Den højtaler du drømmer om...

Rosinen i pølseenden

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 24. sep 2017 09:36

Ja..den er svær, men der er MEGET forskel på dem og Arena. Jeg har lige hørt Lisa Stansfield og Lee Rittenour. Hold da op sikken et lydbillede . Lyden er overalt...meget mindre højre og venstre. Hendes stemme er mere 'kropslig'. Rittenour...alle de små fine lyde træder mere frem..bassen er umådelig stram og præcis. Alt i alt lyder de mere fri og naturlige..som om de har lettere ved det hele. Hvis man skal kritisere noget..så er det lidt svag øverste diskant (selv med mine gamle ører), men det kommer ikke bag på mig. Jeg vil prøve at finde et lille multicelle-diskanthorn...og lade det følge med fra 8-12kHz som et forsøg.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 24. sep 2017 09:54

Elektronik skrev:Umulige at finde, så et sæt er øverst på min drømmeliste. ;)

Billede

Det kan jeg godt forstå. Dem har jeg heller aldrig set før ;)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf shadow » søn 24. sep 2017 10:05

Min onkel drømte også om et sæt cerwin vega sr2, men måtte sætte sig tilfreds med a316r :)
Selv ville jeg ikke klage, over at få et par b&w 803N ind i min stue :) selvom de ikke ligefrem er vintage.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf KlausM » søn 24. sep 2017 10:16

Tube mania skrev: Hvis man skal kritisere noget..så er det lidt svag øverste diskant (selv med mine gamle ører), men det kommer ikke bag på mig. Jeg vil prøve at finde et lille multicelle-diskanthorn...og lade det følge med fra 8-12kHz som et forsøg.

Tillykke med dem, de er megaflotte også med frontstoffet på. Mht diskant, går de i følge spec. fra 30-20.000 Hz, kan det være noget med lyttevinkel??

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Louis » søn 24. sep 2017 12:04

Tube mania skrev:Ja..den er svær, men der er MEGET forskel på dem og Arena. Jeg har lige hørt Lisa Stansfield og Lee Rittenour. Hold da op sikken et lydbillede . Lyden er overalt...meget mindre højre og venstre. Hendes stemme er mere 'kropslig'. Rittenour...alle de små fine lyde træder mere frem..bassen er umådelig stram og præcis. Alt i alt lyder de mere fri og naturlige..som om de har lettere ved det hele. Hvis man skal kritisere noget..så er det lidt svag øverste diskant (selv med mine gamle ører), men det kommer ikke bag på mig. Jeg vil prøve at finde et lille multicelle-diskanthorn...og lade det følge med fra 8-12kHz som et forsøg.


De lyder spændende - dem må jeg forbi og høre næste gang jeg skal en tur mod Horsens.
Kan det være trætte komponenter i delefilteret der er blevet trætte så de øverste toner forsvinder?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 24. sep 2017 15:00

Louis..du kommer bare.
De skulle være renoveret hos Audio Classic..det kan da være det er mig der er galt på den.

Tak Claus. Ja..jeg har kun lige fået dem installeret så der må prøves lidt, men de er dejlige at høre på. De bliver her.

Edit ..har opdaget at mellemtone kontrollen virker modsat af hensigten..det kan nok forvirre lidt. Det vil jeg lave om.
Senest rettet af Tube mania søn 24. sep 2017 16:10, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf ralphandersen » søn 24. sep 2017 15:23

Når vi drømmer, så kan vi lige så godt drømme den på alle mulige måder umulige drøm: Et par Tannoy Autograph Professional
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 24. sep 2017 16:11

Det er fantastisk så mange sjove højtalere der findes :) Hvor er de fine :)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Ehapa » søn 24. sep 2017 16:59

ralphandersen skrev:Når vi drømmer, så kan vi lige så godt drømme den på alle mulige måder umulige drøm: Et par Tannoy Autograph Professional


Jer der har gold monitor 15, bør bare være glade i låget...der er ikke nogen bedre tannoy efter min mening, hørte et
Sæt nye Westminster prestige, og de fik altså mellemtone klask af de små gold 10, og 15 gold var meget mere levende, ved samme lejlighed.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Ehapa » søn 24. sep 2017 16:59

Gold 15/12/10 mente jeg.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Louis » søn 24. sep 2017 19:40

Ehapa skrev:
ralphandersen skrev:Når vi drømmer, så kan vi lige så godt drømme den på alle mulige måder umulige drøm: Et par Tannoy Autograph Professional


Jer der har gold monitor 15, bør bare være glade i låget...der er ikke nogen bedre tannoy efter min mening, hørte et
Sæt nye Westminster prestige, og de fik altså mellemtone klask af de små gold 10, og 15 gold var meget mere levende, ved samme lejlighed.


Det er jeg også - altså glad i låget over at have et sæt :cool1:

Et par lockwood kasser gad jeg dog godt have! Det burde også være en opnåelig drøm engang. Af de mere urealistiske må jeg lige tænke mig om ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf bjerager » søn 24. sep 2017 19:47

Billede

Ja nu vi er ved de urealistiske drømme....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf hifibacillen » søn 24. sep 2017 23:51

Kunne godt tænke mig et sæt kenwood ls-1900
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
hifibacillen
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23 okt 2015
Lokalitet: Herning

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Sorenki » man 25. sep 2017 11:51

Jeg kunne godt tænke mig et sæt Tannoy med Monitor gold 15" (i kabinetter bygget af Louis)
og så har jeg altid drømt om et sæt JBL L300 eller 4333, 4343, 4345.
Billede
Billede

Men så skal jeg også ha et sæt Mcintosh MC-2500
Billede
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: merce og 30 gæster