JBL 4311A Control monitor

Rosinen i pølseenden

JBL 4311A Control monitor

Indlægaf NikonSP » tirs 8. nov 2022 19:23

Hej alle i forum

Jeg er blevet ejer af et sæt JBL 4311A control monitors, som kræver en stor mængde TLC, for at de kan blive fine igen, - men det var jo nok derfor jeg købte dem :p

Men, - der er noget jeg aldrig har set før, det er de ophæng, der er monteret på bagsiden:

JBL 4311A - 7.jpg


JBL 4311A - 7.jpg


JBL 4311A - 9.jpg


JBL 4311A - 10.jpg


Beslagene ser meget prof ud og er fuldstændig tilpasset højttalerne. Ligeledes sidder der den lille firkantede dimmer forneden på kanten, Super flot lavet og beslagene sidder helt ens på begge højttalere. Det ser meget prof ud.

Er der nogen af jer, der har set den slags beslag før og er det evt. originale JBL beslag???

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf Nillerviborg » tirs 8. nov 2022 19:59

- Frem for at spile TLC, som vel nærmest er et RnB band??, så ville jeg da i højere grad mene de i massiv grad trænger til noget Dire Straits, Pink Floyd, måske lidt CC og den slags. ...! - Eller er det mig der ikke forstår dit musikvalg til Genoplivningen ???

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf NikonSP » tirs 8. nov 2022 21:36

Nillerviborg skrev:- Frem for at spile TLC, som vel nærmest er et RnB band??, så ville jeg da i højere grad mene de i massiv grad trænger til noget Dire Straits, Pink Floyd, måske lidt CC og den slags. ...! - Eller er det mig der ikke forstår dit musikvalg til Genoplivningen ???

/ Lars


Øhhh, - for mig er TLC = tender love and care, med andre ord en hel masse istandgørelse.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf Louis » tirs 8. nov 2022 22:07

Nillerviborg skrev:- Frem for at spile TLC, som vel nærmest er et RnB band??, så ville jeg da i højere grad mene de i massiv grad trænger til noget Dire Straits, Pink Floyd, måske lidt CC og den slags. ...! - Eller er det mig der ikke forstår dit musikvalg til Genoplivningen ???

/ Lars


Don't go chasing waterfalls
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf Nillerviborg » ons 9. nov 2022 21:50

NikonSP skrev:
Nillerviborg skrev:- Frem for at spile TLC, som vel nærmest er et RnB band??, så ville jeg da i højere grad mene de i massiv grad trænger til noget Dire Straits, Pink Floyd, måske lidt CC og den slags. ...! - Eller er det mig der ikke forstår dit musikvalg til Genoplivningen ???

/ Lars


Øhhh, - for mig er TLC = tender love and care, med andre ord en hel masse istandgørelse.


- Det formodede jeg egentlig osse. Det er bare sådan en lille kamp jeg altid fører imod indforståede forkortelser, når de ikke er entydige, så når der er 2 "Band's" hvor man har brugt TLC som forkortelse, og så i sådan et forum her, så var den jo lige til højrebenet...! ;-)

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf NikonSP » man 14. nov 2022 12:19

.
.
.
Efter ovenstående off topic betragtninger :lol:

rykker jeg lige tråden op foran for at høre, om der skulle være nogen af jer, der har set de beslag før, som er monteret på de JBL 4311A?

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf Fredmarantz » man 14. nov 2022 12:29

Jeg synes, at disse beslag ser "tjekkede" ud og man kunne godt forledes til at tro, at de var fabriksmonterede. Men....jeg har dog set en del højttalere hænge og stå i nogle studier og har aldrig set denne monteringsmetode som original. Jeg har selv (dvs. min søn har fået dem og bruger dem med stor fornøjelse) et par 4311B, som er originale ned til sidste fløjt og disse har ikke disse beslag monteret - ej heller er der spor efter dem. Det bringer selvfølgelig ikke dig nærmere en beslutning om, hvorvidt de skal fjernes eller bibeholdes, men det var hvad jeg kunne komme op med. Jeg har ej heller set fotos af højttalere med disse beslag.

måske kan Frederik (his067) bidrage? - han har immervæk arbejdet derovre ved Qualifi på et tidspunkt, svjh.

tilføjelse: Jeg ser lige, at der er anvendt skruer med lige kærv - og det var vel ikke amerikansk/JBL'sk at bruge dette på det tidspunkt? I tilfælde af, at dette med beslagene var originalt - ville de så ikke nærmere have brugt med krydskærv mon?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf his067 » man 14. nov 2022 15:15

Godt nok arbejdede jeg hos Quali-Fi i den periode, men så vidt jeg husker var JBL agenturet overgået til Steensen lige før min tid. Det er derfor jeg har gode minder on ESS og deres AMT enheder, men ikke så meget om JBL.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: JBL 4311A Control monitor

Indlægaf Fredmarantz » man 14. nov 2022 17:35

indlæg fra Ralphandersen flyttet hertil: viewtopic.php?f=557&p=138997#p138997

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 197 gæster