Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Analog når det bedst

Re: Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Indlægaf Tophøj » man 18. dec 2017 10:35

Jeg har skiftet det omtalte tandhjul i en magen til. Det er som med alt muligt andet, når først du begynder at pille, så går mere i stykker. Det bedste ville være at afmontere armen helt og splitte den helt ad, og så få skiftet det som er defekt. MEN, det er ikke noget man bare lige gør. Og stumperne er svære at finde. Allan, hvis jeg var dig, så ville lære at lave med det, fordi det kan økonomisk slet ikke hænge sammen, når du ikke selv kan skifte det.

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Indlægaf Allan. A » man 18. dec 2017 12:43

Tophøj skrev:Jeg har skiftet det omtalte tandhjul i en magen til. Det er som med alt muligt andet, når først du begynder at pille, så går mere i stykker. Det bedste ville være at afmontere armen helt og splitte den helt ad, og så få skiftet det som er defekt. MEN, det er ikke noget man bare lige gør. Og stumperne er svære at finde. Allan, hvis jeg var dig, så ville lære at lave med det, fordi det kan økonomisk slet ikke hænge sammen, når du ikke selv kan skifte det.

Mvh Per


Måske det økonomisk ikke kan svare sig, men for mig er der også noget andet i der :) Ifølge guides på nettet er det ikke specielt omfattende men det er jo altid en subjektiv vurdering :) Jeg tænker at lade en tekniker ordne opgaven :)
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Indlægaf Allan. A » lør 20. jan 2018 22:42

Nyt tandhjul ankommet fra USA, og pladespiller afleveret hos NillerViborg hvor den så samtidig får skiftet RCA kabler ud til bedre, samt, nyt og længere strømkabel (tror i øvrigt min er en US/UK model da strømkablet ligner det som normalt sidder på UK apparater aka lakridskabel)

samtidig blir alle knapper lige renset :) Skønt når jyllands bedste værksted altid er klar
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Indlægaf cdp » søn 21. jan 2018 15:19

Hej Allan - var prisen ok på reservedelen ? Har lige skiftet noget tilsvarende på en Onkyo, til ca. 120,- kr incl. porto. ps. vær i øvrigt opmærksom på evt. smøring !! mange mener man skal undlade, men hvad mener andre herinde ??
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Technics SL-1600 MK2 stadig problemer.

Indlægaf Allan. A » søn 21. jan 2018 21:46

cdp skrev:Hej Allan - var prisen ok på reservedelen ? Har lige skiftet noget tilsvarende på en Onkyo, til ca. 120,- kr incl. porto. ps. vær i øvrigt opmærksom på evt. smøring !! mange mener man skal undlade, men hvad mener andre herinde ??


Hejsa CDP

Ja prisen på reservedelen var ok, det var fragten som var dyrest he he :) Kan ikke huske præcist hvad det blev men det var nok en ca 250-300 kroner i alt, så det overlever jeg :)

Pladespilleren har været hos NillerViborg engang for at få lavet generel service og der fik den nyt olie i centerlejet osv og lidt andre småting justeret
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster