "X-mellemmodeller" har SEAS-bas og ScanSpeak-diskanter, idet den første højtaler fra Scanspeak er diskanten D38. Et lille års tid senere begynder Scanspeak at producere bashøjtalere og den endelige A25X med porten i diskant-enden foreligger.
Desuden har det virkeligt gået stærkt i disse år, mange højtalere er derfor uden tvivl produceret efter forhåndenværende søms princip og derfor kan vi i dag gruble over de mange spændende mellemmodeller og forsøge at sammenstykke et historisk hændelsesforløb.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Knasende Scandyna a25

Indlægaf mcs_5 » tirs 24. jul 2018 02:54

spuncut skrev:Desuden har det virkeligt gået stærkt i disse år, mange højtalere er derfor uden tvivl produceret efter forhåndenværende søms princip

Og derfor kommer der tit "varianter" (ikke kun af Scandyna), som ikke har nogen rationel grund. Der har bare manglet dele, men ordrene skulle jo af sted alligevel :)

Når der pludselig er et års leveringstid på en del, må man jo improvisere lidt...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster