Goodmans Custom 50

Rosinen i pølseenden

Goodmans Custom 50

Indlægaf MoonwalkerLuke » tors 16. maj 2019 09:01

Så har jeg skaffet et sæt Goodmans Custom 50! Bassernes kantophæng er gået fra i siderne, og ifølge Hackenberg er det af plastik hvilket kan gøre det besværligt at reparere. Men jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan de spiller, og har hørt rigtig meget godt om dem. De er selvfølgelig fra langt før min tid...
;)
Højttalerne er udstyret med en orangefarvet plexiglasrude der gør det muligt at kigge ind på delefilteret. Ruden ser desuden ud til at være meget nem at tage af så man kan komme ind og skifte nogle komponenter hvis det skulle være. Jeg mener at alle enheder er fra Goodmans.
_d_
Jeg har prøvet at sætte dem til, og der ser ud til at være bevægelse i begge de aktive basser og mellemtonerne, men den ene af diskanterne lader ikke til at sige en hel del, men det kan selvfølgelig komme an på musikken, og jeg har ikke spillet en hel del på dem endnu.
:thumbsup:
Mvh Lukas
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af MoonwalkerLuke tors 16. maj 2019 12:15, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen
Lukas Nygaard
Brugeravatar
MoonwalkerLuke
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10 aug 2018
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Helsinge

Re: Goodmans Costum 50

Indlægaf KlausM » tors 16. maj 2019 09:24

Tillykke med en dejlig højttaler

Jeg har brugt denne her, til at lime kanter på Goodmans basser/slaver i en Custom 50

https://www.biltema.dk/byggeri/kemikalier/ovrige-kemikalier/gummireparation-2000019046

Ellers kan du læse lidt i denne her tråd:

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=557&t=9519

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Goodmans Custom 50

Indlægaf MoonwalkerLuke » tors 16. maj 2019 12:13

Tak Klaus!

Jeg har faktisk allerede læst hele tråden igennem, og det lyder meget spændende. Jeg har snakket med Hackenberg om mulighederne for at lime de ophæng på igen, og ham mener det sagtens kan lade sig gøre nu hvor han har set billederne.

Ved du hvor man eventuelt ville kunne skaffe en diskant til udskiftning?

Mvh Lukas
Med venlig hilsen
Lukas Nygaard
Brugeravatar
MoonwalkerLuke
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10 aug 2018
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Helsinge

Re: Goodmans Custom 50

Indlægaf KlausM » tors 16. maj 2019 16:06

Åh ja, diskanterne er det svage punkt, en rigtig god diskant, men desværre ikke så watt stærk, så lidt firkantsignaler fra en underdimensioneret forstærker, og så er de stået af. Mit bedste bud er, at holde øje med ebay i UK.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Goodmans Custom 50

Indlægaf MoonwalkerLuke » tors 16. maj 2019 16:21

Jeg har nu testet højttalerne yderligere og kan konstatere at diskanten er i den skønneste orden! Men det var god info du kom med! I så fald kunne det være man skulle installere en sikring i delefilteret så man ikke pludselig ødelægger den...

Mvh Lukas
Med venlig hilsen
Lukas Nygaard
Brugeravatar
MoonwalkerLuke
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10 aug 2018
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Helsinge

Re: Goodmans Custom 50

Indlægaf Tonni » tors 16. maj 2019 19:22

En sikring er ikke et effektivt våben mod firkanter, og overstyring af for små forstærkeres klipning.
Det eneste der virkelig virker der, er at passe godt på, og have en god kraftig forstærker til at drive dem.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Goodmans Custom 50

Indlægaf his067 » tors 16. maj 2019 20:11

Niels Larsen lavede nogle sikringskredsløb som beskytter imod den slags. Han har ovenikøbet taget patent på det. De dukker op med mellemrum.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster