Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Analog når det bedst

Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » tors 29. jun 2017 23:10

Hej

Jeg har købt en Lenco L70 der skal have lavet lidt småting før den køre tiptop.

Bl.a. Ny mellemhjul. Der sidder plastichjulet på og det er hårdt som sten. Er der nogen der har erfaringer med de forskellige på eBay?

Og så det egentlige spørgsmål - der sidder sådan en fætter over kontakten - går ud fra det er sådan en der forhindre det helt store knald i højtalerne ved start? Men hvad hedder den og hvilken skal der købes? Som i kan se har den det ikke så godt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Fredmarantz » tors 29. jun 2017 23:11

ja- det er en kondensator, som skal æde tænd/sluk-gnisten, som du ganske rigtigt selv er inde på.....

se evt. side 5-og 6 i min tråd om den Thorens TD124, der blev fundet i en Antikforretning.

viewtopic.php?f=558&t=9295&start=60



Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » fre 30. jun 2017 07:01

Tak freddy - som jeg læser det skal jeg bruge en x2 kondensator på ca. 0,01 uf 630V -
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Tonni » fre 30. jun 2017 09:04

0.01-.22 ja. Når du aligevel er i Randers, kan du køre ind til Vandværksvej, i Vorup. Der ligger Elektro Nico, og han er lagerførende...
Google evt navnet, så vil du opdage han er let at finde... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf hmt » fre 30. jun 2017 09:53

Tillykke, det kan blive en flot Lenco. Armen siges også at være god. Men kræver nok en re-wring, hvis det skal blive rigtig godt.

Audiosilente laver gode mellemhjul til fornuftige priser. De kan fås på ebay. Eller du kan sende en PM, så kan jeg sende hans email adresse.

Jeg står selv foran et større Lenco projekt a la Nantais. Tråden her er ret god som instruks til at få en Lenco til at køre optimalt.

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=13201.0

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg skal bruge en L70 eller L75 til projektet (har begge stående til at vente). Men forhåbentlig er jeg kommet nærmere afklaring, når jeg har fået lavet min 50 kg plint!

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » fre 30. jun 2017 10:41

hmt skrev:Tillykke, det kan blive en flot Lenco. Armen siges også at være god. Men kræver nok en re-wring, hvis det skal blive rigtig godt.

Audiosilente laver gode mellemhjul til fornuftige priser. De kan fås på ebay. Eller du kan sende en PM, så kan jeg sende hans email adresse.

Jeg står selv foran et større Lenco projekt a la Nantais. Tråden her er ret god som instruks til at få en Lenco til at køre optimalt.

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=13201.0

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg skal bruge en L70 eller L75 til projektet (har begge stående til at vente). Men forhåbentlig er jeg kommet nærmere afklaring, når jeg har fået lavet min 50 kg plint!

Hvis man alligevel skal have ny arm på, ville jeg bruge L75. L70 skulle, som du selv skriver, have en udemærket arm, måske med en Rewirering ja :-)

Hilsen
Henrik


Nu kender jeg heldigvis Lenco rimelig godt :-) Jeg har bare aldrig før haft behov for at skifte mellemhjul (lykkelig uvidenhed måske?) - Men det her er simpelthen så slidt og stenhårdt at det ikke kan blive godt igen.

Tonni skrev:0.01-.22 ja. Når du aligevel er i Randers, kan du køre ind til Vandværksvej, i Vorup. Der ligger Elektro Nico, og han er lagerførende...
Google evt navnet, så vil du opdage han er let at finde... ;)


Mon ikke han har lukket - når jeg har fri :-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf pqrannes » fre 30. jun 2017 11:17

Louis skrev:Hej

Jeg har købt en Lenco L70 der skal have lavet lidt småting før den køre tiptop.

Bl.a. Ny mellemhjul. Der sidder plastichjulet på og det er hårdt som sten. Er der nogen der har erfaringer med de forskellige på eBay?


Til lykke med den Louis.

Mellemhjulet fra en L75 passer ikke, men skifter man hele mellemhjul-armen, kan det fra en L75 bruges. Jeg fik jo sådan en L75 arm + hjul af dig, og det gjorde min L70 dødstille; du skulle vist ikke have givet arm og hjul væk.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » fre 30. jun 2017 11:34

pqrannes skrev:
Louis skrev:Hej

Jeg har købt en Lenco L70 der skal have lavet lidt småting før den køre tiptop.

Bl.a. Ny mellemhjul. Der sidder plastichjulet på og det er hårdt som sten. Er der nogen der har erfaringer med de forskellige på eBay?


Til lykke med den Louis.

Mellemhjulet fra en L75 passer ikke, men skifter man hele mellemhjul-armen, kan det fra en L75 bruges. Jeg fik jo sådan en L75 arm + hjul af dig, og det gjorde min L70 dødstille; du skulle vist ikke have givet arm og hjul væk.

PQR


Tjae - mon ikke jeg klare mig - Har lige bestilt fra Audio Silente :-)

Jeg har forresten en eller anden skør mono pickup hvis du vil have den?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Kberg » fre 30. jun 2017 12:44

Tillykke med Lencoen

Jeg har også en L70 som skal i drift engang efter sommerferien; også gerne med den originale arm.
I den forbindelse er jeg interreseret i hvilken pickup du vil bruge og hvorfor ?

Mvh
Kberg
Kberg
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 23 aug 2010
Lokalitet: Kerteminde

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » fre 30. jun 2017 15:27

Kberg skrev:Tillykke med Lencoen

Jeg har også en L70 som skal i drift engang efter sommerferien; også gerne med den originale arm.
I den forbindelse er jeg interreseret i hvilken pickup du vil bruge og hvorfor ?

Mvh
Kberg


Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg ville køre den med endnu. Jeg har en Kontrapunkt A jeg ville bruge, men den kan vist ikke monteres i headshel'et.
Jeg har også en Mc30, men jeg ved ikke hvor godt den køre deri.

Ellers er jeg på bar bund.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf pqrannes » fre 30. jun 2017 18:41

Louis skrev:
pqrannes skrev:
Louis skrev:Hej

Jeg har købt en Lenco L70 der skal have lavet lidt småting før den køre tiptop.

Bl.a. Ny mellemhjul. Der sidder plastichjulet på og det er hårdt som sten. Er der nogen der har erfaringer med de forskellige på eBay?


Til lykke med den Louis.

Mellemhjulet fra en L75 passer ikke, men skifter man hele mellemhjul-armen, kan det fra en L75 bruges. Jeg fik jo sådan en L75 arm + hjul af dig, og det gjorde min L70 dødstille; du skulle vist ikke have givet arm og hjul væk.

PQR


Tjae - mon ikke jeg klare mig - Har lige bestilt fra Audio Silente :-)

Jeg har forresten en eller anden skør mono pickup hvis du vil have den?


Super!Jeg er altid klar til skøre monopickups!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Ehapa » lør 1. jul 2017 12:41

Hvis armen er lidt træg i det kan det godt betale sig at skille den ad og smøre efter med frisk fedt, det er ikke svært hvis man er lidt fiks på fingerne, der er også et par youtube videoer der viser processen, armen er ret genial med den fjeder funktion, og minimalisktisk..nogen synes nok den er ret primitiv..men den er ikke at kimse ad, synes den kan bruges med mange pick-ups selvom den ikke har antiskate. hvis man har en L70 i god stand, og sætter den istand vil den sønderbanke mange meget dyre pladespillere...især de nyere produktioner.

hygge
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » lør 1. jul 2017 13:36

Ehapa skrev:Hvis armen er lidt træg i det kan det godt betale sig at skille den ad og smøre efter med frisk fedt, det er ikke svært hvis man er lidt fiks på fingerne, der er også et par youtube videoer der viser processen, armen er ret genial med den fjeder funktion, og minimalisktisk..nogen synes nok den er ret primitiv..men den er ikke at kimse ad, synes den kan bruges med mange pick-ups selvom den ikke har antiskate. hvis man har en L70 i god stand, og sætter den istand vil den sønderbanke mange meget dyre pladespillere...især de nyere produktioner.

hygge


Hej Ehape

Tak for indspark. Umiddelbart køre armen ikke træg, men virker til at være uden slør eller noget. Men jeg skal lige prøve den ordenligt ad når det nye mellemhjul kommer hjem, samt ny trustplate til lejet.
Jeg overvejer pt om den skal rewires. I samme ombæring skal den nok smøres osv. Der en glimrende tråd på Lencoheaven. - http://www.lencoheaven.net/forum/index. ... ic=9653.30

Anbefalinger til pickup modtages gerne.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Ehapa » lør 1. jul 2017 22:56

Er det bakelit eller metalhus?, knald da bare i hvad du har liggende af pick-up...har brugt Denon 103 til OM20, og SPU dog mod. med sme fatning...no problems!..igen...det er jo ikke en normal tonearm med den fjeder funktion.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Lenco l70 (hvad hedder den her del)

Indlægaf Louis » fre 7. jul 2017 11:43

Det er bakkelit - eller plastik..

Jeg har fået nyt mellemhjul og trustplate til lejet fra Audiosilente i Italien - nu snurre den i præcis hastighed og meget lydløst. I samme ombæring er der bestilt ind til en rewiring af armen, der her lidt brumproblemer - samtidig vil jeg skifte til en Sme fatning. Og evt lejerne i armen hvis det er nødvendigt.

Er der nogen der har erfaring med adskillelse og samling af L70 armen?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Næste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster