Rep af B&W DM6

Rosinen i pølseenden

Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 15:04

Nå, jeg kunne ikke nære mig, så jeg har anskaffet et par mindre pæne B&W DM 6 der nu trænger til en kærlig hånd. Ved sælger kunne jeg konstatere at de ikke spillede ens, men der var vist nok en sikring der var gået, men jeg tjekkede og der manglede så en sikringsholder, er der nogen herinde der har noget der ligner? som vedkommende kunne tænke sig at komme af med?
DSCF0479.JPG

Det er den del der er i midten ;)
DSCF0479.JPG

Sådan skal det se ud når de er samlet.
Ellers et godt råd til at komme videre, hvis denne ikke kan skaffes :( Når jeg så har skiftet alle 4 sikringer, vil jeg sætte dem til og hvis ingen af enhederne har lidt overlast, vil jeg fortsætte, der mangler vist lidt kærlig hånd (lim) her på bassen
DSCF0479.JPG

Ellers har jeg tænkt en slibning, rep af fineren der hvor det er nødvendigt, og så ellers noget olie/voks
DSCF0479.JPG


Men gode råd er velkomne.

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf larsne » tirs 6. jan 2015 15:35

Kan du ikke kortslutte kredsløbet til de ødelagte sikringsholdere med en stump kabel eller lign.? og så forsigtigt spille lidt musik, så ved du om det overhovedet er værd at bruge tid og kræfter på at skifte noget i det hele taget.
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 16:11

Tjo, jeg kunne nu også tage et stump metal, og kile den fast mellem sikring og "kapsel", for netop at tjekke dem ud ;)
Så skal jeg kun have fundet tiden til at bevæge mig ud efter helt nye sikringer, de koster jo ikke lige så mange basseøre
Ellers er der nok en der kunne være interesseret i dem som reservedele, hvis en af enhederne ikke vil det samme som jeg. Men de skal have en chance :Thumpsup:

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf snod » tirs 6. jan 2015 16:17

Dem her?
TMFH skrev:B&w dm6 til salg i det jyske...måske for en slik...sælger mener selv de er lidt "slidte"
http://www.dba.dk/hoejtaler-bm-dm6/id-1012690486/
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 16:25

Ja, det er dem der
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf High Sky » tirs 6. jan 2015 16:46

Jeg har selv haft DM6, dog i meget pænere stand. Dem skal du nok få op og køre og de har da en super dejlig klang.
Lidt mørke i lyden men hvis man tager deres alder i betragtning, synes jeg stadig at mellemtonen er virkelig god.

God arbejdslyst.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf TMFH » tirs 6. jan 2015 18:31

Ærgerligt med sikringsholderen, men hvis de tidligere kun har spillet med sikringer i, er det sandsynligvis bare sikringen og så spiller de...jeg har selv et sæt dm6 og troede også at de var itu, da jeg fik dem, men det var bare en sikring. Du må kunne købe en ny sikringsholder og passe den til eller sætte sikringen inde i kabinettet...når de spiller, spiller de super godt. De kræver dog en forstærker der kan give noget strøm.
Sikringerne koster ikke meget mere end i ti'er.
Fik du dem i øvrigt for 'en slik'? ;)
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 19:13

Tja, vi blev enige om 700,-kr, men da jeg konstaterede de "fejl" foreslog jeg sælger, at han kunne selv prøve at skifte sikringer og se om de ikke kunne levere varen, da jeg ikke ville betale det beløb for, måske en defekt højttaler? Han var lidt ærgerlig over det skete, havde købt nyt, så de stod bare og fyldte, og ja, så rendte mit gamle hjerte over med mig, jeg tilbød ham at tage dem med for 200,-kr, det er nok hvad jeg kan sælge de resterende enheder for, hvis det ikke lykkes mig at få dem tilbage til fortids storhed?
Så en "slik" tjae... Ellers må jeg ombygge dem til subs :ide: :Skor:

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Fredmarantz » tirs 6. jan 2015 19:26

tag gerne et lidt bedre billede af den sikringsholder - måske har jeg lige, hvad du skal bruge...

Et billede, hvor alle detaljer er tydelige - please - også fra "toppen" :cool1:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf TMFH » tirs 6. jan 2015 20:47

Struktør skrev:Tja, vi blev enige om 700,-kr, men da jeg konstaterede de "fejl" foreslog jeg sælger, at han kunne selv prøve at skifte sikringer og se om de ikke kunne levere varen, da jeg ikke ville betale det beløb for, måske en defekt højttaler? Han var lidt ærgerlig over det skete, havde købt nyt, så de stod bare og fyldte, og ja, så rendte mit gamle hjerte over med mig, jeg tilbød ham at tage dem med for 200,-kr, det er nok hvad jeg kan sælge de resterende enheder for, hvis det ikke lykkes mig at få dem tilbage til fortids storhed?
Så en "slik" tjae... Ellers må jeg ombygge dem til subs :ide: :Skor:

Med venlig hilsen
Birger


Det var sgu billigt...jeg tror, når først du får liv i dem, at du beholder dem...jeg synes det er en dejlig højttaler!
Det er synd at slagte dem...
Senest rettet af TMFH tirs 6. jan 2015 20:53, rettet i alt 1 gang.
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » tirs 6. jan 2015 20:51

Fredmarantz skrev:tag gerne et lidt bedre billede af den sikringsholder - måske har jeg lige, hvad du skal bruge...

Et billede, hvor alle detaljer er tydelige - please - også fra "toppen" :cool1:

Vh
Freddy


Det vil jeg gøre, i morgen, de står "gemt" på mit arbejde.

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » ons 7. jan 2015 15:32

Så er der købt nye sikringer, og i morgen tager jeg en musikkilde med på arbejdet, en cd afspiller og lidt god musik, og så vil jeg høre hver højttaler gennem, og så kan jeg passende få denne afprøvet, selvom den nok ikke er kraftfuld nok i det lange løb
DSCF0490.JPG


Hej Fredmarantz
Håber disse giver et bedre overblik
DSCF0488.jpg

DSCF0489.jpg

DSCF0487.JPG

DSCF0486.JPG


Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Fredmarantz » ons 7. jan 2015 17:00

Tak for fine billeder, men det eneste, jeg mangler, er et billede taget fra toppen - altså det sorte, set "udefra" - så kigger jeg i "lageret".

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf No1 » ons 7. jan 2015 18:24

Hej Struktør.
Hvis jeg ellers har fortsået det rigtigt, så ligner den stump du mangler en "adaptor" der tilpasser 5x20mm sikringer til en sikringsholder hvori der også kan bruges større sikringer. Har du evt. prøvet at sætte en større sikring (f.eks. 6x30mm) i holderen ?
Bare lige en ide herfra ;)
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Rep af B&W DM6

Indlægaf Struktør » ons 7. jan 2015 20:09

No1 skrev:Hej Struktør.
Hvis jeg ellers har fortsået det rigtigt, så ligner den stump du mangler en "adaptor" der tilpasser 5x20mm sikringer til en sikringsholder hvori der også kan bruges større sikringer. Har du evt. prøvet at sætte en større sikring (f.eks. 6x30mm) i holderen ?
Bare lige en ide herfra ;)


Ideer modtages med glæde :Thumpsup: Så må jeg "bare" tjekke ud om den indvendige del er modtagelig for sådan en udvidelse? Men det må vente til i morgen.

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 32 gæster