Beogram 3000 (5228) tonearm starter forkert sted

Analog når det bedst

Beogram 3000 (5228) tonearm starter forkert sted

Indlægaf ChristianLJ » man 16. apr 2018 19:47

Hej,

Jeg søger jeres hjælp endnu engang - i har været utrolig hjælpsomme før.

Jeg er ved at sætte en Beogram 3000 type 5228 i stand. Alt er efterhånden ved at virke efter hensigten, bortset fra et lille problem.

Når jeg trykker på kontakten (LIFT), bevæger tonearmen sig automatisk over mod pladen, inden den frigives. Dog bevæger tonearmen sig for langt, som regel en hel sang. Se hvad jeg mener i videoen herunder.
https://www.youtube.com/watch?v=MVFpuPeGk38

Er der et sted jeg kan justere hvor langt tonearmen skal bevæge sig ind over pladen, før den frigives?

På forhånd tak.
ChristianLJ
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 10 okt 2016
Lokalitet: Aarhus N

Re: Beogram 3000 (5228) tonearm starter forkert sted

Indlægaf TANDBERGEREN » tirs 17. apr 2018 17:47

ChristianLJ skrev:Hej,

Jeg søger jeres hjælp endnu engang - i har været utrolig hjælpsomme før.

Jeg er ved at sætte en Beogram 3000 type 5228 i stand. Alt er efterhånden ved at virke efter hensigten, bortset fra et lille problem.

Når jeg trykker på kontakten (LIFT), bevæger tonearmen sig automatisk over mod pladen, inden den frigives. Dog bevæger tonearmen sig for langt, som regel en hel sang. Se hvad jeg mener i videoen herunder.
https://www.youtube.com/watch?v=MVFpuPeGk38

Er der et sted jeg kan justere hvor langt tonearmen skal bevæge sig ind over pladen, før den frigives?

På forhånd tak.



Først, start ikke på disse justeringer uten å virkelig vite hva du er ved å gjøre.
Gå så til Vinylengine.com og hent manualen for spilleren der. (Krever at du har registrert deg der, tar kun noen minutter)

På side 5-1 står det hvordan justeringene gjøres.
Er litt omfattende å beskrive det her inne, da illustrasjonene er viktige å se på mens man gjør disse justeringene.

Lykke til.
TANDBERGEREN
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14 apr 2018
Geografisk sted: Norge
Lokalitet: Fosser

Re: Beogram 3000 (5228) tonearm starter forkert sted

Indlægaf ChristianLJ » tirs 17. apr 2018 18:20

TANDBERGEREN skrev:Først, start ikke på disse justeringer uten å virkelig vite hva du er ved å gjøre.
Gå så til Vinylengine.com og hent manualen for spilleren der. (Krever at du har registrert deg der, tar kun noen minutter)

På side 5-1 står det hvordan justeringene gjøres.
Er litt omfattende å beskrive det her inne, da illustrasjonene er viktige å se på mens man gjør disse justeringene.

Lykke til.


Tak for det. Jeg kigger på det. Kan det passe at tonearmens position kan justeres vha. skruerne under bunden af pladeafspilleren? Der er to huller hvor der står hhv. 17 og 25-30. Sådan forstår jeg manualen.
ChristianLJ
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 10 okt 2016
Lokalitet: Aarhus N


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 32 gæster