Hej,
jeg så for et stykke tid siden nogle sjove højttalere. Vil høre om nogen kender dem.
Pænt store. Nederste del bestykket med en 15" bas (grå med blank sort center). Øverst 2 mellemtoner og 2 alu/titanium-agtige horn tweeters (såvidt jeg kan se, jeg er newbie....) Top og bund havde hvert sit frontstof og i midten (på alubaggrund) stod i højttalerens fulde bredde "Scansonic 400" og "Kärtner". Sider og top var dybrøde med en sjov ruflet overflade. Maling/coating af en slags.
fik ikke kigget bagpå. Google er ikke til så meget hjælp, men fandt et hint et sted at de kunne være fra ScanSpeak:
"The world famous high end loudspeaker driveunit manufacturer ScanSpeak in Hørning, Denmark, created the Scansonic™ brandname in 1970 for a newly developed line of excellent boxed HiFi loudspeakers. In 1977 Dantax A/S acquired ScanSpeak - the complete production and manufacturing line was moved to Pandrup in the north of Denmark and a separate ScanSpeak company was established, where the production of the world famous loudspeaker driveunits were continued"
Kom så, eksperter - hvad har vi her? :