Uden for pædagogisk rækkevidde?

Rosinen i pølseenden

Re: Uden for pædagogisk rækkevidde?

Indlægaf Tonni » søn 10. nov 2019 14:55

Diskanterne er de små i "U'et" Centerkalotten, i den store enhed (bassen) har ikke så meget at sige. Men det kan dog give lidt forskel i mellemtonen, at de mangler.
Og som tidligere skrevet af "bjergager", ser den pick-up ud til at trænge til en ny nåleforpart. Det at den ser sådan ud, kan i højeste grad give det diskanttab du har. Den nål kan ikke nå ned i rillerne...
Jeg ville helt klart prøve at få den nåleforpart skiftet, eller sat en anden pick-up på. - Som det første.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Uden for pædagogisk rækkevidde?

Indlægaf bjerager » søn 10. nov 2019 15:56

larskbach skrev:Hej Bjerager,

Tak for PB samt input her i tråden. Det er de nederste den lille djævel prikkede ud i sin tid. Hun er 7 i dag så det nytter jo ikke at gå rundt og være sur over det stadigvæk :)

Billede

Mvh. Lars


Hvis du trykker meget blidt på basenheden og der ikke er nogen skrabelyd, når den bevæger sig frem og tilbage, så er skaden nok ikke så stor.

https://www.butik4281.dk/butik/index.php?main_page=product_info&cPath=136&products_id=770&zenid=55ecc0f1f788c31f0f8d67c30115e696 - den her nål passer til, meeen det kan godt fås bedre end det....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Uden for pædagogisk rækkevidde?

Indlægaf spuncut » søn 10. nov 2019 16:22

larskbach skrev:Hej Henning,

Tak for de konkrete input, det er lige sådan noget jeg mangler. Jeg kiggede faktisk på disse så sent som i formiddags: [url]https://www.dba.dk/hoejttaler-scandyna-a-45/id-1059287502/[url]

Men jeg husker dog at sælger sagde til mig at højttalere på 8 ohm impedans var at foretrække til det anlæg. Ikke at jeg ved hvad det er, men højttalerne på DBA herover er på 4 ohm impedans så de er måske ikke så egnede.

Jeg ville egentlig ikke have noget imod at give lidt mere for et sæt gode højttalere, såfremt det hjælper på kvaliteten. Men tak for input!

De fleste Alpha'er, herunder Alpha II, har rigeligt med "Umf" til 4Ohm. Jeg har selv en del Alpha'er og masser af Scandyna A og kun Alpha III virker lidt armsvag, den har til gengæld andre kvaliteter. En Alpha II kan trække det meste og det er jeg ret sikker på at forummet er enig med mig i.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], otto og 25 gæster