Den højtaler du drømmer om...

Rosinen i pølseenden

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf sommer » fre 9. mar 2012 23:34

vinyl skrev:Tillykke Sommer,

Du har været heldig, med din musiksmag vil degøre dig lykkelig :Thumpsup:

Hilsen
Vinyl



r-l-b skrev:tillykke - det er de fedeste højtalere jeg har haft på mit skrivebord



Lasse skrev:Tillykke med dem :p Kunne være fedt at høre dem en dag.

Lasse


Tak for lykønskningerne - og ja, de gør mig sgu lykkelige, de Rogers. Utroligt hvad den højttaler kan. I mit 20m2 lytterum, mangler jeg intet!!! Jamen, mangler der ikke bas? Helt ærligt, så tænker jeg ikke over det, for Rogers får mig til at glemme alt snak om lyd - jeg hører "bare" musik. Dejlig, vellydende og uproblematisk musik - Fantastisk! Og Lasse, du (og andre) skal være så velkomne. Jeg PM'er dig lige lidt oplysninger....
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Captain Phoenix » fre 9. mar 2012 23:52

sommer skrev: Og Lasse, du (og andre) skal være så velkomne. Jeg PM'er dig lige lidt oplysninger....

Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Fredmarantz » lør 10. mar 2012 00:01

Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7433
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf sommer » lør 10. mar 2012 13:16

Captain Phoenix skrev:Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:


Fredmarantz skrev:Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy


Tak Freddy - ja, de dukker jo op engang imellem. Det er bare med at slå til, når de er der. Epay priserne er jo vanvittige, så man skal være heldig at få dem her i DK. Det var jeg, og jeg takker hifi-guderne (og sælger - en guttermand, som også er bruger her på siden).

og Kaptajn du er meget velkommen, når der en dag skal lyttes - jeg skal nok holde dig opdateret via PM når Lasse og jeg får planlagt en lytning.

Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf msg1979 » lør 10. mar 2012 14:58

sommer skrev:
Captain Phoenix skrev:Søren - hvis du holder "mini-åbent hus" på et tidspunkt, vil jeg gerne være med og lægge ører til Rogers'erne, som jeg faktisk aldrig har lyttet seriøst til. PM mig gerne hvis det er :cool1:


Fredmarantz skrev:Ja- Tillykke med de særdeles fine Rogers - Sommer!! - kan sgu godt forstå, du er vild med dem. Jeg har faktisk kun lyttet til et enkelt sæt tidligere, nemlig Gottschalks sæt, som han havde med til vintagetræf for et par år siden. Personligt synes jeg, at de lød utrolig fint- ikke mindst deres størrelse taget i betragting - de fyldte nemlig rummet rigtig godt - med meget stor definition. (rummet var nu også et ret levende ét af slagsen) - dog ikke riddersalen, men "det andet rum". Jeg venter vel også bare på, at der dukker sådan et par op i min sfære.

Vh
Freddy


Tak Freddy - ja, de dukker jo op engang imellem. Det er bare med at slå til, når de er der. Epay priserne er jo vanvittige, så man skal være heldig at få dem her i DK. Det var jeg, og jeg takker hifi-guderne (og sælger - en guttermand, som også er bruger her på siden).

og Kaptajn du er meget velkommen, når der en dag skal lyttes - jeg skal nok holde dig opdateret via PM når Lasse og jeg får planlagt en lytning.

Sommer


Jeg lurede lidt på dem også må jeg indrømme. Men har desværre for meget stående. Gad godt høre dem pga det ry de har... Kan du ikke smide nogle indtryk afsted?

Hvad var det med den bas (white belly)? Kan se de findes i MANGE udgaver fra forskellige producenter. Så Den er jo lidt af en jungle den speaker :)
msg1979
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 30 jan 2012
Lokalitet: Odense

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf sommer » lør 10. mar 2012 19:16

msg1979 skrev:Jeg lurede lidt på dem også må jeg indrømme. Men har desværre for meget stående. Gad godt høre dem pga det ry de har... Kan du ikke smide nogle indtryk afsted?

Hvad var det med den bas (white belly)? Kan se de findes i MANGE udgaver fra forskellige producenter. Så Den er jo lidt af en jungle den speaker :)


Jo da :D Mine er Swisstone 15 ohms versionen. Whitebelly betyder (så vidt jeg ved) at den ene bas kan være skiftet på et tidspunkt. Forskellen er, at der inde omkring dustcap'en er en lille gennemsigtig (på min ihvertfald/andre gange er den hvidere) silicone "fuge". Er dog selv i tvivl om min er whitebelly, da den som sagt ikke er hvidlig på nogen måde. Det har eftersigende ingen lydmæssige konsekvenser, så på den måde er det ret ligemeget.

For mig er højttaleren eminent til at hive det vigtigste frem i musikken - det er en glimrende formidler af musikkens nerve. Yderligere klinger alle instrumenter og stemmer utroligt naturligt - her er den bedre end nogen anden højttaler, jeg har hørt. Jeg hører meget jazz og 60er sing'a'songwriter musik på dem, og det gør de fremragende. Men jeg hører også meget klassisk P2 om aftenen, og de kan altså også et eller andet med klassisk musik. Igen finder de frem til nerven, og violiner, som jeg tit synes kan lyde lidt ferske, lyder bare.....rigtigt. MEn kan de spille bas? Ja, utroligt nok, og det, der er, er nok for mig.

Til admin - denne tråd skal naturligtvis ikke hi-jackes helt af mine Rogers, og jeg skulle måske have lavet en tråd for mig selv. Pludselig greb det om sig, og hvis der føles for det, må indlæggene gerne flyttes til en seperat tråd.

Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 12. jun 2016 13:52

Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede


http://www.kef.com/html/en/explore/abou ... index.html
Senest rettet af Tube mania søn 12. jun 2016 14:16, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf hificlassic » søn 12. jun 2016 14:15

Infinity IRS Gamma er en af mine drømme
Billede
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 12. jun 2016 14:17

Nåja...så skidt...dem ku jeg vel osse nøjes med ...hvis det var...ja. :cool1:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf 2-mas » søn 12. jun 2016 14:48

Tube mania skrev:Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede


http://www.kef.com/html/en/explore/abou ... index.html


Tror jeg assisterede lidt da du fik dine Arenaer iøvrigt. KEF KM1 er der muligvis et sæt stående af i Randers, men skal lige undersøge det nærmere.
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf larsne » søn 12. jun 2016 19:16

Billede

Revox symbol B
Har aldrig hørt dem, men ved bare at de må lyde godt.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tonni » man 13. jun 2016 16:44

2-mas skrev:
Tube mania skrev:Som i nok ved fik jeg jo min 'drømme-højtaler' Arena HT25 og dem er jeg glad for...ligeså vel som for mine Rectilinear High Boys, men det er vel drømme som er med til at holde en i live. Så nu drømmer jeg videre... om disse. Hvis nogen ved hvor der er sådan et sæt til salg ...så kan jeg hente i aften. 8)

Billede


http://www.kef.com/html/en/explore/abou ... index.html


Tror jeg assisterede lidt da du fik dine Arenaer iøvrigt. KEF KM1 er der muligvis et sæt stående af i Randers, men skal lige undersøge det nærmere.


Det sæt der står i Randers (hvis det er det sæt jeg tror det er) er desværre ikke komplet!
Det jeg tænker på er ejet af Frydendahl, og er uden elektronikskufferne...
Noget med et tyveri, hvor de 1600 Watt plus elektronisk delefilter forsvandt! :(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 17. jul 2016 08:03

Dem her kendte jeg ikke, men hold da op de er lækre.

http://www.usaudiomart.com/details/6491 ... es/928431/
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf jan_stevns » søn 17. jul 2016 08:09

Tube mania skrev:Dem her kendte jeg ikke, men hold da op de er lækre.


De er godt nok da specielle :)

spooky_speakers.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Den højtaler du drømmer om...

Indlægaf Tube mania » søn 17. jul 2016 08:13

Ja...og følsomhed på 102db...tak for kaffe. :)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster