Hvilken højtaler passer?

Rosinen i pølseenden

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf cdp » tors 27. dec 2018 01:08

Hvorfor ikke spørge inde på Hi-fi 4 All...??
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 01:10

hifi4all sådan en lort side
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Fredmarantz » tors 27. dec 2018 01:39

Vi holder os til emnet - og vi behøver ikke lægge spalteplads til dårlige/syrlige anmeldelser af andre fora. Fora er til en vis grad styret af brugerne selv ift et givet regelsæt. Du kunne give dit bidrag der også.

Et forslag om at udbrede spørgsmålet til andre fora kan vel være relevant - da det ser ud til, at de råd, der gives her fra vintagehifi.dk, er svære at komme i hus med på trods af mange velmente og velkvalificerede bud fra brugere, som på det nærmeste har ekspertviden. Vi her på vintagehifi.dk skulle nok være pænt vidende om, hvilke vintagehøjttalere, som kunne være egnede til dig, men det er altså ikke helt let at rådgive, da vi hele tiden bliver skubbet rundt med hvad angår dine krav - og dine mange links, som vi så skal til at bladre ind på og læse. Desuden virker det, i hvert fald i mine øjne, som om du ikke læser indlæggene/forslagene særlig grundigt. Der har været rigtig mange gode forslag og seriøse bud på dine kommende højttalere og du bruger det meste af tiden på at sende nye links og data og nærmest forkaste de indkommende forslag ét efter ét. Meget forvirrende.

Måske findes den optimale vintagehøjttaler til dig slet ikke? Vi kan nok ikke sende den perfekte vintagehøjttaler, som ikke behøver service - og som kan blive bragt til døren - og som har de perfekte kurver, data og mål - perfekte anmeldelser - rette kombination af enheder - og ikke mindst billigst muligt, hjem til dig.

i håbet om,, at du alt i alt tager dette som konstruktiv kritik

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 01:52

Nu har jeg skrevet til dem der har nogen beovox S45-2 til salg (og som jeg er interesseret i at købe), men de skal jo lige have tid til at skrive tilbage, om de kan og vil sende, for det er altid et problem når man ikke har nogen bil og heller ikke har en stor familie.

Hvis ikke nogen vil sende (nogen gange står det ikke noget om de vil sende, selv om de gerne vil når man spørger),må jeg prøve at kigge hos forhandler, de kan ofte sende, men er også lidt dyre. Selv om den i vejle faktisk har rimelige prisen på B&O, men har ingen S45-2

http://www.anchr.dk/25368072
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Fredmarantz » tors 27. dec 2018 02:03

Hvis du har fået dig kredset ind til, at det ER B&O S45-2 (type 6312?), som du vil prøve - så kan jeg anbefale dig at lægge en "købes"-anonce ind her på Vintagehifi.dk -samt evt. på de andre sider DBA - m.fl. og håbe det bedste. I købes-annoncen skal du jo så huske at skrive, at der ikke skal være efterfølgende servicebehov - men at de skal være "plug and play". Husk, at du jo altid kan skifte til andre typer, hvis disse alligevel ikke falder i din smag. Det er vi mange, der har gjort gennem årene. Om højttalere passer til ens smag, kan man ikke 100% læse sig til, hverken i bogstaver eller data og kurver. Det skal høres derhjemme på ens eget anlæg.

viewtopic.php?f=651&t=3383

Desuden vil jeg henlede din opmærksomhed på (igen) - at vi faktisk har en kurér-tjeneste- mulighed. Der er nogle brugere her, som ofte farer land og rige rundt og ind imellem tilbyder at tage vintage-stuff med i deres bil og måske kan man få det afleveret nærmest ved døren, hvis en lille betaling for dette falder. Det er helt specielt for os her, tror jeg.

viewforum.php?f=601

vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 02:43

Hvis jeg ikke har nævnt det så gør jeg det lige igen, i en periode på ca 10 år havde min far og mor et sæt beovox S45-2

Først med en scandyna 2400 og senere en philips 22 ah 305, så jeg kender dem godt
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup


Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Maleren » tors 27. dec 2018 12:43

… Du har fået 66 svar om emnet, er det ikke på tide at træffe en beslutning.. :-)
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 13:12

gasolin skrev:Hifi er en dejligt ting

Indtil videre har jeg en Technics SU-8600, Pioneer PL-12D ikke i mint condition, men med mindst 40 år på bagen er de dog i god stand og fungere,virker som de skal.

Jeg har ikke vintage højtaler men nogen moderne højtaler i størrelsen 32 x 22 x 31cm (HBD) 88 db 8 ohm og som går ned til 44hz.

Men hvad skal jeg kigge efter?

Jeg kan li en god bas, klar/åben mellemtone og en behalig top, ikke for lys og tynd i lyden, 88-89db eller højere og 70-80 watt som højtalerne skal kunne tåle.

Størrelse som rogers LS 3/5 a, scandyna a-10 (de er dog lidt høje), sommetider spiller jeg lidt elektronisk musik og der er bare nogen højtaler med små front basport som føles som en hårtørre, så det vil jeg helst undgå (lukket kabinet eller bagvendt bassport)

Så et sæt jbl l16 til 1500kr men de er alt for store til mit skrivebord som de skal stå på, men følger altid interessert med i kenrick sounds videoer på youtube når de laver,aflevere en af de ofte store "ældre" jbl studio monitors.

hvis du helst vil undgå lukket kabinter og nogen der kan spile 75w hvorfor går du så efter de der s45 fordi de er altså lukket og kan kun spille 45w
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 27. dec 2018 13:13

Maleren skrev:… Du har fået 66 svar om emnet, er det ikke på tide at træffe en beslutning.. :-)

Og et andet råd:
Skru ned for opslag som ingen nytte har - f.eks. om hvilke sælgere der ikke vil sende...
Det har jo ingen relevans for andre end dig (og hvis du ønsker hjælp til transport, så skriv dog dét, som Fredmarantz har henvist til tidligere).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 13:18

der er da oss dem her som ikk er luket og kan spile 100w
https://www.dba.dk/hoejttaler-kef-q-ser ... 051162983/
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 14:34

Pokemon skrev:der er da oss dem her som ikk er luket og kan spile 100w
https://www.dba.dk/hoejttaler-kef-q-ser ... 051162983/


Man kan jo også bladre DBA og de andre medier gennem og stille ? ved hver enkelt annonce man måtte finde ......

denne tråd er ........................ ja - om ikke værdiløs, så kun egnet som dårligt eksempel på misbrug af andre folks tid. Sorry !
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 14:37

Spild af folks tid, lad være med at skrive en kommentar i denne tråd hvis ikke du gider bruge den tid det tager.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Fredmarantz » tors 27. dec 2018 15:00

Pokemon skrev:der er da oss dem her som ikk er luket og kan spile 100w
https://www.dba.dk/hoejttaler-kef-q-ser ... 051162983/


De 100w er et udtryk for hvor megen dynamisk energi der kan puttes ind i højttaleren uden at den brænder af - det er ikke et udtryk for, hvor højt den kan spille. Watt er en temmelig ligegyldig opgivelse.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 15:27

Fredmarantz skrev:
Pokemon skrev:der er da oss dem her som ikk er luket og kan spile 100w
https://www.dba.dk/hoejttaler-kef-q-ser ... 051162983/


De 100w er et udtryk for hvor megen dynamisk energi der kan puttes ind i højttaleren uden at den brænder af - det er ikke et udtryk for, hvor højt den kan spille. Watt er en temmelig ligegyldig opgivelse.

Vh
Freddy

måske du bar ikk har læst hvad han søger? han skrev at den skule tåle mindst 75w og så er 45w jo ikk nok vel? og han skrev oss at den ikk må vær luket og så er en luket en jo ikk så smart. så han vil nok bare ha en højtaler der kan puttes mer dymisk energi i.
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 166 gæster