JBL L100 century - Reborn III

Rosinen i pølseenden

Re: JBL L100 century - Reborn III

Indlægaf spuncut » tirs 18. jul 2017 16:09

Fredmarantz skrev:De er skisme flotte - UG til Finerarbejdet. :thumbsup: De har den der særlige mørke nødde -JBL- Finér - hold da op, hvor den flot.

Og godt, at du fandt en vinder ift din smag.

Det med billederne har vi haft oppe flere gange-jeg har også problemet - tror ikke, at det er et forumteknisk problem. Lykkedes det nogen sinde at få en løsningsmodel på plads?

Vh
Freddy

Jeg tager altid billeder i Raw-format og derfor skal jeg ha' filerne forbi et fremkalder-program hvor jeg også kan ændre orienteringen. Måden hvorpå orienteringen ændres i fremkalderprogrammet er ved at "stable" billedfilen om således at datarækkefølgen ændres. Andre billedbehandlingsprogrammer ændrer orienteringen ved skrive orienteringen i billedfilens exif-metadata og lade det være op til modtagerens program at læse exif og vende billedet i forhold til det, helt fint hvis ellers exif bliver læst men det gør phpbb ikke. Først når der klikkes på billedet overtager et andet program som læser exif og vender billedet korrekt.
Hvis man således anvender et "flinkt" program som fx. Adobe Photoshop til at skalere og vende billeder eksisterer der ikke noget problem fordi photoshop både ændrer exif og datasekvens. Balladen opstår derimod hvis billederne uploades ufortyndet fra noget æble/android-legetøj.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: JBL L100 century - Reborn III

Indlægaf Sorenki » tirs 18. jul 2017 16:35

spuncut skrev:
Fredmarantz skrev:De er skisme flotte - UG til Finerarbejdet. :thumbsup: De har den der særlige mørke nødde -JBL- Finér - hold da op, hvor den flot.

Og godt, at du fandt en vinder ift din smag.

Det med billederne har vi haft oppe flere gange-jeg har også problemet - tror ikke, at det er et forumteknisk problem. Lykkedes det nogen sinde at få en løsningsmodel på plads?

Vh
Freddy

Jeg tager altid billeder i Raw-format og derfor skal jeg ha' filerne forbi et fremkalder-program hvor jeg også kan ændre orienteringen. Måden hvorpå orienteringen ændres i fremkalderprogrammet er ved at "stable" billedfilen om således at datarækkefølgen ændres. Andre billedbehandlingsprogrammer ændrer orienteringen ved skrive orienteringen i billedfilens exif-metadata og lade det være op til modtagerens program at læse exif og vende billedet i forhold til det, helt fint hvis ellers exif bliver læst men det gør phpbb ikke. Først når der klikkes på billedet overtager et andet program som læser exif og vender billedet korrekt.
Hvis man således anvender et "flinkt" program som fx. Adobe Photoshop til at skalere og vende billeder eksisterer der ikke noget problem fordi photoshop både ændrer exif og datasekvens. Balladen opstår derimod hvis billederne uploades ufortyndet fra noget æble/android-legetøj.
MVH Henning

Jeg bruger i 95% af tilfældene min telefon, og det er fra denne det skal gå - tanken er at det skal være et klik, no nonsense, og så er billederne klar. Intet specielt software eller noget. Det skal bare virke.
Nåh, det var off-topic nok ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: JBL L100 century - Reborn III

Indlægaf Skorpio » tors 28. mar 2019 11:52

Et lille bidrag til denne ældre tråd...omkring opgradering af de originale delefiltre:

https://audionostalgia.co.uk/jbl-l100-c ... r-upgrade/
Brugeravatar
Skorpio
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 01 jun 2013
Geografisk sted: Aarhus
Lokalitet: 8000

Re: JBL L100 century - Reborn III

Indlægaf Sorenki » tors 28. mar 2019 13:26

Og et lille modargument for at opgradere:
Igennem mine mange versioner af denne højtaler har jeg fundet både styrker og svagheder. Men også at de spiller på en måde man enten kan lide eller hader. Jeg synes de er interessante fordi de har en “sound” og jeg synes (holdning) at de skal lyde som sådan nogen gør. Delefilteret bliver ikke dårligere i et par L100, så der er sjældent behov for udskiftning grundet vedligehold, kun for at modde og ændre deres lyd. Og her mener jeg man skal holde fingrene i lommen og ikke ødelægge en højtaler. Men købe noget man bedre kan lide.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: JBL L100 century - Reborn III

Indlægaf Skorpio » tors 28. mar 2019 15:30

Sorenki skrev:Og et lille modargument for at opgradere:
Igennem mine mange versioner af denne højtaler har jeg fundet både styrker og svagheder. Men også at de spiller på en måde man enten kan lide eller hader. Jeg synes de er interessante fordi de har en “sound” og jeg synes (holdning) at de skal lyde som sådan nogen gør. Delefilteret bliver ikke dårligere i et par L100, så der er sjældent behov for udskiftning grundet vedligehold, kun for at modde og ændre deres lyd. Og her mener jeg man skal holde fingrene i lommen og ikke ødelægge en højtaler. Men købe noget man bedre kan lide.


Vi er helt enige, prøv at læse det linkede :-)
Brugeravatar
Skorpio
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 01 jun 2013
Geografisk sted: Aarhus
Lokalitet: 8000

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster