Garrard SRP 22D

Analog når det bedst

Garrard SRP 22D

Indlægaf dhad » fre 14. dec 2018 19:06

Hej

Jeg har købt en Garrard SRP 22D i en genbrugsforretning.

Den holder hastigheden fint, men når den spiller, hopper nålen bagud ved den mindste anomali. Jeg har skiftet nålen fra den gamle vendbare stereonål til en "moderne" ortofon i F15 serien. Nålen er justeret ind i toppen af sit anbefalede spænd. Tror at det er omkring 2g. Kun hvis jeg sætter nålen op på omkring 5g, hopper den ikke længere.

Jeg har renset armlejet op og smurt med fedt. Slæden, der slukker for rotationen, er også smurt. Iøvrigt har jeg smurt, hvor jeg kunne komme til. Jeg synes, at armen kører en smule lettere, men nålen skipper stadigvæk.

Det er dette leje, som jeg har haft afmonteret og smurt.

IMG_3163.JPG


Har I nogle ideer?

Mvh Peter
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf Fredmarantz » fre 14. dec 2018 20:23

Jeg er ret sikker på, at en evt. Antiskatingfunktion står helt skævt.........der må være en justeringsmulighed...........

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf Sorenki » fre 14. dec 2018 20:54

Jeg tror den pladespiller, med arm - er tiltænkt tungere og stivere pickupper.
Armen ser noget bastant og “ufølsom” ud :/
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf dhad » lør 15. dec 2018 00:41

Fredmarantz skrev:Jeg er ret sikker på, at en evt. Antiskatingfunktion står helt skævt.........der må være en justeringsmulighed...........


Jeg har kun fundet skruen bagpå armen til at stille tracking force med.
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf dhad » lør 15. dec 2018 00:43

Sorenki skrev:Jeg tror den pladespiller, med arm - er tiltænkt tungere og stivere pickupper.
Armen ser noget bastant og “ufølsom” ud :/


Det var faktisk også min tanke. Men jeg kan ikke finde noget særlig info på pladespilleren.
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf Fredmarantz » lør 15. dec 2018 00:54

Du kan evt. smutte ind på vinylengine.com og downloade noget - Der er en slags brochure, hvor bl.a. din pladespillers egenskaber er sat ind i et skema. Du skal tilmelde dig vinylengine (hvilket er gratis) - og derefter kan du se og/eller downloade info....om det så er nok, er op til dig :-) Din pladespiller er også nævnt i den såkaldte 4227-brochure.

https://www.vinylengine.com/library/gar ... p-22.shtml

edit: Nå - jeg kunne komme til at se den - endda uden at være indlogget......

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf dhad » lør 15. dec 2018 01:02

Tak Freddy.

Jeg har været dem igennem før, og der står også at SRP 22 ikke har bias compensator, hvilket ser ud til at være det samme som antiskating.
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Garrard SRP 22D

Indlægaf Fredmarantz » lør 15. dec 2018 01:11

ja- det må være det. Så kan jeg næsten ikke komme på andet end at en armjustering/fjeder-noget kan være i forkert indstilling ....måske - hvis der overhovedet findes noget på den af den slags - eller du bruger en pick-up hvis anbefalede nåletryk ikke er nok til at holde den i plovfuren. Måske den oprindelig pick-up-type til den pladespiller var ganske anderledes og krævede et højere nåletryk. (som også sorenki er inde på). Alternativt kunne du eksperimentere med om du skulle "hælde" pladespilleren lidt, så den ikke står i vater - men det er jo ikke en korrekt løsning. Jeg må blive dig svar skyldig....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 29 gæster