Hvilken højtaler passer?

Rosinen i pølseenden

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 20:50

Der må jeg rette dig med mindre de har skrevet forkert (i første link kan man se caprice II og reference 103.2 bruger samme enheder)

http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=277-348_hoejttalere_(hi-fi_aarbogen-83)&img=9383

http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=159-205_hoejttalere_(hi-fi_og_video_revyen-83)&img=1236
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 20:58

gasolin skrev:Der må jeg rette dig med mindre de har skrevet forkert......


Jeg tror mere på KEF selv, end på hvad et tilfældigt dansk magasin har oplyst - KEF skriver
'programme material' i deres egne brochurer.

caprice2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 21:01

Det jo egentlig også lige meget har ikke så mange watt.

Personligt har jeg ikke læst noget negativt om dem.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 21:26

gasolin skrev:Det jo egentlig også lige meget har ikke så mange watt.

Personligt har jeg ikke læst noget negativt om dem.


Der er nu heller ikke meget negativt at sige om dem - de lyder rent faktisk ret godt, siger mine ører. Hvad mine øjne ser er jo ligemeget. Hvad andre mener er jo også ret ligemeget.

Du må kaste dig ud i tingene istedet for at læne dig op af hvad andre mener (eller har læst!)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Stottrup » tors 27. dec 2018 21:35

Egentlig en ganske tankevækkende tråd. Jeg har på et tidspunkt haft det som "Maleren" - tænkt, hvor langt kan dette køres ud? Men, jeg har også haft en enorm respekt for de forummedlemmer, der grundigt og tålmodigt har søgt at vejlede gasolin i retning af højttalere, der kunne matche hans forstærker. Vi er nok alle forskellige, når det kommer til anskaffelse af nyt udstyr - både med hensyn til ydeevne, udseende, årgang, plads og - ikke mindst - pengepung.

Derfor skal mit råd til gasolin lyde som følger: Køb et par B&O, ScanDyna, ITT, Pioneer, KEF, B&W etc. til en tusse eller halvanden. Sæt dem dem til din Technics, fyr op under en lækker LP/cd... og luk så øjnene og brug dine ører! Lyder det godt for dig, er det, fordi det ER godt!

Datablade, artikler, anmeldelser osv. kan være vejledende, men DINE ører er afgørende.
Senest rettet af Stottrup tors 27. dec 2018 21:57, rettet i alt 1 gang.
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Pokemon » tors 27. dec 2018 21:36

janfroerup skrev:
gasolin skrev:Det jo egentlig også lige meget har ikke så mange watt.

Personligt har jeg ikke læst noget negativt om dem.


Der er nu heller ikke meget negativt at sige om dem - de lyder rent faktisk ret godt, siger mine ører. Hvad mine øjne ser er jo ligemeget. Hvad andre mener er jo også ret ligemeget.

Du må kaste dig ud i tingene istedet for at læne dig op af hvad andre mener (eller har læst!)

vis det er ligemajet hva dine øjne ser hvorfor så alle de indlæg? måske bare fordi gasolin nu snakker med rabekh og for god rod og vejleding
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 21:40

Pokemon skrev:vis det er ligemajet hva dine øjne ser hvorfor så alle de indlæg? måske bare fordi gasolin nu snakker med rabekh og for god rod og vejleding


Hvad har du gang i ?

Gasolin havde fat i en forkert oplysning omkring nogle højttalere - det kan jeg vel rette uden at spørge dig om lov - eller hvad ??
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 21:43

Tror også jeg vil tjekke kef'ene ud.

Ok størrelse om end lidt høje og middel følsomhed, har haft 84db højtaler som kunne spille højt nok med en alm forstærker og de ser ud til at være i god stand.
Senest rettet af gasolin tors 27. dec 2018 21:44, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Fredmarantz » tors 27. dec 2018 21:47

Pokemon skrev:vis det er ligemajet hva dine øjne ser hvorfor så alle de indlæg? måske bare fordi gasolin nu snakker med rabekh og for god rod og vejleding


Den tone, du lægger for dagen her i dit seneste indlæg , Pokemon , er ikke i orden - og du bedes venligst tænke lidt bedre over, hvordan du formulerer dig, inden du taster fremadrettet :-)

Jeg er sikker på, at den vejledning Janfroerup giver, har bund i en livslang professionel erfaring med elektronik og lyd -

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf janfroerup » tors 27. dec 2018 21:59

gasolin skrev:Tror også jeg vil tjekke kef'ene ud.

Ok størrelse om end lidt høje og middel følsomhed, har haft 84db højtaler som kunne spille højt nok med en alm forstærker og de ser ud til at være i god stand.


Ellers er f.eks Coda8 måske endnu bedre egnet til et skrivebord, og den lyd jeg tror du går efter. Ikke helt nemme at finde, og nok ej heller vintage efter 'begreberne ~ alder'
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » tors 27. dec 2018 22:12

I bund og grund handler det om at få noget som gir en anderledes lydmæssig oplevelse end moderne højtaler har og som har designet.

En højtaler med masser af spille glæde og power, da rock og elektronisk musik ofte skal spilles højt

Har prøvet en moderne højtaler opgivet til 80watt som ikke kunne spiller elektronisk musik med en 20-25watt forstærker (højtalerne kunne ikke klare effekten)
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » lør 29. dec 2018 19:15

Kan Coral 10SA-7 anbefales? Der er ikke meget om den på nettet.

Billede
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf Struktør » lør 29. dec 2018 19:23

Hvorfor forsøger du ikke selv at lytte dig frem til de højttalere du skal have..? Du har fået masser af input og meninger... Men det er dig der i den sidste ende skal være glad og tilfreds..? Du kan være helt sikker på, at højttalere der er hypet og velanskrevne på nettet oftest er dyrere... Hvorimod du tit kan gøre et fund som andre ikke har radaren sat ind efter...

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf gasolin » lør 29. dec 2018 19:25

Sælger bor laaangt fra mig, så jeg kan ikke bare lige lytte komme og lytte til dem.

Heller spørge en gang for meget end en gang for lidt,når nu jeg ikke kan besøge sælger og lytte til dem før køb.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken højtaler passer?

Indlægaf cdp » lør 29. dec 2018 20:25

Kabinetter er ca. 35 L på de coral'er, så betydelig større en A25. Desuden skal du ikke forvente decideret dyb bas fra disse, da ophænget typisk er blevet stivere med alderen. Det kan så forsigtigt blødgøres igen, og opnå næsten ny viskositet, hvis man er lidt handy. Mellemtone lyder lidt skarp, ellers en højt. med fin top. Enheder i fin kvalitet, med støbte chassis'er.
http://www.worldofhifi.dk/?page=galleri ... arbogen-78)&img=7223
Senest rettet af cdp lør 29. dec 2018 20:49, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster