Gør det selv pladerens..

Analog når det bedst

Gør det selv pladerens..

Indlægaf Cockernes herre » man 15. okt 2018 16:57

Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster. Desværre var den i tidernes morgen blevet udsat for støv, Radio Ribe og Am antistatisk spray...
Den larmede helt forfærdeligt. Hvad gør man så når man ikke har rensemaskine etc..
Tjahh tænkte at da jeg bruger briller og de er med plastik glas og skal se ordentlig ud.. Burde det også kunne bruges på vinyl..og det virkede
bemærk at følgende er på vintage brugers egen risiko og regning - fralægger mig ansvar

Her er fremgangsmåden:
1) rens pladen på pladespilleren med kulhårs børste
2) spray brillerens jævnt over lp'en i mens den ligger på pladetallerken ( her er anvendt profil optik)
3) der køres forsigtigt langs rillerne med en pladespiller / lp fnugfri klud ( lp stadig på pladespilleren)
4) der tørres forsigtigt efter med den blå "velour" firkant fra Am.( lp stadig på pladespilleren) Man er først færdig når man ikke kan se spor efter væsken
5) afspilning

Husk på at være forsigtig! God fornøjelse
DSC_2465.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Gør det selv pladerens..

Indlægaf peer » tirs 16. okt 2018 04:46

Jeg har prøvet med glasrens på sprayflaske- det er også effektivt og sikkert billigere end brillerens. Mvh. Peer
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne

Re: Gør det selv pladerens..

Indlægaf ralphandersen » tirs 16. okt 2018 08:01

Cockernes herre skrev:Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster.


Ja, Pentangle er gode :OLO: : Hvad er det for en plade?
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Gør det selv pladerens..

Indlægaf Cockernes herre » tirs 16. okt 2018 11:31

peer skrev:Jeg har prøvet med glasrens på sprayflaske- det er også effektivt og sikkert billigere end brillerens. Mvh. Peer


He he nu fik jeg jo brillerens gratis Peer
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Gør det selv pladerens..

Indlægaf Cockernes herre » tirs 16. okt 2018 11:35

ralphandersen skrev:
Cockernes herre skrev:Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster.


Ja, Pentangle er gode :OLO: : Hvad er det for en plade?


Godt ikke at være alene om at kunne lide dem herhjemme
Lp'en hedder:" in the round" og er med det nyere Pentangle band. På sportify ligger der i øvrigt noget John Renbourne Group, Burt Jansch, Pentangle
Det er svært at finde lp'erne
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster