Den højtaler du drømmer om...

Rosinen i pølseenden

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf kbekke » lør 12. nov 2011 22:44

Det skider jeg på! Et sæt af dem her, tak:

Billede

...og så et par tønder land helt for mig selv

:shock:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf zaragon » lør 12. nov 2011 23:15

okaayyyy - det er da "rene ord for pengene"! ;-)
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Kim Christensen » lør 12. nov 2011 23:33

Jeg har endnu ikke prøvet at vågne fra en drøm om højttalere men...

Apogee Grand såfremt jeg havde rummet og udstyret til at retfærdiggøre dem!

http://www.apogeespeakers.com/the_grand.htm

http://www.stereophile.com/images/image ... wgrand.jpg

De er fra 1992 så ikke helt rigtig vintage endnu.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 13. nov 2011 00:00

Det sgu godt nok nogen seriøse højtalere i ønsker jer...ikke ret meget i tråd med moderne indretning...he he :Thumpsup:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf zaragon » søn 13. nov 2011 00:18

Tube mania skrev:Det sgu godt nok nogen seriøse højtalere i ønsker jer...ikke ret meget i tråd med moderne indretning...he he :Thumpsup:


hehehe - jeg tror det har lidt at gøre med, at man udmærket ved at ENS KONE/KÆRESTE/PARTNER what-ever, ALDRIG ville gå med til noget sådant!!! :lol: 8)

...der er vist lidt "mande-hørm" i det hele, tror jeg... :Skor:
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Lasse » søn 13. nov 2011 20:23

MDA skrev:Det var også JBL L-222 som skulle have en lidt svampet bas :)
Hvad brugte du i tidernes morgen til at drive dem med?


Ja L-222 Disco som jeg går og drømmer om er nøjagtig samme højtaler som L220 Oracle - eneste forskel skulle være L-222 Disco modellen er tweaket lidt i bunden så den passer bedre til den tids store lyd Disco.. Deraf navnet :p
Svampet lyder umiddelbart ikke "godt" men jeg ville sgu gerne prøve at høre et par gode Disco Classics på dem en dag og se om de blot først rigtigt vækkes til live når de får mulighed for at gengive en Patrick Cowley bassline.. _d_


MDA skrev:Jeg er igang med at restaurere et sæt JBL L-220 som jeg snart er færdig med, glæder mig som et lille barn til jeg bliver færdig _d_


Spændende, dem vil jeg da godt tillade mig at være lidt misundelig på.. Nu er det jo ikke den helt rigtige model for mig men de kunne jo nok gå an alligevel ;)

Har lsæt et sted at L150, som ligner den dog noget mindre, faktisk skulle lyde bedre. Er der nogen her der kan be- eller afkræfte dette?
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Captain Phoenix » man 21. nov 2011 00:00

Lasse skrev:Svampet lyder umiddelbart ikke "godt" men jeg ville sgu gerne prøve at høre et par gode Disco Classics på dem en dag og se om de blot først rigtigt vækkes til live når de får mulighed for at gengive en Patrick Cowley bassline.. _d_


Jeg hørte for noget tid siden et par L220'ere (hos JJ Teknik i Farum), der havde fået opgraderet delefilteret med Duelund kondensatorer. Dét var der ikke noget svampet over... Hold k... hvor alle enhederne havde styr på hvad der skete.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf r-l-b » man 21. nov 2011 07:13

B&W DM70 Continental
Billede

de er godt nok flotte de B&W
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf larsne » man 21. nov 2011 10:21

Der findes også en mere - skal vi sige 'kedelig' udgave af DM70

Billede

Nogen som ved om modellen nogensinde har været tilgængelig i DK?
larsne
 
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf r-l-b » man 21. nov 2011 11:13

larsne skrev:Der findes også en mere - skal vi sige 'kedelig' udgave af DM70

Billede

Nogen som ved om modellen nogensinde har været tilgængelig i DK?


der var en til salg for1½ år siden på hifi4al men om den var fra dansk b&w-import eller om den var kommet hertil ad omveje forbliver i det uvisse
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf his067 » man 21. nov 2011 22:22

Jeg synes at kunne erindre at have set dem inde i Bristol Music Centre på Strøget for mange, mange år siden.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf AllanM » tirs 22. nov 2011 00:34

Da jeg var 17-18 år gammel sidst i 80érne og boede hjemme hos forældrene var jeg en dag inde hos Lehman Radio i Viborg. Der havde en fyr lige byttet sin Marantz quadrofoni forstærker og 4 styk DM70 ind for noget mere moderne. Lehman ville sælge hvert sæt DM70 for 4000kr, de penge havde jeg ikke, men jeg lod som om jeg var interesseret og fik det ene sæt leveret på prøve på mit værelse hos forældrene. Dengang var jeg novice i hifi, men havde dog nærværelse nok til at kunne høre, at nogle af de små elektrostat elementer ikke sagde en lyd. Jeg ville så tjekke den store 12 (eller var det 15) tommer bas men kunne ikke få frontstoffet af, så jeg skruede møjsommeligt bagpladen af som var holdt fast af en enorm mængde lange messing skruer. Og så var det jeg fik sved på panden, for jeg stak en finger hen til bassen, og den gik durk igennem kantophænget som var totalt mørnet. Så jeg skyndte mig at samle skidtet igen og fik det afhentet igen, AK ja, hvis man da bare havde vist bedre og kunne se ud i fremtiden :) Hvad Lehman gjorde med dem senere ved jeg ikke. Ps, de var brune med sort basfrontstof og tunge som bare pokker!
Senest rettet af AllanM tirs 22. nov 2011 20:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
AllanM
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Århus området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » tirs 22. nov 2011 09:40

Det evige højtaler synddrom...godt du havde nærværelse nok til ikke at købe dem...bortset fra de ville have været sjove at have idag...de er godt nok flotte. Jeg købte som 16årig en 'ny' Tandberg båndoptager hos ALL radio...den havde slidte tonehoveder opdagede jeg (havde nok kørt demo i butikken). Jeg fik presset 2 nye hoveder ud af dem...som jeg selv kunne skifte.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf MDA » tirs 13. dec 2011 15:05

Tube mania skrev:Ja...men så må jeg hellere lave en tråd om det for det er lidt omfattende...man skal finde systemresonansen...den er højere end den aktive enheds egen-resonans...bare for at sige hvor man skal lede. Dernæst skal man finde slavens resonans som skal ligge på en*passende* lavere frekvens...ofte 10-15hz under system-resonansen.
Dette kan justeres...så det passer...jeg er helt vild med at afstemme sådan noget...det er skideskægt, men det synes naboerne ikke :Skor:


Skulle vi aldrig have sådan en tråd hehe :Skor:
Mine L-220 er meget snart færdig til at blive testet og spillet til.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3370
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf r-l-b » lør 14. jan 2012 22:45

Hvor meget bedre end dine Tannoy Monitor Gold Lockwood Major tror du Westminister spiller Casper ? Selvom de er fede så tror jeg ikke lydforbedringen er proportional med prisforskellen
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: ralphandersen og 25 gæster