Basenheder til Beovox 1200 type 6218

Rosinen i pølseenden

Basenheder til Beovox 1200 type 6218

Indlægaf Kristianol » man 4. feb 2019 11:15

Hej alle i gode vintagefolk.

Min bofælle og hans venner var lidt hårde ved mine Beovox 1200 (HT1200 - TYPE 6218) her sidste weekend og nu er bassen forsvundet i dem. I første omgang troede vi at det var forstærkeren der var gået, men vi har nu krydstjekket og det er altså højtalerne.

Jeg har pillet enhederne ud og når jeg trykker membranen ind er der en svag knaselyd (metal mod metal). Jeg er rimelig ny inden for højtaler diagnostisering, men så vidt jeg kan læse mig til på nettet er det sandsynligvis svingspolen der er brændt af?

Det undrer mig dog at det er sket for begge højtalere samtidig (eller i hvertfald på samme aften, jeg kender ikke det nærmere forløb da jeg ikke sevl var til stede)?

Jeg syntes det er et par super flotte højtalere og jeg var ret glad for deres lyd, så jeg kunne godt tænke mig at se om jeg kan fikse dem.
Er der nogen der har et bud på om min diagnose er korrekt, og hvilke enheder jeg kan købe og sætte i?

De bedste hilsner
Kristian
Kristianol
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 feb 2019
Lokalitet: København

Re: Basenheder til Beovox 1200 type 6218

Indlægaf Hasse Jakobsen » man 4. feb 2019 12:21

Det er helt sikkert svingspolerne der er brændt sammen.
Jeg har et sæt beovox 1200 du kan få for 150kr, hvis du altså vil køre turen til Dronningmølle :) Mvh Hasse
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Basenheder til Beovox 1200 type 6218

Indlægaf Hackenberg » man 4. feb 2019 13:28

Kunne du tage et billede af bassen bagfra?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Basenheder til Beovox 1200 type 6218

Indlægaf Kristianol » man 4. feb 2019 16:36

Hasse Jakobsen skrev:Det er helt sikkert svingspolerne der er brændt sammen.
Jeg har et sæt beovox 1200 du kan få for 150kr, hvis du altså vil køre turen til Dronningmølle :) Mvh Hasse

Det kunne være lidt fedt at få mine egne op at køre igen, men hvis det viser sig at være lidt for meget af en mission lyder det som et alle tiders tilbud du kommer med der - så er der bare Dronningmølle udfordringen (jeg har ikke nogen bil) ;-)

Hackenberg skrev:Kunne du tage et billede af bassen bagfra?

Jeg har snuppet et par billeder fra et par forskellige vinkler, dem skulle du gerne kunne finde på linket her:
https://photos.app.goo.gl/GFoeqWjuKEzFFmsu5
Der er umiddelbart ikke anført noget navn på enheden ud over nummeret SR16012 på forsiden af den.
Kristianol
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 feb 2019
Lokalitet: København


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster