Ortofon tonearme...

Analog når det bedst

Re: Ortofon tonearme...

Indlægaf his067 » søn 16. feb 2014 11:07

Der blev grinet meget af ERA grammofoner hos Quali-Fi da jeg arbejded for dem i 70erne. Jeg kan huske at der stod en ude i Frihavnen som de havde købt for at se den an: den var jo prissat omkring samme leje som Garrard 401 som Quali-Fi importerede (og så forøvrigt også Quali-Fis egen Delphon pladespiller).

Det eksemplar som de havde fået havde en skævt centreret indertallerken og wow-ede en hel del......og samtidig er det jo en temmeligt usolid tingest.

Det kurerede mig for min ERA-trang for resten af livet.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3831
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Ortofon tonearme...

Indlægaf Tonni » søn 16. feb 2014 11:38

Har også haft en ERA Mk.VI som var monteret med en 3009 Imp. Den spillede ganske hæderligt men så heller ikke mere! - Den fik lammetæsk af min gamle smadrede Thorens Td166 med SME 3009 Ser. II... Et match jeg fik ved at kombinere en tur ned i Expert Adelgade i Randers, efter et indbrud. - Thorens'en til kr. 200. Og en tur til Århus. SME til en plov, hos en privat. Det spillede himmelsk med en Ortofon MC 20 Mk.II udsat for holfikuren...

Hmm. Det var om Ortofon-arme... ;)

Hvilke erfaringer har i med de arme, og hvilke værker/PU's har i haft dem parret med?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4813
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Ortofon tonearme...

Indlægaf his067 » søn 16. feb 2014 12:25

Jeg havde en SMG212 med Ortofon SPU Gold på Thorens TD124. Himmelsk! Den kombination var årsagen til at jeg solgte min SOTA Star Sapphire og Mørch DP6. Jeg solgte Ortofon armen for at købe min nuværende SME M2 12r som lyder den lille smule bedre end Ortofonen (den er trods alt en 12 tommers arm). Måske skulle jeg have købt en af de nye Ortofon 12 tommers arme istedet, men nu blev det altså en SME---og jeg klager ikke.
Men den der SMG 212 arm er faneme god!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3831
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Ortofon tonearme...

Indlægaf Tonni » søn 16. feb 2014 19:35

Åhh. Den SMG212 var den der, i totalt ødelagt stand, sad på min Td124 da jeg så den første gang!
Den ville godt nok være flot at få på igen..!
- Bare se dette billede fra "www.thorens-info.de":

Billede
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4813
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Ortofon tonearme...

Indlægaf r-l-b » søn 16. feb 2014 21:37

his067 skrev:Jeg havde en SMG212 med Ortofon SPU Gold på Thorens TD124. Himmelsk! Den kombination var årsagen til at jeg solgte min SOTA Star Sapphire og Mørch DP6. Jeg solgte Ortofon armen for at købe min nuværende SME M2 12r som lyder den lille smule bedre end Ortofonen (den er trods alt en 12 tommers arm). Måske skulle jeg have købt en af de nye Ortofon 12 tommers arme istedet, men nu blev det altså en SME---og jeg klager ikke.
Men den der SMG 212 arm er faneme god!



Ja kombien med spu gold var dejlig - vi havde den med på det første vintagetræf - et par år inden den rejste til skotland :thumbsup:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster