Beovox S45 på trompetfødder

Rosinen i pølseenden

Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf mickr » tors 26. dec 2013 02:18

Glædelig jul

Den anden dag kom jeg til at købe en hel masse ting og sager på et lokalt loppemarked, heriblandt et sæt Beovox S45 på Jacob Jensen trompetfødder...

De er slet og ret betegnet S-45 bagpå (ikke noget med "-2", der er imidlertid tale om en tre-vejs-konstruktion, og jeg ved godt at billeder ville være fede, de kommer.

Det som undrer mig rigtig meget, er at de står på megaflotte trompetfødder, og det ser ud som om det er med vilje. Kan det passe - de står på denne her aluminiumsfod der helt klart er tilpasset dem, var de i handlen?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf No1 » tors 26. dec 2013 10:25

Glædelig jul også til dig :p

Prøv evt, at grave lidt videre via dette link :

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=670
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf Captain Phoenix » tors 26. dec 2013 10:26

Beovox S45 (uden "-2") har vinklet bagside som mange andre af de mindre Beovox'er.
Det er nok denne du har købt - dejlig højttaler ligesom 45-2'eren (stort set ens mht lyd/bestykning).

Beovox S45.jpg

Trompetfødderne er ikke originalt lavet til dem, men til modellen større - Beovox S60 (samt M70).

Beovox S60 stands.jpg

Hvis du på et tidspunkt vil sælge fødderne (m/u højttalere), så send bare en PM ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf acj1980 » tors 26. dec 2013 15:05

Er Basserne iorden kan du glæde dig til den fantastiske gode lyd der er i de relative små kasser.., basserne lider undertiden oftes af at en eller begge forbindelses wirer slipper forbindelsen helt oppe ved lodningen på selve højtaleren, men det kan sagtens fikses uden de store problemer.

Mvh

Alex
acj1980
 

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf mickr » lør 28. dec 2013 01:32

Det er ganske rigtigt den version som kaptajnen mener, jeg har købt. Og ja der er kun lyd i den ene af basenhederne ;)

Er på juleferie, så det bliver nok først efter nytår at jeg får kigget ind i dem.

Jeg havde troet at de skulle bo i Frankfurt, men de er vist blevet "sat til vægs" af mine Beojam mockups (Jamo Concert 2) i konevenlig Beovox S-25-forklædning. De lyder faktisk heller ikke helt ad helvedeS til).

Det ender nok med at de bliver sat til salg, for jeg har IKKE plads til flere højttalere. jeg siger det bare, og jeg skal nok få leveret de lovede billeder.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf Captain Phoenix » lør 28. dec 2013 12:04

mickr skrev:Og ja der er kun lyd i den ene af basenhederne ;)

Forhåbentlig er det bare tilledningerne.
Desværre (og ikke for at tage modet fra dig/nogen) har bas-enhederne i S45'erne den svaghed, at bagstykket kan gå løs. Derved forskubbes også polstykket og klemmer svingspolen fast inde i magnet-gabet.
Resultatet er at membranen sætter sig helt fast, hvilket du jo nemt kan konstatere om er tilfældet i dine.
Jeg har aldrig hørt om nogen, for hvem det er lykkedes at gen-centrere og fixere polstykket - men heldigvis er det ikke umuligt at skaffe en ny enhed (du kan også bruge enheden fra S45-2).
Hackenberg har før været leveringsstærk på dette felt :thumbsup: - og højttalerne er det værd.

Tip: Hvis magnetsystemet er OK, er det en god idé at sikre det med en gang Araldit mellem bagstykket og magneten (den blanke kant på fotoet). Så bliver tingene hvor de skal være.

BeovoxS45-2basenhed.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S45 på trompetfødder

Indlægaf Hackenberg » lør 28. dec 2013 19:03

NIX! Helt slut.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster