SME 3009R

Analog når det bedst

Re: SME 3009R

Indlægaf Louis » tors 9. nov 2017 12:42

Nå - Pt er der kun én 3009R tilbage på adressen. Armen med de manglende kontralod er sendt over til Sorenki. Jeg har vist rigeligt udgifter med at få to til at spille. Den anden næsten komplette er i samme ombæring sendt til en metaldrejer mand, der har evnerne til at lave kontralod, bøjle og rider, i original stil. Men han skulle have noget at måle efter. Det bliver spændende.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME 3009R

Indlægaf hmt » tors 9. nov 2017 12:51

Spændende, Louis. Er der noget svar fra Audiosilente ang Headshell-plug passer til 3009R?

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: SME 3009R

Indlægaf Louis » tors 9. nov 2017 12:53

hmt skrev:Spændende, Louis. Er der noget svar fra Audiosilente ang Headshell-plug passer til 3009R?

Hilsen
Henrik


Ikke endnu. Han havde en 3012R han ville prøve det på, men det han lader til at arbejde en del, så vil ikke presse for meget på :-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME 3009R

Indlægaf hificlassic » tors 9. nov 2017 15:54

Få da mindst én af dem lavet om til 12" nu du er igang
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: SME 3009R

Indlægaf Louis » tors 9. nov 2017 16:36

hificlassic skrev:Få da mindst én af dem lavet om til 12" nu du er igang


Det er nogle andre kontralodder der skal bruges, så det må vente til jeg finder en mere smadret arm, så kan det da være;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME 3009R

Indlægaf X-ray » tors 9. nov 2017 20:31

Louis skrev:Her lidt billeder - også af de mere specielle fatninger.

Har fulgt lidt med her..!
Jeg syntes, at hvis de nu 'måske' har den historie de har - er det næsten synd at ændre på dét. Selv ville jeg klart lade dem blive som de var, med det besvær der nu følger med. For lyden ville det vel kun være et Plus.
Ved godt at det er en 'R'-model - men som sådan kan man nærmest fodre svin med dem i forvejen - men det kan man altså ikke med dem du har fundet dér... ;)

'Også hér står jeg måske lidt alene'... ;)

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: SME 3009R

Indlægaf hmt » tors 9. nov 2017 21:32

Det er vist mere kompliceret end som så at konvertere. Både bagstykket af armen og så kontravægte er forskellige;

Billede

Med priser på org reservedele er det formentlig billigere at finde en brugt 3012R.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: SME 3009R

Indlægaf Sorenki » tors 9. nov 2017 22:55

X-ray skrev:
Louis skrev:Her lidt billeder - også af de mere specielle fatninger.

Har fulgt lidt med her..!
Jeg syntes, at hvis de nu 'måske' har den historie de har - er det næsten synd at ændre på dét. Selv ville jeg klart lade dem blive som de var, med det besvær der nu følger med. For lyden ville det vel kun være et Plus.
Ved godt at det er en 'R'-model - men som sådan kan man nærmest fodre svin med dem i forvejen - men det kan man altså ikke med dem du har fundet dér... ;)

'Også hér står jeg måske lidt alene'... ;)

Hilsen X-ray

Jeg tror ikke jeg forstår din betragtning helt X-ray?
De 3 tonearme er jo ikke fungerende i den stand de er i nu, de mangler dele og der er ikke kabling i headshellet.
Enten kan de bevares som de er, de forbliver så pynteting med en "måske" historie, eller også kan de gøres i stand.

jeg fangede heller ikke helt hvad du mener med at man kan fodre svin med R-modeller af SME 3009?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: SME 3009R

Indlægaf Tonni » tors 9. nov 2017 23:18

Tror jeg fornemmer at x-ray (så vel som jeg) troede den fatning der er lavet, er en "simplificeret" sme fatning.
- Og at armene dermed, i en eller anden form, ville være brugbare.

Men nu er jeg nysgerrig efter flere detaljer! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: SME 3009R

Indlægaf ralphandersen » fre 10. nov 2017 11:15

Truefi.blogspot.dk tilbyder et kit til at konvertere til 12" for kr. 2225. Det ser ud som om det er inklusive dele til at få kontraloddet længere tilbage
fra http://truefi.blogspot.dk/search/label/SME%20Tonearm :
The New Conversion Kit for SME 3000-Series Tonearms
Hello

to everybody interested into the conversion process of classic SME tonearms of the early 3000-series. Several complete kits have been sold or installed since late 2012, when I started to offer it at Ebay. After all the experience with customers from almost all continents and desperately permanently changes with Ebay as main platform for the publishing and sale of the kit, I change the terms and policy. In future a complete kit as already known will not be anymore available, instead I offer a more or less complete armwand as kit (it is coming without the typical headshell socket known from the SME3009/12 Series II tonearms). I am reacting to a broad market request, where there seems to be more interest to find a cheap solution instead of perfectly customized one.

The new kit is dedicated for the solely armwand conversion with a heavy stainless steel tube in order to increase the arm mass for perfect matching of low compliance cartridges. It is still aimed to improve the tracking ability with such cartridges like the Denon DL103 or the all-time favorite Ortofon SPU. This offer is a low cost alternative to the former complete kit and will not include any further support or any sort of customizing option. Price is 2225kr plus shipping and handling fee, depending on the destination. Inquire!
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: SME 3009R

Indlægaf Sorenki » fre 10. nov 2017 15:33

Er kittet i samme stil som en 3009-R eller en series II?
Tænker specifikt på drejemekanismen bagpå til indstilling af vægten.
Ville jo være mærkeligt at lave en 3012 og ikke en 3012R
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: SME 3009R

Indlægaf Louis » fre 10. nov 2017 16:21

Her er lidt billeder af den særlige fatning - jeg mangler en meget lille skrue til azimuth justering i bunden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME 3009R

Indlægaf his067 » fre 10. nov 2017 16:27

Køn er den ikke, men den vil da være en forbedring ift. standard-fatningen
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: SME 3009R

Indlægaf Sorenki » fre 10. nov 2017 18:27

Må jeg spørge: hvad er problemet med standardfatningen?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: SME 3009R

Indlægaf hmt » fre 10. nov 2017 18:35

Ortofon SPU og diverse headshells har noget slør i en SME headshell plug.

vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

ForegåendeNæste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster