Scandyna

Rosinen i pølseenden

Re: Scandyna

Indlægaf spuncut » lør 15. dec 2018 18:03

Jeg har ikke specielt styr på M-typerne men jeg har en M20(eller M30) med samme bestykning som Carsten viser og en M < 20 med en ottekantet bas, formentlig Philips og en cone-diskant som jeg hidtil aldrig har set. Desuden blev der produceret mange Scandyna-afarter på fabrikken i Hørning. Af mærkevarer var der selvfølgelig Scandyna, Dynaco, Sony og ITT, men herudover blev der også produceret no-name/OEM-højtalere til radiobutikkæder som fx. Fona og Expert og mange af disse højtalere er ofte produceret med forhåndenværende søm, som Carsten er inde på.
Jeg tror dog ikke at denne højtaler er produceret hos Scanspeak/Lydig, fordi forpladen er for pæn. Kan det være en original SEAS, evt. et byggesæt? Diskanten kan således sagtens være en H087.
Frontrammen kan nemt fastgøres med velcro med lim, spørg fx. hos jysk sengetøj.
"Smide ud", jeg er ikke bekendt med konceptet, forklar mig venligst hvad det går ud på ????? ;)
Hvis kabinettet er fint skal disse højtalere selvfølgelig bevares og det bør ikke være så svært at finde et par SEAS H087.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster