Den højtaler du drømmer om...

Rosinen i pølseenden

Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » fre 11. nov 2011 18:52

Min drøm er at finde et sæt Arena HT25...hvad er din...

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tonni » fre 11. nov 2011 19:06

Jae. Min drøm bliver nok en drøm...

I de glade halvfjersere var der en gut ved navn Hans Henrik der huserede i det fynske...
Han lavede fem sæt (kraftigt) forbedrede Audiovector Audiotorium.

Jeg ved hvor det ene sæt står! Og nyder dem med passende mellemrum! - Suk!


Tror der er en del der ved hvad jeg "taler om", Men for en sikkerheds skyld får i lige et pænt billede... :D

Billede
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4805
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Elway » fre 11. nov 2011 20:22

Har indtil videre godt nok kun hørt en DIY kopi med en ikke-Lowther af ovenstående. Men var alligevel så imponeret, at jeg ønsker den samme som Tonni :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 755
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf r-l-b » fre 11. nov 2011 20:55

Billede sådan et sæt GRF hjørnehorn ...
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf pqrannes » fre 11. nov 2011 21:17

Endelig en tråd, hvor der er fokus på det, man drømmer om. For sådan er vintage hifi jo, det handler ikke kun om det man har, men også om det, man drømmer om.

Jeg tror, at jeg kunne godt nøjes med et sæt (Siemens) Klangfilm Europa Junior højttalere:

Billede

Forfra ser de sådan ud:

Billede

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Nillerviborg » fre 11. nov 2011 22:24

JBL Paragon - Og selvfølgelig til en vis grænse Metregon og Minigon - Har jo allerede et sæt K29800SE og et sæt K24800SE og Hercules Center til surround...

-mest tåbeligt er, at jeg for vel ca. 9 år siden blev tilbudt en Paragon i ikke så pæn kosmetisk stand meget billigt, men takkede nej fordi jeg ikke kunne få dem op i lejligheden i sin tid i sydbyen. Fik jeg tilbuddet i dag, og kunne ikke få den ind, så flyttede jeg sgu'

De gamle Hartsfield monitorer kunne vel egentlig osse gå....

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » fre 11. nov 2011 22:54

Det er sgu sjovt at se hvad folket har på ønskelisten...imponerende og alt andet end kedeligt...skulle jeg ikke finde mine Arena højtalere håber jeg at finde noget i stil med denne:

Billede

Description
The heart of every Bozak speaker is the 5¼" midrange driver, whose magnet structure is the same size and diameter as that of the 12" woofer. Bozak stated that, "based on the laws of physics, [this unit] is so sized that the diameter of the speaker cone does not exceed the wavelengths of the sounds they are designed to reproduce." The cone itself is made of uniform-density aluminum coated with a thin film of latex rubber on each surface. The aluminum is perforated to help bond the rubber coatings and damp the cone. Legend has it that Rudy Bozak worked on the voicing of this drive-unit to minimize the annoyance of LP tracing distortions.

The tweeter is a standard, dual-cone design. The inner aluminum diaphragm handles frequencies above 10kHz, the outer diaphragm the frequencies below 10kHz. Both are coated with rubber and damped with an abutment of foam rubber. Early Concert Grands had a multitweeter array in the shape of an Altec sectional horn; later designs had a line array.

There are a couple of different driver configurations for the Concert Grand. One pair I own places the midrange drivers almost 20" apart on the horizontal plane. I experimented with physically covering one of these to reduce combing artifacts—this made a big improvement in the imaging and increased the seamlessness of the integration with the woofers.

The CG's large (52" H by 36" W by 19" D), massive, particleboard enclosure is designed to be as close to an infinite baffle (a large wall) as possible. In fact, Bozak sold many Concert Grands in kit form where the buyer supplied the enclosure—a wall of the house. (Imagine the wife catching you drilling 14 good-size holes in the living-room wall.) From the mid-'60s through the early '70s, CGs were available in three distinctive cabinet styles—Classic, Contemporary, and Moorish—and were built to a standard of fine furniture at the Bozak factory in Darien, Connecticut. The old-world craftsmanship is a far cry from the robotic look of more modern designs.

The CG's front face, or baffle, is 1.5" thick. The drive-units are mounted to the inside of the baffle with standard wood screws and hooked up with ordinary stranded copper wire. The midrange units are isolated from the woofers and tweeters in a semispherical inner enclosure of plastic, to reduce interference from the backwave. To access the drive-units, you remove the rear of the cabinet by unscrewing 40 large wood screws—no easy task. The enclosures have minimal cross bracing, which gives the cabinets some life when you rap your knuckles on the top and sides—it's as if they're living, breathing things.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf bqvick » fre 11. nov 2011 23:39

Har hørt denne sag et par gange og det er uden tvivl den mest formidable højtaler jeg nogensinde har lagt øre til . .
det er min ultimative drøm at få et sæt Westminster ... men pladsmangel og økonomi står lidt i vejen for drømmene !:)
Billede
Mvh.Bqvick !
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » fre 11. nov 2011 23:55

Jep...den køber jeg... :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf MDA » lør 12. nov 2011 00:25

♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Fredmarantz » lør 12. nov 2011 00:45

Jeg ved, hvor der står et sæt Westminster Royal LE (nye) - og også et andet sæt af tilsvarende kaliber - bare en anden model (husker ikke lige hvilken) - Hørte Westminster Royal-sættet - og ja, det lød også glimrende i mine ører.
Sættene står i det sydlige Holland og er til salg for...ja, nok mange penge, men sådan ER det jo med de fede sager.

Edit: Jeg har så efterfølgende opsnuset, at det andet sæt, der stod i forretningen var et sæt Tannoy Canterbury SE - jeg hørte det ikke, men det så tungt ud - meget tungt!!


Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz lør 12. nov 2011 14:56, rettet i alt 2 gange.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf pqrannes » lør 12. nov 2011 00:57

MDA skrev:Er det ikke bare et dyk i lommen ? :Skor:

http://www.ebay.de/itm/Tannoy-Westminst ... 519203fdb8


Retro.audio (har besøgt deres butik i Berlin) er dyre; mon ikke de fine Tannoy kan findes mindst 30% billigere?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Lasse » lør 12. nov 2011 08:02

Som erklæret Disco lover/samler/freak/ DJ/dancer.. Er der vist ingen tvivl for mig.. :)

Billede

Måske ikke JBL´s mest vellydende højtaler - ifølge hvad jeg kan læse mig til - har ikke selv hørt den. Men den er flot, stor, fra den rigtige periode og så har den det helt rigtige navn. :p
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » lør 12. nov 2011 08:46

Sådan et sæt har jeg haft i nogle år...ikke ringe og lidt 'rystende'...de har den 'rigtige' størrelse...
Senest rettet af Tube mania lør 12. nov 2011 08:50, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf csso » lør 12. nov 2011 10:38

bqvick skrev:Har hørt denne sag et par gange og det er uden tvivl den mest formidable højtaler jeg nogensinde har lagt øre til . .
det er min ultimative drøm at få et sæt Westminster ... men pladsmangel og økonomi står lidt i vejen for drømmene !:)
Billede
Mvh.Bqvick !


Ditto - dog kun økonomi i vejen her :)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster