LAD GAJ 828P

Analog når det bedst

LAD GAJ 828P

Indlægaf Mesteren » fre 30. jun 2017 21:54

Ohøj i forum

Så har manden igen købt ny pladespiller, og denne gang en jeg aldrig tidligere har hørt om.

Det er helt sikkert en Jelco 370/750 variant der sidder på, og efter sigende skulle drivet være fra JVC

Er der nogen der kender den?
Mesteren
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 jun 2013
Lokalitet: Kolding

Re: LAD GAJ 828P

Indlægaf Tonni » lør 1. jul 2017 08:51

Kun af omtale.

Det er en lille engelsk producent, der lavede dem som konkurrence til Technics 1210.
Der er flere fora out there, hvor de er omtalt.
Hvis du opretter dig som bruger på vinylengine.com kan du finde adskilligt om dem.
Angiveligt findes de med to forskellige udgaver af 370 armen, som differerer ved armlængden.
Håber det er lidt til hjælp... :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: LAD GAJ 828P

Indlægaf Mesteren » søn 2. jul 2017 01:58

Tonni skrev:Kun af omtale.

Det er en lille engelsk producent, der lavede dem som konkurrence til Technics 1210.
Der er flere fora out there, hvor de er omtalt.
Hvis du opretter dig som bruger på vinylengine.com kan du finde adskilligt om dem.
Angiveligt findes de med to forskellige udgaver af 370 armen, som differerer ved armlængden.
Håber det er lidt til hjælp... :)


Tak for feedback.

Det var primært armen jeg skulle finde lidt info om, inden jeg turde gå i gang med adskillelse. Sekundært er den lille "hjælpepære" taget fra, og jeg har svært ved at se hvor den skal tilsluttes igen, hvorfor diagrammer er ønskede, men nok nærmest uopdrivelige?...

Jeg har nu haft armen adskilt og justeret lejespil efter bedste "maskinmesterformåen", og den glider derudaf :-) Fortsættes i morgen om vejret er ringe :-)
Mesteren
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 jun 2013
Lokalitet: Kolding


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster