Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Analog når det bedst

Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » tirs 27. jun 2017 12:56

Jeg har en Micro Seiki DQX-1000 som er monteret med en Micro Seiki CF-1 på en et AX-1 armboard. Modellen kan monteres med flere arme og det skal man bruge andre arm-boards.

De koster en formue så blot at købe er ikke en mulighed, men ville høre om nogen her i gruppen skulle ligge inde med et SME armboad 9" eller 12" (AX-2G og/eller AX-4G) som de kunne hjælpe mig med hovedmålene på. Fordi så vil jeg selv kunne fremstille et? Skulle du havde en anden armbase end SME versionen så hører jeg også meget gerne fra dig!

Som tak for hjælpen vil jeg med glæde kvittere med et armboard, enten samme model (eller et andet, hvis det lykkes mig at få mål på flere), når jeg er færdig med fremstilligen.

Mvh Kasper
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mondial » tirs 27. jun 2017 14:45

Hej MrDo

Jeg har en original AX-8G liggende. Hvis det kunne friste.

mvh
Jan
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » tirs 27. jun 2017 16:18

mondial skrev:Jeg har en original AX-8G liggende. Hvis det kunne friste.


Meget gerne - slog lige AX-8G op for at se foto. Den ville være kanon. Tænker at mål på monteringshul på pladespiller er det samme som på mit mount, så hvis du kan måle total længe og bredde, tonearms-hul diameter og afstand fra en af enderne så må det være alt hvad der er brug for! Fantastisk!

Mvh Kasper
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » ons 28. jun 2017 20:53

Her er et foto af første hjemme-designede proto-type. Alle der kan smide mål på en armboard jeg har ikke mål på endnu, fremstiller jeg gerne et aff de andre armboard til..

IMG_9087.jpg


/Kasper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » tors 29. jun 2017 20:06

Første test-montering af SME serie 3S armen i/på armboardet. Næste perfekt - skrue huller skal 0,3 mm tættere sammen. Jeg har kun adgang til denne nyindkøbt Serie 3 arm, så har ikke kunne prøve montere hverken nogle af de tidligere eller senere, men burde de ikke alle passe i samme ovale udskæring og med samme fire monterings-huller?

IMG_9092.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » fre 30. jun 2017 15:56

Den første her i gruppen der meldte ind med et Micro Seiki armboard var Jan. Han målte sit AX-8G mount (som bla. passer til Micro Seiki MA-505X, MA-505XII, MA-808X, SAEC WE-308 og Audiocraft AC-3000M). Når jeg har fået samlet resten har Jan frit valg på et replica armboard. Andre der kunne tænke sig et ekstra armboard og har et de kan måle op for mig?

Her er en rendering af AX-8 på basis af data fra Jan, som jeg nu fået næsten færdig tegnet i CAD model:

AX-8G_mount.png


/Kasper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » tirs 4. jul 2017 20:37

Så er der endnu et update på min Micro Seiki armboard saga. Første armboard er blevet færdigt og monteret. Der er tale om et SME 3009 AX-2 mount som er monteret på en DQX-1000.

Den største udfordring endte med at blive at jeg ikke første havde fattet at man hvordan man roterer armen men kun hvordan man indstillede den i højden... men efter en del manual-læsning og billede kigning så fattede jeg det endelig.

Undskylder mig med at det er min første SME arm der skulle justeres. Her er resultatet:

IMG_9133.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf Ollvid72 » fre 27. okt 2017 15:39

Micro Seiki DQX 1000
jeg har en Micro Seiki DQX 1000, har lige solgt min SME 3009R arm, da den ikke var mig.
Jeg har købt en Micro Seiki CF-1 arm, men da jeg er lidt grøn på det område, ville jeg hør om der var nogen der ku forklare mig, hvordan jeg tilslutter og monter den CF-1 arm ????

er der nogen i gruppen der kender til problemet med at de orginale føder er mører, og hvad har i gjordt eller havd bruger i som fødder
Ollvid72
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26 okt 2017
Lokalitet: Fredericia

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf Ollvid72 » ons 8. nov 2017 21:00

Hej forum

Jeg har fået mig en CF-1 arm, jeg har AX-1 armbord, men mangler den armbase som skal side på CF-1 armen er der nogen her der kan hjælpe med råd om hvor jeg kan skaffe sådan en ??? må i gerne skrive til mig
Ollvid72
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26 okt 2017
Lokalitet: Fredericia

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » tirs 14. nov 2017 16:46

CF-1 armen burde da kunne monteres direkte med / på din AX-1 så hvis jeg ellers forstår det rigtigt så burde du ikke mangle noget for at kunne få den kombination til at være fin?

Ollvid72 skrev:Hej forum

Jeg har fået mig en CF-1 arm, jeg har AX-1 armbord, men mangler den armbase som skal side på CF-1 armen er der nogen her der kan hjælpe med råd om hvor jeg kan skaffe sådan en ??? må i gerne skrive til mig
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf ralphandersen » tors 14. dec 2017 14:24

Jeg har netop købt et AX-3 armboard der er blevet modificeret (noget groft) til en Jelco 12" arm. Kunne det have interesse?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Mål på armboards til Micro Seiki DQX-1000

Indlægaf mrdo » ons 20. dec 2017 17:29

Så kom der, takket være Ralph, endnu en Micro Seiki base igennem CAD systemet - endda i to udgaver, da Ralph kunne hjælpe med både de originale data, samt hvordan den tilpasses til 12" Jelco arm. Nu skal den bare printes ud...

rendering4-crop.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mrdo
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 maj 2014
Lokalitet: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster