Dali tre, værd at redde?

Rosinen i pølseenden

Dali tre, værd at redde?

Indlægaf Edge » tirs 15. nov 2011 19:56

Min bror der er ved at rydde op, fandt et sæt Dali Tre højtalere. Er de værd at sætte nye ophæng på basserne eller skal de bare ud?

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dali tre, værd at redde?

Indlægaf Sorenki » tirs 15. nov 2011 20:14

Det er altid værd at redde højtalere. måske bare ikke fra et økonomisk synspunkt, men så kan man sætte dem til salg med ødelagte ophæng, der skal nok være nogen der er villig til at ofre de penge og timer på dem.
Jeg ville gerne aftage dem, var de inden for min rækkevidde, og sætte kanter på.
Kan man ikke sætte kanter på selv, kan det være man skulle lade være - med mindre man er villig til at betale for det.
spørgsmålet er, vil man bruge dem selv, og er de så indsatsen værd, eller skal de sælges, og hvad er de så værd?

jeg valgte fx. at få min SA-9100 fikset efter at have købt den - den udgift kommer aldrig igen hvis jeg sælger den, men jeg fortryder det aldrig, og jeg vil heller ikke sælge den.

mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2052
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Dali tre, værd at redde?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 15. nov 2011 20:50

:cool1: Det er ikke alt, der nødvendigvis skal omregnes i penge -

Begejstring - nostalgi - interesse - fetischisme - ejerglæde - teknisk æstetik - sundt tidsfordriv - "jagten" - "redningen" - processens meningsfuldhed - den gode historie - dejlig hifi-lyd ..... Hvad "koster" det???

Joh - der er gode grunde til at dyrke disse sider af vintage hifi - det er vel egentlig derfor, vi er her?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 41 gæster