Mastervox

Rosinen i pølseenden

Re: Mastervox

Indlægaf 2Bak » tors 13. okt 2022 04:23

Gottschalck skrev:Der findes en artikel i High Fidelity fra 70erne, hvor de besøger virksomheden.


Er der nogen herinde, som ligger inde med en PDF eller scanning af omtalte artikel?
Jeg har selv LS4 MK 2, og har tidligere haft HiTec 50.

Jan
2Bak
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 09 feb 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Mastervox

Indlægaf skjold » tors 13. okt 2022 20:26

2Bak skrev:
Gottschalck skrev:Der findes en artikel i High Fidelity fra 70erne, hvor de besøger virksomheden.


Er der nogen herinde, som ligger inde med en PDF eller scanning af omtalte artikel?
Jeg har selv LS4 MK 2, og har tidligere haft HiTec 50.

Jan


Jeg har alle HF og har lige hurtigt skimmet alle årsoversigterne men er ikke lige faldet over en artikel om Reese :( Er det mon muligt at spore lidt nærmere ind på årstallet?
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Mastervox

Indlægaf 2Bak » ons 26. okt 2022 04:39

Jeg kan i øvrigt oplyse, at jeg driver mine Reese Audio LS4 MK II aktivt, dvs. uden delefilter og med en 4-kanals DIY effektforstærker med indbygget miniDSP. Forstærkeren er en klon af den hedengangne Albarry M408.
Jeg har på denne måde løftet højttaleren et par trin op ad skalaen.
18db Butterworth med deling ved 3Khz. Bassen i LS4 MK II er Peerless L 825 WG (Alnico magnet?), og diskanten er Philips AD0160. Jeg har endvidere EQ-dæmpet mellemtoneområdet og boostet bassen lidt. Det lyder bedre i mine ører. Hen imod den mørke "engelske" lyd, som jeg bedst synes om.
Selvom jeg har UMIK-1 målemikrofon og Room EQ Wizard (REW)-software, så synes jeg, at EQ med øret giver den bedste lyd, især i mellemtoneområdet. Jeg er tilfreds, og disse højttalere løber ingen vegne.
Kabinetterne er dæmpet med bitumen og foringen er en blanding af Visaton polyester og langhåret fåreuld. Lukket kabinet.
Hav en god dag.
/Jan
2Bak
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 09 feb 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 167 gæster