Dali DaCapo

Rosinen i pølseenden

Dali DaCapo

Indlægaf P. M. Hedegaard » tirs 12. okt 2010 17:16

Jeg kunne altså ikke lade være....

Og købt blev de....

Min kone var ikke udelt begejstret, da jeg slæbte dem ind i går efter, at de var afhentet hos sælger. Det var vist nok noget med, at jeg muligvis havde underdrevet størrelsen og vægten, inden jeg hentede dem.... :Briller:

Går den, så går den.... :thumbsup:

Men, men, men. I dag tog højtalerne så revanche. Hustru blev placeret i "sweet spot" til en lytter. Hun hørte lidt af en CD, som jeg havde sat på, men fandt så lidt forskelligt musik, som hun selv kendte. Pludselig kunne jeg se, at hun rejste sig op i stolen. Ups, højtalerne var vist på vej til at blive godkendt. Det måtte hun jo erkende, de spillede fantastisk. Herefter gik der en time inden jeg måtte komme til musikken igen....

Billede

Utroligt, hvad man kan købe for små penge idag. De spiller helt forrygende. Meget detaljeret, fantastisk helstøbt, synes jeg. Man får virkelig det hele med. En højtaler til "øreklap-stolen", lige i lydens centrum. Så må man jo bare have nogle højtalere ved siden af til andre stunder.
P. M. Hedegaard
 

Re: Dali DaCapo

Indlægaf Gottschalck » tirs 12. okt 2010 17:55

Tilykke med dem.
Husker at jeg for temmelig mange år siden efterhånden, synes det samme som dig. Husker et meget gennemsigtigt lydbillede især i mellemtonen og i de øvre regioner.
Kvinder skal tages med list og ikke undervuderes.
Min bedre halvdel har ofte udtalt sig om vennernes dårlige anlæg, der lyder ad h til.
Senest rettet af Gottschalck tirs 12. okt 2010 20:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Dali DaCapo

Indlægaf DJmon » tirs 12. okt 2010 19:23

Tillykke med dem. ja når man køber brugt får man fantastisk meget for pengene.
Godt at de lige faldt i din smag :-)
Tillykke med konen ja så lang tid at de har en musikalsk interesse er de næsten altid til at arbejde med.
det er også rart med en sparrings partner så man ikke selv hører sig døv ved sine forsøg.

ja kvinder hører utroligt godt. de hører selv ting der ikke bliver sagt ;) :lol:
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Dali DaCapo

Indlægaf P. M. Hedegaard » tirs 12. okt 2010 21:46

Gottschalck skrev:Min bedre halvdel har ofte udtalt sig om vennernes dårlige anlæg, der lyder ad h til.


Det lader til, at du er lige så heldig som jeg..... :Thumpsup:
P. M. Hedegaard
 

Re: Dali DaCapo

Indlægaf P. M. Hedegaard » tirs 12. okt 2010 21:54

DJmon skrev:Tillykke med dem.
Tillykke med konen


Tak for det. :)

Jeg priser mig lykkelig for min kones forståelse for mine, til tider, skøre indslag :Skor:

Nu er tingene vendt lidt på hovedet. Vi har hørt musik (LP) de sidste 3 1/2 time og nu vil hun overhovedet ikke høre tale om, at vi skal af med dem igen engang.....
P. M. Hedegaard
 

Re: Dali DaCapo

Indlægaf MDA » tirs 12. okt 2010 23:35

hehe tillykke med de nye højttallere :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Dali DaCapo

Indlægaf JGreen » tirs 16. nov 2010 16:01

Hej Poul
Er det en lille Franskmand på 8 eller 20 W du spiller med. Så skulle du prøve med en 100W der er lidt stram i bassen. For de er lidt sulten på W, men det skal værer en der kan tåle en lav indperdans.
Så vågner de for alvor.
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Dali DaCapo

Indlægaf P. M. Hedegaard » tirs 16. nov 2010 16:14

JGreen skrev:Hej Poul
Er det en lille Franskmand på 8 eller 20 W du spiller med. Så skulle du prøve med en 100W der er lidt stram i bassen. For de er lidt sulten på W, men det skal værer en der kan tåle en lav indperdans.
Så vågner de for alvor.


Hej Jørgen

Det er skam den "store" på 30W...... :p (den har dog fået nye og større lytter, så det forslår nok ikke med de 30W)
P. M. Hedegaard
 


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster