Rep af Pioneer PL-L 1000.

Analog når det bedst

Rep af Pioneer PL-L 1000.

Indlægaf Kimila » man 30. apr 2018 21:39

Denne dejlige grammofon har et problem med at løfte og sænke Pickup armen.
Hvor kan man få repareret sådan en.
Kimila
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30 apr 2018
Lokalitet: Herlev

Re: Rep af Pioneer PL-L 1000.

Indlægaf cdp » tirs 1. maj 2018 06:59

Velkommen til..
Du kan få en pejling, ved at kigge på mekanikken, som styrer armen. Har du ikke mod på dette, er der måske en medlem i nærheden af dig, som kan hjælpe. Analogbo = ( bo@analogbo.dk ), reparerer forstærkere mv. men ikke grammofoner, - han kan sikkert anvise anden hjælp.
Jeg fandt et svar på nettet, som kan give dig et praj om, hvor du kan forvente, fejlen kan ligge...
Okay... got the top off the PL-L1000 - and found the tonearm elevation belt (the little belt at the left rear?). It isn't broken but seems particularly slack. How much tension should I be expecting in the belt (i.e. should it be 'twanging' tight, rather than 'floppy' slack?)

I'm guessing it should be as tight as possible - so I've ordered a replacement belt from the States. If the belt fixes the issue (for a total cost of around £2.50) I will be most pleased! :)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Rep af Pioneer PL-L 1000.

Indlægaf Sorenki » tirs 1. maj 2018 09:36

Det plejer at være den lille rem der styrer armen der har problemer - jeg har skiftet denne på min, da jeg havde en sådan og det løste alle problemerne jeg havde med dels armen, men også følge-elektronikken, da der jo er sensorer der sikre betjening når armen ikke er helt løftet osv .
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster