Hvilken højtaler passer?

Rosinen i pølseenden

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 15:48

Jeg skriver den må gerne være lukket eller med bagudvendt basport, da front portede højtaler kan have for meget luft fra basporten når jeg spiller elektronisk musik med meget bund

ca 75 watt da min forstærker har den effekt i 8 ohm
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Maleren » tors 27. dec 2018 16:06

Held og lykke med dit højtalerkøb til næste jul..... :-):-):-)
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 16:07

gasolin skrev:Spild af folks tid, lad være med at skrive en kommentar i denne tråd hvis ikke du gider bruge den tid det tager.


Nu havde du jo besluttet dig for de Beovox'er - så hvorfor begynde at stille nye forslag ?

Og så er det vel på tide at sige emnet er uddebatteret ?
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Maleren » tors 27. dec 2018 16:10

:lol: Det mest morsomme indlæg nogensinde... :lol: :lol: :OLO:
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 16:13

Maleren skrev::lol: Det mest morsomme indlæg nogensinde... :lol: :lol: :OLO:


det sørgelige er at du har ret. :QQS:
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 16:22

gasolin skrev:Jeg skriver den må gerne være lukket eller med bagudvendt basport, da front portede højtaler kan have for meget luft fra basporten når jeg spiller elektronisk musik med meget bund

ca 75 watt da min forstærker har den effekt i 8 ohm



Du skriver da
gasolin skrev:så det vil jeg helst undgå (lukket kabinet eller bagvendt bassport)


nu blir jeg altså en smule forviret. man kune jo oss bare sæt dem på en flise, sådan en 60x60 og få en god bund under alleomstændiger?
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 16:31

At det skal lukket kabinet eller bagudvendt

Tror 60x60 cm flise bliver for stort på et skrivebord, men hvorfor så stor en størrelse når højtalerne er under 30cm i dybden og i bredden ?
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 16:43

gasolin skrev:At det skal lukket kabinet eller bagudvendt

Tror 60x60 cm flise bliver for stort på et skrivebord, men hvorfor så stor en størrelse når højtalerne er under 30cm i dybden og i bredden ?

nåe misfortod bar det med det luket.

du kan da bare bruge nogen 30x15 så ... jeg hade bare nogen 60x60 fra ham genboen der bor lige overfor som blev skilt og aligevel ikke fik lavet den der indkørsel og så fik jeg lov at tag nogen af flisene.
Det er jo bar for at det med bunnen komer på plads.
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 16:44

Har isoacoustics standere, men har også fliser
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Struktør » tors 27. dec 2018 17:33

Det er sgu ikke nemt... Jeg tog mig fornøjelsen og søgte i 50 km radius på postnummeret 5560.. På DBA. Kiggede lidt efter små højttalere, især vintage, som du beder om.... Jeg fandt 2 der vækkede min nysgerrighed, en Avanse Alpha 2000 og en Q Aquistics... den sidste er ikke vintage, men manglede jeg sådan et par lydbringere kunne jeg nøjes... Prisen er sat til 1500... men kigger man annoncen igennem, er der mulighed for at købe et mindre sæt for 1000,-..
men dine penge, dit valg...
mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 17:57

1500kr for et sæt Q Acoustics 2020i, hvis det er dem du tænker er for dyrt de 129 pund for et sæt i england,købte et sæt 2010i til mit tv for ca 798kr da hifistore stadig eksisterede, dem der hedder Myrad A170 er kopi højtaler, de kan ikke samlignes med concept 20.

Kan ikke finde noget på de Avance Alpha 2000
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Tonni » tors 27. dec 2018 18:07

Mon ikke det er Avance Alpha 2002? En ganske hæderlig to vejs...

EDIT Og det var det så ikke. Den er da godt nok på dba som 2000. Kender den ikke, Men som skrevet oven over, er 2002 en ganske hæderlig halløjtaler. Jeg bruger den sammen med min Accuphase E202 til PC/værksteds brug... EDIT
Senest rettet af Tonni tors 27. dec 2018 18:15, rettet i alt 2 gange.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Struktør » tors 27. dec 2018 18:13

Næ, det er svært... Men Avance navnet er ikke så ringe... Ellers kan du også overveje de Avance Alpha 220 der er til salg ... Jeg ved ikke om han vil sende, og de er nok også lidt over dit budget... Men her er der vellyd.

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 19:59

Det jo heller ikke vintage ;-)

Dog har peter rahbek et SÆT alpha 220i II (modificeret) som der kun findes et af, de alm spiller udsædvanlig gennemsigtig af så billige højtaler at være (under 2000kr pr stk da de var nye).

Hørte de alm 220 eller 220i for mange år siden

Update peter ringer til mig og han snakker og han snakker i over en halv time og lyden er ikke særlig god i mobilen, sjovt nok

Han's 220i har han selv modificeret men spiller og måler rigtig godt, peter rahbek er ikke hvem som helst, han har arbejdet for bladet Hif & elektronik og han arbejder altså hos avance-audio som udvikler,designer (spurgte ikke om han stadig gør det),på et tidspunkt var avance dem der brugte flest scan speak enheder (venter på billeder af den modificeret 220i) B&W DM12 har han også men der er ikke så meget power i dem

Kef Caprice II samme enheder som reference 103.2

Og så beovox S45-2

Skal bare have fundet ud af noget med fragten (peter vil godt sende).

Har ikke valgt beovox da de jo gerne skulle kunne sendes og skal være ærlig at indrømme jeg har ocd tendenser da diskanten og mellemtonen ikke er spejvendte så de peger i samme retning mod væggen(ud af) eller ind mod midten af lytte positionen.(at mit højtalerkabel bare ligger på gulvet genere mig ikke det mindste,tænk at det kan være sådan)

Kef Caprice II har jeg intet negativt at sig om selv om jeg ikke har hørt dem andet end på nettet, opgivet til 100watt rms og trykkammer for en velkontrolleret bas frem for ultra dyb (den ene af dem der sælger et sæt tilbyder fragt),skal se dem uden frontcover.

Alpha 220i II modificeret, spændende med den udsædvanlig åbne mellemtone i den alm version,modifieret af en af medarbejderne hos avance peter rahbek.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 20:32

gasolin skrev:.....Kef Caprice II har jeg intet negativt at sig om selv om jeg ikke har hørt dem andet end på nettet, opgivet til 100watt rms og trykkammer for en velkontrolleret bas frem for ultra dyb (den ene af dem der sælger et sæt tilbyder fragt),skal se dem uden frontcover.


Jeg må lige rette dig lidt her - Caprice II er IKKE opgivet til 100w rms - de er opgivet til 100w programme material - det er en totalt anden sag. Og tro mig, du vil nødigt sidde med sådan et par hystader på skrivebordet, medens du piver bare 300watt af i dem - så får du længerevarende tinnitus , og tilbagestrøget hår.

Jeg forstår ikke al denne bizarre interesse for frekvenområde og effekter - det fortæller ikke en bønne om lyden i dem. Brug ørene ikke øjnene :)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 163 gæster