Coral på stenbroen!

Rosinen i pølseenden

Coral på stenbroen!

Indlægaf Ehapa » fre 17. maj 2013 15:03

Fandt sådan nogen stående på gaden idag, jeg tror jeg vil gi kæresten et chok imorgen :Skor: , der sidder Coral enheder i, kabinetter er meget tunge ca 30kg stk. Jeg skal holde en havefest til sommer , og mon ikke de er gode til formålet!, hvis der er andre her der vil låne dem er i velkommen.
Billede
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Dan63 » fre 17. maj 2013 18:12

Hej Ehapa.

Nu hvor jeg sådan blev nysgerrig og ikke lige kan få "gluggerne":) til at virke, kunne du ikke lige fortælle, hvad det er for noget Coral, der er puttet i?:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Ehapa » fre 17. maj 2013 20:11

Hej Dan, de står nede i min bil, jeg får dem op i lejligheden tirsdag så vil jeg lige checke enhederne. På regulatoren står der coral at-60, de er kæmpe store nok 130cm høje, og 50cm brede.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Sandie » fre 17. maj 2013 20:30

Hej Ehapa
Når jeg ser billedet kan jeg ikke lige genkende enhederne som værende Coral, vil lige holde øje med denne her tråd og se, hvad der gemmer sig.

Mvh
Tina
Dynavector Karat 17D3, Dynavector 23R, Dynavector DV505, Rega Planar 3 (x3), Stax CAX, Stax DA80M, IMF SRPM Mk IV (og nu også med Pickering XSV5000)
Brugeravatar
Sandie
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 02 jan 2013
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Ugelbølle

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Ehapa » fre 17. maj 2013 20:50

Sandie skrev:Hej Ehapa
Når jeg ser billedet kan jeg ikke lige genkende enhederne som værende Coral, vil lige holde øje med denne her tråd og se, hvad der gemmer sig.

Mvh
Tina


Det kan du godt have ret i, tror måske bassen er coral, de ser gamle ud, og ikke med gummi ophæng.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Sandie » fre 17. maj 2013 21:05

Hej Ehapa

Coral's basser, som jeg husker dem har presset cirkulære "bølger" fra kantophænget og næsten ind til centerdomen. Og puf, jeg kan ikke huske hvilken type kantophæng, som de er udstyret med trods jeg faktisk har udskiftet en hel del. Blander erindringen sammen med nogle andre enheder, som blev kaldt Gamma. Det er trods alt ca. 30 år siden jeg gjorde det....

Mvh
Tina
Dynavector Karat 17D3, Dynavector 23R, Dynavector DV505, Rega Planar 3 (x3), Stax CAX, Stax DA80M, IMF SRPM Mk IV (og nu også med Pickering XSV5000)
Brugeravatar
Sandie
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 02 jan 2013
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Ugelbølle

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Ehapa » tirs 21. maj 2013 08:36

Basserne er Coral 15/61, de andre ting er No-name.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Tonni » tirs 21. maj 2013 20:15

Måske nogle billeder kan løfte sløret?!! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4823
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf mcs_5 » tirs 21. maj 2013 20:33

Ligner det ikke noget piezohorn af en art?

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Dan63 » ons 22. maj 2013 11:31

Hej.

Jeg vil da håbe det ikke er piezohorn, der sidder i, de lyder af h... til.:(
Tja Ehapa, hvis det er kan du vel altid sætte noget andet i dem, hvis du vil bruge tid på dem.
Jeg er lidt nysgerrig på din oplevelse af dem med lyd på:)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Tube mania » ons 22. maj 2013 13:23

Det er nok en 'festhøjtaler', men sådan en er vel også god at have. Jeg synes ihvertfald ikke der noget værre end at høre på et overbelastet hifi-anlæg til en fest. Så hellere noget der kan 'levere varen' hifi eller ej.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Dan63 » ons 22. maj 2013 15:13

Hej.

Enig Tube Mania, selvfølgelig er det langt at foretrække sådanne "stenbrosCoral'er" fremfor et sæt hifi højtalere, som forsøger at brøle deres sidste liv ud til en fest:)
Tilbage i start 80'erne forsøgte jeg mig med et sæt piezohorn i et højtalerprojekt og fandt frem til at jeg ikke kunne komme overens med dem, til gengæld var der en i det kollektiv hvori jeg boede dengang der var helt vild med dem. Tja, så kom de videre og gjorde glæde der:)
Vi kan ikke have samme smag :thumsup:
Så Ehapa, hvis de virker som de skal og give "musik til folket" til havefesten, så er den jo bare i vinkel. :thumsup:

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf Ehapa » ons 22. maj 2013 19:22

Billede

Her et foto af tweeter. ja de skal bare spille til en stor Havefest, tror de er gode til det formål, jeg har gået og
tænkt på hvordan jeg kunne samle et anlæg der bare kan drøne der u ad hele natten, så jeg føler mig sku heldig
at de stod der på gaden, jeg skal bruge dem sidst August hvis der er nogen her der vil overtage dem gratis efterfølgende
så er en eller anden velkommen :thumbsup:
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf hmt » ons 22. maj 2013 19:40

Ehapa skrev:
Her et foto af tweeter. ja de skal bare spille til en stor Havefest, tror de er gode til det formål, jeg har gået og
tænkt på hvordan jeg kunne samle et anlæg der bare kan drøne der u ad hele natten, så jeg føler mig sku heldig
at de stod der på gaden, jeg skal bruge dem sidst August hvis der er nogen her der vil overtage dem gratis efterfølgende
så er en eller anden velkommen :thumbsup:


Generøst tilbud. Min kærestes lillebror, der går på musikhøjskole, vil helt sikkert blive glad for noget profft udseende gear. Jeg tjekker lige, og vil gerne reservere i første omgang.

Vh
Henrik
Senest rettet af hmt ons 22. maj 2013 22:10, rettet i alt 1 gang.
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 687
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Coral på stenbroen!

Indlægaf csso » ons 22. maj 2013 21:48

hmt skrev:
Ehapa skrev:
Her et foto af tweeter. ja de skal bare spille til en stor Havefest, tror de er gode til det formål, jeg har gået og
tænkt på hvordan jeg kunne samle et anlæg der bare kan drøne der u ad hele natten, så jeg føler mig sku heldig
at de stod der på gaden, jeg skal bruge dem sidst August hvis der er nogen her der vil overtage dem gratis efterfølgende
så er en eller anden velkommen :thumbsup:


Generøst tilbud. Min kærestes lillebror, der går på musikhøjskole, vil helst sikkert blive glad for noget profft udseende gear. Jeg tjekker lige, og vil gerne reservere i første omgang.

Vh
Henrik



Og kan han ikke bruge dem, så vil jeg meget gerne aftage dem ;)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster