Højere lyd i venstre kanal

Analog når det bedst

Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf Henny1970 » fre 22. sep 2017 09:47

Jeg har lige fået monteret en shure M75MB pickup og efterfølgende købt en ny nål til den, mit problem er nu at musikken synes at være højere i den venstre kanal end den højre.

Hvad kan problemet være, bare en justering eller hvad ?
Henny1970
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 aug 2017
Lokalitet: Ringe

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf isle » fre 22. sep 2017 10:56

Det kan sagtens være justeringen, der er problemet. Hvis du har sat den op ved hjælp af protractor og det ikke hjælper, kan det
være vertikal azimut (lodret ned på pladen) Held og lykke
isle
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Langeland

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf zaptor » fre 22. sep 2017 11:33

Interessant tråd... Så kom jeg til at tænke på... Den der protractor. Skal det være en købeting, eller kan man ikke bare tage en tegning fra nettet, printe og klæbe på et stykke pap ? Nu koster den godt nok ikke det store, men med forsendelse bliver det da også til lidt...
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf isle » fre 22. sep 2017 14:15

Du kan sagtens bruge dem fra nettet. Under grammofoner på ,debatten, her på siden, er der nogle og man kan læse lidt om det.
isle
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Langeland

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf henhlars » fre 22. sep 2017 16:09

Vinylengine har masser af protractorer liggende. :thumbsup:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf Henny1970 » lør 23. sep 2017 09:34

Tak for svar indtil videre, jeg vil prøve at få den justeret og vender tilbage.
Henny1970
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06 aug 2017
Lokalitet: Ringe

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf skjold » lør 23. sep 2017 10:23

Henny1970 skrev:Jeg har lige fået monteret en shure M75MB pickup og efterfølgende købt en ny nål til den, mit problem er nu at musikken synes at være højere i den venstre kanal end den højre.

Hvad kan problemet være, bare en justering eller hvad ?


Hej Henny, hvad nål købte du og hvor? Jeg har lige købt en Jico til Shure M75 EJ men jeg tror ikke den er kompatibel med M75MB :( Selv med max antiskating kan den dårlig klare en indløbsrille uden at skate hen over pladen...
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Højere lyd i venstre kanal

Indlægaf cdp » søn 24. sep 2017 08:40

Hejsa
Hvis din m75mb er med konisk slibning, vil lidt ekstra tryk måske hjælpe, pga. den begrænsede anlægsflade. De mere " aflange" nåleslibninger, har bedre bid/kontakt med rillerne. For god ordens skyld, kan du flytte lidt rundt på kablerne og se om "problemet" følger med. Det kunne også være et potmeter, der trænger til lidt rengøring, især hvis fænomenet er ved lav styrke.
Mht. indstilling, er der en uhøjtidig forklaring her: https://www.youtube.com/watch?v=WM-aIDwfrhc
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster