Hadcock GH 228 rewire og stel?

Analog når det bedst

Hadcock GH 228 rewire og stel?

Indlægaf vilmann » fre 21. sep 2018 23:40

Jeg har længe haft en GH 228 liggende. Den er i fin stand, men kablerne er helt ødelagt. Et eller andet fæ har prøvet at svejse de små tags på de tynde kabler.

Tonearmen er meget simpel, så jeg bliver selvfølgelig nødt til at prøve det der rewiring.
Det nok gå, men jeg er i tvivl om hvor stel skal monteres på armen. Fyren med svejseapparatet have sat et ekstra lille stykke ledning mellem højre skærm-klips og armen. Og samtidig loddet stelledningen på skærmen i RCA-stikket. Rega-style.

Her er et billede af dyret i adskilt tilstand. Med lidt held får jeg de gamel kabler ud af armrøret i morgen.
2018-09-21 23.09.23.jpg


Nogen der har prøvet at trække kabler i sådan en arm?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
vilmann
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 11 jul 2016
Lokalitet: København

Re: Hadcock GH 228 rewire og stel?

Indlægaf 2Bak » lør 22. sep 2018 07:13

En idé til at lave armstel:
Lod en meget lille og ultratynd kobberplade på stelledningen, og sæt kobberpladen i klemme mellem pickuphus og armrør…?
Hvis armrøret er malet indvendigt, så fil lidt af maling, så du sikrer god forbindelse.
2Bak
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 09 feb 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Hadcock GH 228 rewire og stel?

Indlægaf Tonni » lør 22. sep 2018 10:49

Og hvad med at bruge det gamle kabel som træksnor til det nye? Og hvis der er en fastgjort stelledning, bare at lade den sidde...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hadcock GH 228 rewire og stel?

Indlægaf vilmann » lør 22. sep 2018 10:53

2Bak skrev:En idé til at lave armstel:
Lod en meget lille og ultratynd kobberplade på stelledningen, og sæt kobberpladen i klemme mellem pickuphus og armrør…?
Hvis armrøret er malet indvendigt, så fil lidt af maling, så du sikrer god forbindelse.


Selvfølgelig. Jeg havde ikke gennemskuet hvordan jeg skulle sørge for forbindelsen oppe ved huset.
vilmann
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 11 jul 2016
Lokalitet: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster