Papkassen

Rosinen i pølseenden

Papkassen

Indlægaf Ehapa » lør 21. jan 2012 21:41

Fandt noget Pap fra et Fitness-center, kunne blive en billig/hurtig, og måske en god erfaring rigere hvordan en mega open baffle kunne lyde i min lille stue, satte en saba Coaxial fra 1956-98db-15watt i, satte dac til, og hold kæft en en storladen lyd, et godt indblik i Open Baffle Kvalitet, kan bare skrue op og op uden mislyde, de går rigtigt fint dybt i bassen. Klart pap skal ud, hvis der er nogen af jer der har lyst til at overtage papkassen gratis til en OB test i jeres hjem så skriv blot. hygge

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Papkassen

Indlægaf Fredmarantz » lør 21. jan 2012 21:53

haha - FEDT!!! :lol: :shock: :)

ser imponerende ud - gode ideer har nu altid vist sig at vække undring og er fremadbærende.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Papkassen

Indlægaf High Sky » lør 21. jan 2012 21:58

Fedt, der skal leges engang i mellem, men mangler der ikke noget bas, de flytter jo ikke meget luft.

Mvh
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Papkassen

Indlægaf Ehapa » lør 21. jan 2012 22:18

Jeg er ikke bas liderlig ;) , men jeg synes det er lige i øjet, men klart bassen går ikke i mellemgulvet hviket jeg ikke tror det nogensinde vil med Open baffle. For første gang har jeg hørt pink floyd...Led zeppelin
på fulde hug her i lejligheden hvor jeg har store bas/akustik problemer!.så sku sjovt at noget pap kunne gøre forskellen :Skor:
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Papkassen

Indlægaf High Sky » lør 21. jan 2012 22:26

Det er ret vildt så forskelligt ens anlæg opfører sig efter hvilen musik jeg spiller, forleden fik jeg et flip med noget gammelt Jimmi Hendrix og det lød fedt, men absolut ikke indspilninger med meget bas.

PS. Hvis du bygger et OB projekt færdigt vil jeg rigtigt gerne lægge et øre på et da jeg ofte har været lige ved og næsten med et lign. projekt.


Mvh
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Papkassen

Indlægaf pqrannes » lør 21. jan 2012 22:37

Sjovt at se.

Jeg prøvede også med OB af papkasser sidste år, da vi fik nyt køleskab (tror jeg), men resultat var umiddelbart ikke godt. Jeg gjorde mig vist ikke umage (som du) med at få højttalerne til at sidde ordentligt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Papkassen

Indlægaf Almarx » søn 22. jan 2012 01:12

Jeg er spændt på, hvordan det virker uden pap, men med mdf, granit eller andet. :o) - måske er det pap bare helt rigtigt.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Papkassen

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 22. jan 2012 16:20

Inspireret af dit første papbaffle eksperiment har jeg faktisk gemt en meget stor kasse som jeg købte en cykel i. Stift trelags pap og masser af areal, Der skal bare lige komme lidt ferie med kvalitets-selvtid forbi :lol: . Var det ikke noget om at Philips 9710 ikke var helt heldige i den sammenhæng?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster