Test af diskant

Rosinen i pølseenden

Test af diskant

Indlægaf NicolaiL » lør 21. jan 2023 21:40

Nogen der kan anbefale et bestemt stykke musik der er velegnet til test af diskanten på mine højtalere ?

Jeg har tjekket diverse youtube videoer, men er ikke istand til at vurdere hvor gode velegnet videoerne er.
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Test af diskant

Indlægaf hmt » lør 21. jan 2023 22:34

Prøv en tonegenerator - det er nemmere til test end et stykke musik:

https://www.szynalski.com/tone-generator/

vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Test af diskant

Indlægaf Fensten » lør 21. jan 2023 22:59

Har du Spotify? I så fald gå i søgefeltet og skriv.

“Tweetet test”

Så kommer der flere playlister frem.

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Test af diskant

Indlægaf kj2005 » man 23. jan 2023 16:33

NicolaiL skrev:Nogen der kan anbefale et bestemt stykke musik der er velegnet til test af diskanten på mine højtalere ?

Jeg har tjekket diverse youtube videoer, men er ikke istand til at vurdere hvor gode velegnet videoerne er.


Et sweep over diskanten kan nok afsløre eventuelle defekter ved svingspolen og bevægelser...jeg tænker en subjektiv kontrol af lydkvaliteten fra diskanten ?

Bruce Katz Band: Transformation/ CD musik nr 1 , 2 , 3 og 9 (perfekt optaget til test af diskant , mid og bas) ..(10 for at høre elektrisk klaver)
Phil Upchurch : Love is Strange / CD musik nr 2 (metal triangler) , 3 (attack) , 4 (diskant dybde), 5 ( evne til at adskille), 6 (fine detaljer)
Bruce Katz Band: Crescent Crawl/ CD musik nr 1 (klaver , snare drum , tydelig bas) , 2 ( fine messingnitter/bækkener meget information kræver sin diskant) 3. meget dynamik fra lave passager til eksplosioner/ autentisk bas 6. suveræn kontrabas kompleks diskant

Bror fandt mine test skiver ...tror det var Spotifi mvh Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 175 gæster