Fredmarantz skrev:Preben skrev:
hvor mange popcorn tror du han kan pille ud af ørene, jeg tror der er nogen der har dem der, i stedet for at spise dem, og de for deres computer til at læse op for dem, de har jo nok ikke hørt hvad vi har skrevet, for det kan da ikke være fordi de ikke forstår det, det må de da være for kloge til, nå men lad det nu ligge, man skal jo ikke moppe folk bare fordi de har et høre problem.
Kommentarer som ovenstående fra "Preben" har vi ingen tradition for på vores forum. Kommentaren er skrevet i en nedladende og bedrevidende tone/stil, som jeg/vi som redaktører ikke ønsker her. Nu har Preben ikke været med så længe, så hvordan skulle han vide bedre, men hermed løfter jeg altså pegefingeren. Vort forum består af voksne rare mennesker, hvoraf mange af dem - også deltagende her i tråden, er med stor teknisk baggrund og indsigt. Forummet er kendetegnet ved, at der altid skrives i en respektfuld og hyggelig tone hvor "overskriften" ikke bærer præg af, at man vil overbevise hinanden om dette og hint - men derimod har vi alle det rigtig fint med at vi respekterer hinandens forskelligheder- deler hinandens oplevelser og tilgange til interessen "vintage hifi". Disse deltagere bør ikke fejes af banen med udokumenteret bedreviden og udokumenterede diagnoser på hørelsen mv. Det hører ikke hjemme her. Dog er der selvfølgelig plads til forskellige meninger - det er vel en del af konceptet.
Desværre er dette ofte, hvad der sker, når temaerne bevæger sig ind på "kabeltråde" - og ligeså med den nyoprettede tråd om "tilspilning af komponenter". Vi har været dejligt frie for at have disse tråde, da vi for det meste er enige om, at netop disse emner indeholder aspekter og oplevelser som er meget individuelle og hvor dokumentation er en helt tydelig mangelvare. (kaldes også "Woodoo" og "snakeoil")
Trådstarter er
selvfølgelig i sin fulde ret til at forhøre sig her på forummet om kabler, men lad os, som sorenki også skriver, holde "snuden i sporet". Trådstarter har fået et par gode hints til muligt indkøb og så kan vi lade den være ved det. flere gode og saglige forslag til ham er selvfølgelig stadig velkomne.
Om det så er "forbudt" at tale om oplevelser med kabler? - nej ,det er det ikke, men jeg er et meget følsomt gemyt, når det kommer til udokumenterede påstande og nedladende/bedrevidende diagnosticerende snak om dårlig hørelse osv.....så det vil jeg have ekstra opmærksomhed på - og det vil jeg slå hårdt ned på.
Jeg forstår godt, at der har været et par indlæg fra teknikere, som godt ville høre lidt mere om, hvordan man med rette kan påstå at eksempelvis "kabler skal tilspilles" . Det kunne jeg godt nok også godt tænke mig at læse - men hvis nogen vil kloge sig i dette, så bør man for det første gøre det i den af "AnalogBo" oprettede tråd til formålet - og for det andet ser jeg som redaktør genre, at man holder sig saglig - gerne dokumenteret.
Hvis det ikke er muligt at dokumentere, vil jeg bede de udokumenterende brugere starte deres sætninger med: "Det er min oplevelse, at....." - og hvis nogle kan dokumentere, må de også hellere end gerne gøre dette.
AnalogBo's nye tråd om "tilspilning af kabler og komponenter" er her:
viewtopic.php?f=559&p=141522#p141522Måske kan AnalogBo få den opfattelse, at jeg helst ikke så hans nyoprettede tråd - men det forholder sig ikke sådan - jeg velkommer tråden
, da den kan blive endog meget interessant, forudsat at de af redaktionen beskrevne opmærksomhedspunkter ikke forulempes.
i denne (nærværende) tråd kan man fortsætte med at give trådstarter gode råd om evt. ny kabelanskaffelse, men under ovenstående betingelser.
Er man utilfreds med dette skriv, så kan man rette henvendelse direkte til redaktionen:
https://vintagehifi.dk/contact/Vh
Freddy