Richard Allan højttalere

Rosinen i pølseenden

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf Fredmarantz » fre 9. feb 2018 19:33

En række ældre indlæg (2014-2015), som på ingen måde var relevante for trådens sigte, er slettet. Desuden er nogle enkelte nyere forespørgsler samt reaktioner på disse indlæg ligeledes slettede, da de hermed står og "blafrer" uden for kontekst.

Indlæggene skulle have været slettet for år tilbage, men jeg har ærligt talt ikke set dem før nu, hvor de popper op igen - jeg beklager.

Vh Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf Bornholm » fre 2. mar 2018 08:31

Jeg fandt lige denne tråd efter et opslag på facebook om R.A. Eight.

Er forundret over at I kalder indehaveren Kresten Lausten, jeg mener at han hed Henriksen, han blev endda kaldt noget så frækt som løgne-Henriksen på grund af sin fantastifulde forklaringer om højttalere?
Jeg besøgte ham i forretningen omkring 1967-68.
Har Henriksen været før Lausten? eller efter?
Bornholm
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 aug 2012

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf KlausM » fre 2. mar 2018 09:59

Det er min påstand, det skal jeg prøve at afklare, kender noget familie til ejeren af butikken

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf KlausM » fre 17. aug 2018 11:47

KlausM skrev:Det er min påstand, det skal jeg prøve at afklare, kender noget familie til ejeren af butikken


Min bekendt kontaktet, han var/er i familie med den oprindelige indehaver, og bekræfter at han hed Kresten Lausten, han kender ikke nogen Henriksen. Forretningen blev vist overtaget af en mand af Indisk oprindelse, men lukkede ikke så længe efter, igen iht min kilde.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf Place » fre 17. aug 2018 12:29

Det er helt korrekt hvad KlausM skriver. Forretningen blev overtaget af en ansat, Vicki Mehta, af Indisk herkomst. Han blev efter
eget udsagn, meget syg af de opløsningsmidler der blev brugt til reparation af ht. enheder. Han var en god ven som nu er død.


mvh Place
Place
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 maj 2010
Lokalitet: Hvidovre

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf kj2005 » fre 17. aug 2018 16:14

Inden jeg traf KlausM og stiftede nærmere bekendtskab med AR's højttalere :p .. kiggede jeg efter en konstruktion fra Richard Allan med en 10" bas.

Under min søgen dukkede det engelske firma Magnum Acoustics op. Firmaet kunne oplyse Thiele / Small parametre for en del Richard Allan enheder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1414
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Richard Allan højttalere

Indlægaf vinyl » fre 17. aug 2018 17:38

Der må være sket en navne forveksling, Henriksen (Heinrichsen tror jeg er den korrekte stavemåde) var indehaver af firmaet Elton der importere Klein & Hummel, Dual, Isophon og AKG. Så vidt jeg husker var han også en overgang Shure agent i DK.

Han var gift med en Tysk kvinde, rygtet sagde at årsagen til at Elton havde eneretten på de gode Tyske mærker skyldtes konens forbindelser i hjemlandet.

Han havde ganske rigtigt det nævnte øgenavn i branchen, mest på grund af hans ofte lidt luftige fortællinger om sine salgstal. Men bortset fra det kendte eg ham som en hyggelig person.
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Kimber og 11 gæster